חשד: קטאר זכתה באירוח המונדיאל לאחר ששיחדה בכירים בפיפ"א במיליוני דולרים - גלובל - TheMarker
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

חשד: קטאר זכתה באירוח המונדיאל לאחר ששיחדה בכירים בפיפ"א במיליוני דולרים

חברים אפריקאיים בוועד המנהל של פיפ"א מכרו את קולותיהם לקטאר תמורת כסף שנכנס לכיסם הפרטי, על פי "סאנדיי טיימס"

5תגובות

קטאר זכתה באירוח טורניר גביע העולם בכדורגל בשנת 2022 לאחר ששיחדה בכירים בפיפ"א במיליוני דולרים, כך דיווח העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס" על פי שיחות שערכו בכירים הקשורים להתאחדות הכדורגל פיפ"א עם עיתונאים סמויים.

לפי הדיווח הציג לעיתונאים הסמויים מזכ"ל פיפ"א לשעבר, מייקל זן רופינן, אדם בשם אמאדו דיאלו, וטען כי קטאר "השתמשה בדיאלו לארגון עסקות פיננסיות עבור החברים האפריקאים בוועד המנהל של פיפ"א בתמורה לכך שיתמכו בבחירתה לאירוח גביע העולם". דיאלו היה חבר בכיר בפמלייתו של עיסא חיאתו, נשיא קונפדרציית הכדורגל האפריקאית.

רויטרס

לפי מכתב ששלח "סאנדיי טיימס" לוועדה המפקחת על הכדורגל בבריטניה, עסמאיל בהמג'י, שהיה בעצמו חבר בוועד המנהל של פיפ"א, אמר לעיתונאי "טיימס" כי כמה מנציגיה של אפריקה לוועד המנהל של פיפ"א כבר מכרו בעבר את קולותיהם. "עיסא חיאתו מקמרון, סלים אלולו מתוניסיה ואמאדו דיאקיטה מחוף השנהב קיבלו שלושתם תשלום תמורת קולותיהם, כאשר מרוקו התמודדה מול דרום אפריקה על הזכות לארח את משחקי גביע העולם ב-2010", סיפר בהמג'י.

בהמג'י מצוטט במכתב כאומר לעיתונאים: "אמרו לי שהאפריקאים יקבלו כל סכום שבין רבע לחצי מיליון דולר", בנוגע לתשלומיה של קטאר לחברי הוועד.

לטענת "סאנדיי טיימס", חבר הוועד המנהל של פיפ"א דיאקיטה, אשר נשאר מעורב במנגנון ההתאחדות, ניהל מגעים לקבלת תשלומים של בין מיליארד ל-1.2 מיליארד דולר. על פי הדיווח, הסכומים יועדו ל"פרויקטים בקטאר - בתמורה לקולות עבור בחירת קטאר לאירוח משחקי 2022".

ביום שלישי בערב פרסמה התאחדות הכדורגל של קטאר הצהרה שבה אמרה כי מכחישה בתוקף את ההאשמות. בתגובה להאשמות הכחישה פיפ"א ל"טיימס" כל קשר לעניינים אלה. פירמת עורכי דין שקטאר שכרה את שירותיה פרסמה גם היא הכחשה גורפת להאשמות, וכינתה אותן "שקריות לחלוטין".

עם זאת, במכתב שפרסם "סאנדיי טיימס", הוא אמר כי דיבר בפרטיות עם "גורם מדליף אשר שיתף פעולה בקידום האירוח של קטאר". לדברי אותו גורם, חיאתו ועמיתו לוועד המנהל מחוף השנהב, ז'ק אנומה, קיבלו 1.5 מיליון דולר מקטאר תמורת "הבטחת קולותיהם".

 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#