שערורייה בבריטניה: כתבי הצהובונים של רופרט מרדוק צותתו באופן לא חוקי לאישים ציבוריים - גלובל ווולסטריט - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

שערורייה בבריטניה: כתבי הצהובונים של רופרט מרדוק צותתו באופן לא חוקי לאישים ציבוריים

משטרת לונדון חוקרת דיווח ב"גרדיאן" לפיו "ניוז אוף דה וורלד" ו"סאן" פרצו לטלפונים של בכירים

המיליארדר ואיל התקשורת האוסטרלי רופרט מרדוק, בעל השליטה בענקית המדיה ניוז קורפ, מצא עצמו בלבה של שערורייה תקשורתית בבריטניה, לאחר שמשטרת לונדון והפרלמנט הבריטי פתחו בחקירות בעקבות דיווח בעיתון "גרדיאן", לפיו כתבי הצהובונים "סאן" ו"ניוז אוף דה וורלד" צותתו באופן לא חוקי לשיחות של בכירים ופרצו לטלפונים של אישים ציבוריים.

לפי הדיווח ב"גרדיאן", חטיבת העיתונים של ניוז קורפ בבריטניה נאלצה לשלם 1.6 מיליון דולר כדי להסדיר אישומים שהוגשו נגד העיתונים בעקבות הפרשה. מפקד משטרת לונדון, פול סטיבנסון, אמר כי המשטרה חוקרת את האשמות וכי 31 עיתונאים העובדים עבור הצהובונים השיגו מידע על בכירים באמצעים לא חוקיים, כולל ציטוט לשיחות טלפון או פריצה לטלפונים סלולריים כדי לעיין בהודעות SMS. בכיר ברגולטור התקשורת הבריטי אמר כי גם עיתונאים העובדים בגופים אחרים התגלו במסגרת חקירה שנערכה ב-2006 כמי שעשו שימוש באמצעים לא חוקיים להשגת מידע על בכירים.

לפי הדיווח ב"גרדיאן", חקירה שערך הסקוטלנד יארד העלתה גם כי שני הצהובונים עשו שימוש בחוקרים פרטיים כדי להשיג במרמה מבנקים, חברות טלפון,סוכנויות ממשלתיות וגופים אחרים מידע חשאי על פוליטיקאים, שחקנים, אתלטים, מוזיקאים ואנשי טלוויזיה, ששמותיהם היו ידועים למשטרה. הדיווח עורר סערה ציבורית בבריטניה, ודרישות מצד פוליטיקאים לפתוח בחקירה מיידית ורשמית בנושא.

לפי ה"גרדיאן", בין הבכירים שהטלפונים שלהם צותתו או נפרצו היו גם סגן ראש הממשלה לשעבר ג'ון פרסקוט ולפחות שרה אחת בממשלתו של גורדון בראון, בנוסף לכוכבי ספורט ומפורסמים אחרים. מרדוק עצמו הכחיש את הדיווח, וטען כי הוא אינו מודע לתשלומים שהתבצעו כדי להסדיר תביעות נגד כתבי העיתונים או לחשדות כי נהגו בניגוד לחוק. "אם זה היה קורה, הייתי יודע מזה", אמר מרדוק. ניוז קורפ שבשליטתו של מרדוק היא הבעלים של רשת פוקס, בין היתר, ושל העיתונים "ניו יורק פוסט" ו"וול סטריט ג'ורנל".

פרסקוט, ששימש כסגנו של ראש הממשלה לשעבר טוני בלייר, אמר היום כי "אני נדהם מכך שלמשטרה הייתה כל הזמן הזה רשימה של אנשים שהיה ידוע כי מצותתים לטלפונים שלהם, ואני אחד מהם. העובדה שלא דווח לי על מעשים פליליים כאלה ולא ננקטו צעדים נגד האנשים שעשו זאת, מטילה כתם גדול על המשטרה ואני מעוניין לדעת כיצד היא מתעניינת להגיב לפרשה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#