בלי להיטים ומצעדים: הלהקה שגדלנו עליה עושה הרבה יותר כסף מאד שירן וברונו מרס - בעולם - TheMarker
תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

בלי להיטים ומצעדים: הלהקה שגדלנו עליה עושה הרבה יותר כסף מאד שירן וברונו מרס

להקת הגל החדש הוותיקה דפש מוד, שמכירות התקליטים שלה הגיעו לשיאן לפני יותר מ-20 שנה, מוכרת כיום יותר כרטיסים מעולם להופעותיה

6תגובות
ניר קידר

להקת "הגל החדש" הוותיקה שמעולם לא הצליחה להוציא להיט שיכבוש את פסגת מצעדי הפזמונים בארה"ב, מוכרת כעת יותר כרטיסים להופעותיה מאשר כוכבי הפופ הגדולים ביותר בעולם.

"דפש מוד", להקת הסינת-פופ הבריטית שנוסדה ב-1980, נמצאת בעיצומו של אחד מסיבובי ההופעות המדהימים ביותר בעידן המוסיקה המודרנית, וסיבוב ההופעות המצליח ביותר בתולדותיה. הלהקה מכרה 1.27 מיליון כרטיסים בתשעה החודשים הראשונים של 2017, יותר מאשר אד שירן, ג'סטין ביבר או ברונו מרס - כוכבי פופ צעירים הרבה יותר שנמצאים בשיא הצלחתם.

באוקטובר, הלהקה הפכה לראשונה שמכרה את כל הכרטיסים לארבע הופעות רצופות ב"הוליווד בול", אמפיתיאטרון באזור לוס אנג'לס שבו כבר הופיעו בין השאר להקת הביטלס וזמר האופרה לוצ'אנו פבארוטי. כעת דפש מוד חוזרת לסיבוב הופעות שני באירופה השנה, ותמשיך לאמריקה הלטינית ב-2018. לא רע עבור להקה שמכירות תקליטיה הגיעו לשיאן לפי יותר מ-20 שנה.

"בכל פעם שאנחנו יוצאים לסיבוב הופעות, אנחנו מנגנים לפני יותר אנשים", אמר מרטין גור, בן 56, הגיטריסט וכותב השירים הראשי של הלהקה. "זה מדהים בשלב זה של הקריירה שלנו".

רוקרים מזדקנים

הצלחתה של דפש מוד מעידה על כוחן המתמיד של להקות רוק ותיקות, אשר אחראיות על נתח גדול מתוך הכנסות בסך 7.3 מיליארד דולר ממכירות כרטיסים להופעות מוסיקה בצפון אמריקה בשנה שעברה. לפי נתוני חברת המחקר פולסטאר (Pollstar), סיבובי ההופעות המכניסים ביותר בשנת 2017 היו של להקות "גאנז אנד רוזס" ו-"U2", שהוציאו את תקליטיהן המצליחים ביותר לפני 30 שנה.

"דפש מוד", 1984. מימין: אנדי פלטשר, אלן ויילדר, דייב גאהן, מרטין גור
גטי אימג'ס

אולם הצלחתה המאוחרת של דפש מוד היא גם מחווה ללהקה שטיפחה והרחיבה את צבא מעריציה הנאמן שנודד בעקבותיה ברחבי העולם. הקדחת סביב הלהקה חזקה במיוחד בגרמניה, שם הגיעו שבעת תקליטיה האחרונים לפסגת המצעדים, אולם הקדחת התפשטה לכל פינות תבל.

דפש מוד אמנם לא מוכרת כיום תקליטים כפי שעשתה בשנות ה-90, וגם מעולם לא הגיעה לפסגות של להקות רוק בריטיות מקבילות כמו "קולדפליי" או "אואזיס". אבל הלהקה שהז'אנר המוסיקלי שלה היה בעבר מושא ללעג, זוכה כעת לכבוד שלו היתה ראויה כבר זמן רב. המבקרים מהללים את סיבוב ההופעות האחרון של הלהקה, ויוצרים כמו מרילין מנסון, ריהאנה וטרנט רזנור מלהקת "ניין אינץ' ניילז" כולם ציינו את הלהקה כמקור השפעה גדול.

"הם לא זכו להערכה לפני כן", אמר מנהל הלהקה, ג'ונתן קסלר. "אנשים לא תפסו מי הם או למה הם משמעותיים מבחינה מוסיקלית. זו אחת הלהקות האלקטרוניות הראשונות".

מאבק נגד חברת התקליטים

בזמן שמוסיקאים כמו להקת "מטאליקה" וטיילור סוויפט נלחמים נגד שיטות חדשות להפצת מוסיקה, קסלר עודד את דפש מוד לאמץ טכנולוגיות חדשות, בין אם מדובר באייטיונס (iTunes) של אפל או ספוטיפיי. בהשראת להקת "גרייטפול דד", שמאפשרת למעריצים להקליט באופן עצמאי את הופעותיה, דפש מוד נאבקה לעיתים תכופות בחברת התקליטים שלה שתשאיר הקלטות לא חוקיות של הופעותיה באתר יו-טיוב.

רויטרס

בחיפוש אחר דרך מתאימה לקדם את סיבוב ההופעות האחרון שלה, החליטה דפש מוד לאפשר מדי יום למעריץ אחר להפעיל את דף הפייסבוק הרשמי של הלהקה ולשתף סיפורים וצילומים. פייסבוק מהווה מדיום מושלם עבור דפש מוד, אשר קהל הליבה שלה הוא בגילאי 35-60. מעריצים כבר פתחו יותר מתריסר עמודי וקבוצות מעריצים של דפש מוד על פלטפורמת המדיה החברתית.

פרויקט זה העניק לראשונה למעריצים שליטה בעמוד הרשמי של הלהקה. מעריצים מכל רחבי העולם שיתפו את הזיכרונות הטובים ביותר שלהם מהלהקה, ובכלל זה כאלה שטענו שראו יותר מ-40 הופעות שלה רק השנה. לדף פייסבוק של הלהקה יש 7.3 מיליון לייקים.

בעוד שהעלות של קמפיין פרסומות טלוויזיה יכול להגיע למיליונים, קידום באמצעות פייסבוק הוא בחינם.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם