הפגישה הסודית של ועדת האוסקר: מה לעשות עם "בעיית נטפליקס" - גלובל - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

הפגישה הסודית של ועדת האוסקר: מה לעשות עם "בעיית נטפליקס"

חברי האקדמיה לקולנוע נפגשו רק בפעם השנייה אחרי 90 שנה כדי לדון איך אפשר למנוע מנטפליקס זכייה באוסקר

29תגובות
אוסקר
אי־אף־פי

תעשיית הטלוויזיה השתנתה ללא הכר בשנים האחרונות, אחרי שנטפליקס התחילה להפיק בעצמה סדרות טלוויזיה וגרמה לאנשים להתנתק מספקיות הכבלים והלוויין הרגילות שלהם. היה ברור שזה רק עניין של זמן עד שנטפליקס תגיע גם למסך הגדול. ועכשיו, בכירי תעשיית הקולנוע מתקהלים כדי לחשוב איך ניתן לחסום את נטפליקס וחברות הסטרימינג המתחרות.

בשבוע שעבר התרחש מאורע נדיר: בפעם השנייה ב-90 השנים האחרונות נערכה פגישה מיוחדת שאליה הוזמנו רק חברי האקדמיה האמריקאית לקולנוע – יותר מ-8,500 אנשים שמחליטים למי יילך הפרס היוקרתי ביותר של התעשייה, האוסקר. בפגישה היה נושא מרכזי אחד: נטפליקס. או יותר נכון, מה אפשר לעשות כדי שסרטים של נטפליקס לא יגנבו את הפסלון המוזהב לאולפנים הוותיקים.

חברות הסטרימינג כמו נטפליקס, הולו ושירות הווידאו של אמזון כבר כבשו את טקס האמי, ועכשיו חוששים חברי האקדמיה שגם האוסקר יילקח מהאולפנים ששולטים בתחום מאז שנוסד הטקס ב-1927. עד כה הצליחה נטפליקס לקבל מועמדויות לאוסקר על סרטים דוקומנטריים, אבל לא על סרטים מקוריים. אך בשנה האחרונה הפיקה החברה כמה סרטים מקוריים, שעשויים להיות מועמדים לפרסים בכמה קטגוריות.

לפי המגזין האינטרנטי דדליין הוליווד, בפגישה נכחו 300 חברי אקדמיה, רובם חברים חדשים באקדמיה, ובה דנו בשאלה "איך מגדירים מהו סרט" – כלומר, ניתן לפרש זאת כניסיון לחסום סרטים שהופקו על ידי שירותי סטרימינג. בפגישה תהו אם סרט של נטפליקס, שעולה לאקרנים רק במשך שבוע אחד, יכול להשתתף בתחרות. נטפליקס מפיקה את תכניה בעיקר לפלטפורמת הסטרימינג שלה, ומקור ההכנסה המרכזי שלה הוא ממנויים, ולא ממכירת כרטיסים בקופות.

על פי הדרישה הנוכחית של האקדמיה, סרט צריך להיות מוצג בבתי הקולנוע בניו יורק ובלוס אנג'לס במשך שבוע אחד לפחות כדי שיוכל להתמודד על פרס האוסקר.

האקדמיה בוחנת גם איך יכול להיות שסרט יהיה מועמד גם באמי וגם באוסקר – כפי שנטפליקס מנסה לעשות.

בניגוד לנטפליקס, אמזון "משחקת לפי הכללים" של האקדמיה, ומעלה את הסרטים בהפקתה לתקופה ממושכת יותר בבתי הקולנוע, ולכן לפי מקורות בפגישה המטרה היתה לבחון כיצד ניתן לשמור על התעשייה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#