כרטיס להצגה ב–849 דולר: ברודוויי שוברת שיאי הכנסות בעזרת ביג דאטה - גלובל - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

כרטיס להצגה ב–849 דולר: ברודוויי שוברת שיאי הכנסות בעזרת ביג דאטה

אף שמספר הצופים בהצגות בברודווי לא עלה, ההכנסות זינקו בעזרת תמחור דינמי - אסטרטגיה המבוססת על ניתוח מתוחכם של נתונים להתאמת מחירי הכרטיסים ■ עשר מתוך 81 ההצגות שהועלו בברודוויי השנה גרפו מחצית מההכנסות

2תגובות
בט מידלר בהצגה "הלו, דולי". 789 דולר לכרטיס
Julieta Cervantes/אי־פי

מחזות זמר על התאבדויות של בני נוער והתקפות טרור, כוכבים ותיקים כמו בט מידלר וגלן קלוז, ומחירי שיא לכרטיסים של ההצגות "המילטון" ו"הלו, דולי" — העונה שהסתיימה בברודוויי ביום ראשון היתה עונת שיא. ההכנסות ברוטו ממכירת כרטיסים, שנמצאות בעלייה מאז 2013, גדלו בשנה האחרונה ב–5.5% לשיא של 1.449 מיליארד דולר, לפי נתוני ברודוויי ליג, ארגון המייצג את התיאטראות ברובע הבידור של ניו יורק.

הצמיחה לא נבעה מעלייה במספר הכרטיסים שנמכרו, אלא מעלייה במחירים. המפיקים בחרו באסטרטגיה שנקראת תמחור דינמי, המבוססת על ניתוח מתוחכם של נתונים כדי להתאים את מחירי הכרטיסים לביקוש בימים שונים בשבוע ולמקומות ישיבה שונים בתיאטרון. למעשה, לראשונה בארבע שנים, נרשמה ירידה במספר הצופים, ב–0.4% ל–13.3 מיליון, ב–41 התיאטראות באזור טיימס סקוור, המכונה ברודוויי. מספר השבועות שבהן הוצגו מחזות ירד ב–4.1%. עם זאת, בהתחשב בירידה בתיירות חוץ לניו יורק, והחולשה בשאר תחומי הבידור המסורתיים, כמו רייטינג בטלוויזיה, מדובר בירידה קלה בלבד.

"המילטון", המחזה על דמותו של המדינאי ההיסטורי, ממשיך להציג בפני אולמות מלאים 21 חודשים לאחר עלייתו על הבמה. המחזמר הוביל את הדרך וקבע מחיר שיא של 849 דולר למושבים הקרובים ביותר לבמה. "הלו, דולי" בכיכובה של מידלר, הגיע למחיר של 748 דולר לכרטיס; "יום ראשון בפארק עם ג'ורג'", בכיכובו של ג'ייק ג'ילנהול, הגיע ל–499 דולר עבור המושבים המבוקשים ביותר; ומחיר כרטיס להצגה "ספר המורמונים" המריא ל–477 דולר.

מחזות זמר חדשים פחות אגרסיביים בתמחור, במטרה לגייס קודם קהל: "אוון הנסן היקר", על תלמיד תיכון שחייו משתנים בגלל התאבדות של חבר לכיתה, נמכרה במחירי שיא של 397 דולר לכרטיס. "חזרו הביתה", על עיירה קנדית שמטוסים הוסטו אליה לאחר התקפת הטרור של 11 בספטמבר, הגיעה עד 297 דולר לכרטיס.

יש מחירי מציאה לכל ההופעות, מלבד אלו המבוקשות ביותר, אך המחיר הממוצע לכרטיס בברודוויי בעונת 2016–2017 היה 109 דולר — שיא נוסף, לעומת 103 דולר בעונה הקודמת. בעונה הבאה מתוכננות הצגות עם כמה שמות גדולים, כמו "הארי פוטר" באביב הבא ו"לשבור את הקרח" המבוסס עלהסרט המצליח של דיסני, כך שלא סביר ששרשרת ההצלחות של ברודוויי תיקטע בקרוב.

הגאות הזו משנה את מאזנה החשבונאי של תעשייה, שבמשך שלושה עשורים נלחמה כדי להתאושש ממשבר קשה, שבו נהרסו תיאטראות והצגות מעטות עלו.

שוברים שיאים וקופות
הכנסה עונתית בקופות בברודוויי, במיליוני דולרים

"הייתי בברודוויי מאז 1982 ומעולם לא ראיתי מספרים מהממים כל כך", אמר בארי וייסלר, מפיק ותיק שהצלחותיו הנוכחיות כוללות את "שיקגו" ו"מלצרית". "הציבור רוצה לראות משהו ומוכן לשלם עליו, זאת תעודת כבוד לעבודה שנעשית בברודוויי".

המספרים הגדולים מסווים את האתגרים לתעשייה. ההצלחה ריכוזית מאוד: חלק הארי של הרווח זורם לקומץ הצגות, והרוב כושלות. ב–12 החודשים האחרונים שיחקו בברודוויי 81 הפקות בעונה; כחצי מכלל ההכנסות היה של עשר מהן.

"הלהיטים גדולים יותר משהיו בעבר, וכל השאר נאבקים כדי לשרוד", אמר ג'ורדן רות', נשיא ג'וג'מסין תיאטרס, המפעילה חמישה תיאטראות בברודוויי.

למחזות שאינם מוזיקליים לא היתה עונה טובה במיוחד — רק 10% מכלל ההכנסות העונה היו של מחזות, לעומת 89% למחזות זמר ו–1% לאירועים מיוחדים. שלושה מארבעת המחזות המועמדים לפרסי טוני למחזה חדש השנה ("מגונה", "זיעה" ו"בית הבובה, חלק 2") התקשו למלא אולמות; יוצא דופן הוא "אוסלו", שהעלה תיאטרון מרכז לינקולן. מחירי הכרטיסים של "בית הבובה, חלק 2" ירדו ל–29 דולר; "מגונה" ל–39 דולר ו"זיעה" ו"אוסלו" — ל–59 דולר.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#