אדם נגד מכונה: המערכת של גוגל שיודעת לנצח גם אלופים במשחקי לוח - גלובל - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

אדם נגד מכונה: המערכת של גוגל שיודעת לנצח גם אלופים במשחקי לוח

מערכת אינטליגנציה מלאכותית שפיתחה גוגל הצליחה לנצח את אלוף העולם במשחק גו – שנחשב למורכב יותר משחמט

3תגובות

מערכת האינטליגנציה המלאכותית של גוגל, דיפ מיינד, ניצחה במסגרת משדר טלוויזיה אלוף דרום קוריאני במשחק הלוח "גו". זו עדות ראשונה לכך שהמערכת שפיתחה גוגל הצליחה להשיג יכולות על-אנושיות – לפחות בכל מה שקשור למשחק האסטרטגיה בן יותר מ-2,500 שנה.

חברת האינטרנט אירגנה טורניר של חמישה משחקונים מול לי סדול, שלטענת גוגל הוא בעל הדירוג הממוצע הגבוה ביותר בעשור האחרון, כדי להציג את יכולות התוכנה שפותחה על ידי החברה הבת שלה מלונדון שמתמקדת בפיתוח אינטליגנציה מלאכותית.

"המערכת לעולם לא תתעייף ולעולם לא תרגיש מאוימת", אמר דמיס האסאביס, מייסד שותף של דיפ מיינד במסיבת עיתונאים שנערכה לפני המשחק. "אלה הם היתרונות המרכזיים".

דיפ מיינד חשפה בינואר את התוכנה שלה שנקראת "אלפאגו" במסגרת מאמר שפורסם בכתב העת המדעי "נייצ'ר". לאלפאגו יכולות גבוהות במשחק גו והיא הביסה באוקטובר גם שחקן גו מקצועני מאירופה. כשהמאמר פורסם אמרו מומחים כי הם חושבים שפיתוח מערכת שתוכל לנצח אדם בגו יושלם רק בעוד 5-10 שנים.

ההבדל בין התוכנה של דיפ מיינד לבין זו של תוכנות אחרות למשחק בגו הוא השימוש בטכנולוגיה שנקראת "רשת נוירולוגית", שמאפשרת למחשב ללמוד מהניסיון במקום לפעול על פי תכנות מסוים. המערכת יכולה ללמוד אסטרטגיות משחק באמצעות ניתוח משחקים לדוגמה, או באמצעות מיליוני משחקים שהמערכת משחקת נגד עצמה, הסקת מסקנות מהחוקים, וגם פיתוח אסטרטגיות ארוכות טווח שבהם היא יכולה להשתמש כדי לנצח. בנוסף, המערכת משתמשת בטכניקה חישובית שנקראת שיטת מונטה קרלו.

במשחק גו, שנקרא גם באדוק, השחקנים אמורים לכבוש שטחים על הלוח באמצעות הנחת אבני משחק בתורות על לוח המשחק שנראה כמו רשת של 19*19 משבצות, ולכן יש יותר אפשרויות משחק מאשר אטומים ידועים ביקום.

יו"ר אלפאבית, החברה האם של גוגל, אריק שמידט, אמר בסיאול כי "בכל מה שמספר גדול של אנשים משתמשים, אנחנו יכולים להפוך אותו ככל הנראה ליעיל יותר באמצעות אינטליגנציה מלאכותית".

טורניר גו שנערך בסיאול: לי סידול (מימין) מתמודד מול מערכת של גוגל
אי־פי

המשחק נפוץ מאוד באסיה ושחקנים מקצוענים יכולים לזכות במאות אלפי דולרים בטרנרים ולקבל יחס כשל ידוענים.

"תחום הבריאות הוא הדבר המרכזי שנרצה לעשות בהמשך", אמר האסאביס. "המערכת והשיטות שבהן אלפאגו משתמשת יכולות להיות שימושיות בכל מקום, בכל סוג של בעיה שבה יש כמויות מידע גדולות ושבהן מנסים להבין את המבנה שעל פיו מתקבלת החלטה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#