סוף עידן המזומן: משחק הלוח "מונופול" מוותר על שטרות הכסף לטובת האשראי - גלובל - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

סוף עידן המזומן: משחק הלוח "מונופול" מוותר על שטרות הכסף לטובת האשראי

במהדורה חדשה של המשחק הוותיק הוחלפו שטרות כסף במערכת תשלומים אלקטרונית וכרטיסי אשראי

2תגובות

המגמה העולמית של ויתור על שימוש בכסף מזומן לטובת כרטיסי אשראי או תשלומים מקוונים, מגיעה גם למשחק "מונופול"; במהדורה חדשה של משחק הלוח של יצרנית הצעצועים האמריקאית הסברו, "Monopoly Ultimate Edition", הוחלפו שטרות הכסף במשחק מערכת אלקטרונית שמאפשרת לבצע תשלומים באמצעות סורק.

כך למשל, שחקן שמעוניין לרכוש נכס, יסרוק תחילה את כרטיס האשראי שלו ואחריו את כרטיס הנכס שבכוונתו לרכוש, והסכום ינוכה מיידית מחשבונו. באותו אופן, שחקן יכול לשלם דמי שכירות לשחקנים אחרים לאחר שנחת על נכס שבבעלותם.   

הסורק, הפועל באמצעות סוללה, נועד לפשט ולזרז את תהליך ביצוע התשלומים בין שחקני המשחק, כמו גם למנוע משחקנים לרמות או לגנוב כסף מהבנק. עד למהדורה החדשה של המשחק, שעתידה להגיע למדפי החנויות בסתיו, נדרש אחד השחקנים לשמש בתפקיד הבנקאי.  

במקביל למהדורה נטולת הכסף המזומן, חשפה הסברו גירסה חדשה נוספת של המשחק בשם "מונופול אימפריה", בה השחקנים קונים מותגים כמו יצרנית הרכב פורד, קונסולת המשחקים Xbox ומותג האופנה ליווי'ס, כאשר המנצח הוא זה שמצליח לכסות לחלוטין גורד שחקים בשלטי חוצות.

מונופול
הסברו

מונופול הוא משחק לוח המבוסס על עולם העסקים האמיתי, בו מבצעים מהלכי קנייה ומכירה של נכסי נדל"ן. המשחק מבוצע תוך כדי הדמיה של מהלכים עסקיים אמיתיים, כשהשחקנים קונים ומוכרים נכסים, בונים מלונות ובתים. המנצח במשחק הוא זה שצובר את הרכוש הרב ביותר בנדל"ן ובמזומן.

המשחק פותח בשנת 1903 במטרה להמחיש את יתרונותיה של כלכלת שוק, והחל להימכר לראשונה ידי האחים פרקר בשנת 1935, בעיצומו של השפל הכלכלי הגדול בארה"ב. חברת האחים פרקר נמצאת כיום בבעלות הסברו.

המשחק זכה להצלחה עצומה ברחבי העולם, ולמאות גירסאות בקרוב ל-40 שפות, ובכלל זה גירסה עברית שנקראה בתחילה בשם "ריכוז". גירסה של המשחק לאייפון הושקה בשנת 2008.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#