"נוואדה היום"? מיהו התורם המסתורי שרכש את העיתון הגדול ביותר בנוואדה? - גלובל - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

"נוואדה היום"? מיהו התורם המסתורי שרכש את העיתון הגדול ביותר בנוואדה?

העיתון הנפוץ ביותר בנוואדה נמכר בשבוע שעבר ב-140 מיליון דולר, אך העובדים המתוסכלים לא יודעים מי עומד מאחורי הרכישה ומה הוא מנסה להשיג בכך. בינתיים ברשתות החברתיות תוהים אם זה דונלד טראמפ, שלדון אדלסון או האחים קוך

3תגובות

בשבוע שעבר נרכש העיתון הנפוץ ביותר במדינת נוואדה שבארה"ב, "לאס וגאס ריוויו ג'ורנל" תמורת 140 מיליון דולר – סכום גבוה מהערכות השווי לעיתון. ואולם אף אחד לא יודע מי רכש אותו, מה שגרם לעובדי העיתון להשיק קמפיין בניסיון לחשוף את זהות הרוכש – פחות מ-11 חודשים לפני הבחירות בארה"ב.

באופן רשמי, העסקה התבצעה בין חברת ניו מדיה אינווסטמנט שמחזיקה בכמה עיתונים בארה"ב, לבין חברת ניוז + מדיה קפיטל – חברה שהוקמה לפני כחודשיים בלבד ורשימה במדינת דלאוור בארה"ב. ואולם החברה הפרטית לא חושפת פרטים לגבי בעליה. באופן רשמי, מי שעומד מאחורי החברה האלמונית הוא מייקל שרדר, מו"ל של כמה עיתונים קטנים בקונטיקט, אך הוא בעצמו מסרב להגיד מי עומד מאחורי ניוז + מדיה.

טראמפ, השבוע
אי־פי

מה שכן ידוע הוא שלקבוצת ניוז + מדיה יש כמה ממנים, ולפי שרדר "יש להם ניסיון במדיה". ב"האפינגטון פוסט" פורסם כי שרדר אמר בפגישה עם העובדים כי הבעלים החדשים "רוצים שתתמקדו בעבודה שלכם... אל תדאגו לגבי הזהות שלהם".

ביקורו במערכת העיתון של ג'ב בוש, שמעוניין להיות המועמד הרפובליקאי לנשיאות ארה"ב, במערכת העיתון רק גרם ליותר הרמות גבה והעלה את השאלה אם ייתכן שהרוכש המסתורי מנסה להריץ את בוש? בסיום הביקור צייץ בוש בטוויטר שלו כי השאלה היחידה שהוא לא יכול היה לענות עליה בביקור היא: "מי מחזיק בעיתון"? עובדים בעיתון טענו גם כי בוש אמר בצחוק כי ייתכן שדונלד טראמפ, המתמודד מולו במרוץ למועמדות הרפובליקאית, עומד מאחורי הרכישה.

בינתיים, צייצו כמה עובדים בעיתון כי הם דורשים לדעת מי הבעלים החדשים של העיתון. בציוצים שלהם הופיעו קישורים לקוד האתיקה של לשכת העיתונות בארה"ב, שבו כתוב כי העיתונאים מחויבים לאחריות ולשקיפות. ואולם עובדים בעיתון טענו כי הם לא יכולים לנהוג כך כל עוד הקוראים לא יודעים מי שולט בעיתון.

בארגון פרי פרס, המזוהה עם קבוצות שמאל בארה"ב, קראו לבעלים החדשים לחשוף את עצמם. "העבודה כי הם לא יודעים עבור מי הם עובדים, פוגעת ביכולת של עיתונאים ב"ריוויו ג'ורנל" לזהות ניגוד עניינים אפשרי בעבודתם", אמרה פיונה מורגן, מרכזת העיתונות של הארגון. "היעדר שקיפות פוגע גם באמון הציבור, שהוא היסוד של עיתונות טובה".

אבל ההימורים ברשתות החברתיות בארה"ב חוגגים, כשההימור הנפוץ ביותר הוא כי מאחורי הרכישה הסודית עומד שלדון אדלסון, שמחזיק גם בעיתונים הישראליים "ישראל היום" ו"מקור ראשון". באתר האינטרנט של המגזין האמריקאי "מאת'ר ג'ונס" (מוג'ו), נטען כי מקור אמר בפניהם כי אדלסון אכן עומד מאחורי רכישת העיתון, ואולם באתר צוין גם כי בקשות תגובה מצד אדלסון לא זכו למענה. אדלסון היה התורם הגדול ביותר במערכת הבחירות הקודמת ב-2012 כשהזרים עשרות מיליוני דולרים כדי לתמוך בניוט גינגריץ' בניסיון להפוך למועמד הרפובליקאי לנשיאות. אחרי שגינגריץ' הפסיד, המשיך לתמוך אדלסון במיט רומני שהתמודד מול נשיא ארה"ב, ברק אובמה.

שם נוסף שעלה הוא של האחים המיליארדרים צ'רלס ודיוויד קוך, גם הם תורמים בולטים מאוד של המפלגה הרפובליקאית. בעבר הביעו האחים קוך התעניינות ברכישת עיתון בארה"ב, אך ויתרו על הרעיון אחרי שגילו כי הוא לא כלכלי.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#