הוליווד מציגה: המנצח לוקח הכל - רק דיסני ויוניברסל שברו קופות - גלובל - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

הוליווד מציגה: המנצח לוקח הכל - רק דיסני ויוניברסל שברו קופות

ההכנסות ממכירות כרטיסים רשמו בעונת הקיץ השנה עלייה מרשימה במכירות, אבל בחגיגה השתתפו רק שני אולפנים: יוניברסל ודיסני, בעוד שאר האולפנים התקשו להכניס להיטים לטבלת שוברי הקופות

הוליווד רשמה את אחת מעונות הקיץ המוצלחות ביותר מעולם במכירות כרטיסים בקופות, אבל זו הצלחה קצת מרירה. או שהאולפנים שגשגו או שהם נבלו, תוצאה של טבע תעשיית הסרטים האמריקאית, שבה המנצח לוקח את הכל.

מכירות הכרטיסים בבתי הקולנוע בארה"ב עלו לפי ההערכות ב-10.4% ל-4.48 מיליארד דולר בתקופה שבין השבוע הראשון של מאי ועד לייבור דיי שצוין בסוף השבוע האחרון לעומת התקופה המקבילה אשתקד - כך עולה מניתוח של חברת רנטראק. הקיץ ההוליוודי, שהיה השנה ארוך במיוחד בגלל סידור לוח השנה, מספק 40% ממכירות הכרטיסים השנתיות בבתי הקולנוע בארה"ב.

אבל ההצלחה המרשימה שייכת רק לשניים מתוך ששת האולפנים הגדולים בהוליווד. 12 סרטים רשמו מכירות כרטיסים בארה"ב ובקנדה בסכום של יותר מ-100 מיליון דולר, שמונה מתוכם היו של אולפני יוניברסל מבית קומקאסט ושל אולפני וולט דיסני. ביחד, יוניברסל ודיסני שלטו ב-60% מהשוק, לפי רנטראק.

אי־פי

הסרט "עולם היורה" הגיע למקום הראשון והצליח למכור בארה"ב ובקנדה כרטיסים בשווי של 647 מיליון דולר ובועלם 1.65 מיליארד דולר. הסרט רשם הצלחה נאה במיוחד באולמות Imax. "הנוקמים עידן אולטרון" שהוציאה חטיבת מארוול של דיסני הגיע למקום השני עם מכירות של 457.8 מיליון (1.4 מיליארד בעולם). אל המקום השלישי הגיע להיט האנימציה המקורי של חטיבת פיקסאר של דיסני: "הכל בראש", עם מכירות של 348.2 מיליון דולר בארה"ב ו-706 מיליון דולר בארה"ב.

אבל כמעט כל יתר האולפנים סבלו הקיץ. אולפני וורנר ברדרס נהנו מלהיטים כמו "סן אנדריאס" ו"מקס הזועם: כביש הזעם", אבל חוץ מהסרטים האלה, האולפנים סבלו מכישלון אחר כישלון עם סרטים כמו "מג'יק מייק XXL", "הפמליה", "מרדף לוהט", "חופשה בהפרעה" ו"שם קוד מ.ל.א.ך". אחרי שנהנתה בשנה שעברה מקיץ מוצלח, בפוקס המאה ה-20 סבלו השנה מפלופ של "ארבעת המופלאים" וסוני כמעט שלא השתתפה במשחק.

יש שני לקחים מרכזיים שאפשר ללמוד מההצלחות ומהכישלונות, אומרים אנליסטים. הלקח הראשון קשור להוליווד כמכלול והלקח השני קשור לאולפני הסרטים בנפרד.

במשך שנים הוליווד ניסתה ליצור סרטים שידברו לכולם – מבוגרים וצעירים (האולפנים מחשיבים מבוגרים ככל אדם מעל גיל 35), גברים ונשים, מקומיים וזרים. אבל חלק מהסרטים האלה התנפחו כל כך, שקשה להבחין בחלק מהסרטים שיוצאים, גם אם הם עתירי תקציב ופרסום וגם אם הם זכו לביקורות טובות.

אי־פי

בשנה שעברה, תשעה מתוך 10 הסרטים המובילים בצפון אמריקה הכניסו בערך 200 מיליון דולר או יותר ממכירות כרטיסים. השנה, רק ארבעה סרטים הצליחו לעשות את זה: "עולם היורה, "עידן אולטרון", "הכל בראש" וסרט האנימציה של יוניברסל, "המיניונים".

"עולם היורה" דורג במקום הראשון והשני ברשימת שוברי הקופות במשך חמישה שבועות ברציפות. "Straight Outta Compton" דורג במקום הראשון במשך שלושה שבועות ברציפות. בגלל הפופולריות המתמשכת של הסרטים האלה, לכמה סרטים מתחרים היתה יכולת מוגבלת להציג בבתי הקולנוע הגדולים ביותר, כמו בתי קולנוע המופעלים על ידי Imax או פרימיום לארג' פורמט, שבהם מחירי הכרטיסים גבוהים יותר.

והמצב עשוי רק להחמיר: בקיץ 2017 לדוגמה, דיסני תוציא סרטים חדשים בסדרות הסרטים "צעצוע של סיפור, "שודדי הקאריביים", "שומרי הגלקסיה" ו"מלחמת הכוכבים", שיעלו זה אחר זה. הצפיפות הזו לא תאפשר ליותר מדי סרטים אחרים לפרוח.

עונת הקיץ בקולנוע האמריקאי שרק הסתיימה מסמנת גם כמה בעיות ספציפיות עבור האולפנים. אולפני וורנר, למשל, סובלים מחוסר יציבות מאז שעזב סמנכ"ל התוכן ב-2013 במסגרת שינוי כולל בהנהלה. "התעשייה שלי היא מעגלית והקיץ שלנו סימל שינויים", אמר נשיא ההפצה המקומית של וורנר, דן פלמן. "החדשות הטובות הן שגרג סילברמן והצוות שלו מכינים רשימה של סרטים שיהיו כנראה להיטים בקופות, כולל "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק". סילברמן הוא נשיא הפקות הסרטים בוורנר.

סוני רשמה הצלחות מרשימות רק ב-2013 עם "גברים בשחור 3" ועם "ספיידרמן המופלא", אך השנה האולפנים סבלו מהקיץ הקשה ביותר בין כל האולפנים הגדולים. האולפנים לא הצליחו להכניס אפילו סרט אחד לרשימת 25 שוברי הקופות הגדולים, לפי נתוני בוקס אופיס מוג'ו. "פיקסל" בכיכובו של אדם סנדלר היה הלהיט הגדול ביותר של סוני ורשם הכנסות של כ-73.3 מיליון דולר בצפון אמריקה.

אולפני סוני סירבו להגיב לכתבה, אך בפברואר הגיע לאולפנים סמנכ"ל תוכן חדש, תומאס רוטמן. רוטמן מנסה להחיות את חטיבת טריסטאר של החברה, החליף את מי שבחרה עבור סוני את הסרטים שהפיקה, איימי פסקל, אחרי שהאולפנים לא הצליחו להציג להיטים וסבלו מהשפעות הפריצה למחשבי החברה בשנה שעברה.

עונת הסתיו צפויה להיות טובה יותר עבור סוני, שתוציא ב-6 בנובמבר את "ספקטר", בסרט הבא בסדרת סרטי ג'יימס בונד.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#