מעריצי "מלחמת הכוכבים" היכונו: דיסני מקימה מתחמי ענק

מיזם ההתרחבות הגדול בהיסטוריה של ענקית המדיה ופארקי השעשועים מגיע לקליפורניה ולפלורידה שלוש שנים לאחר שהחברה רכשה את חברת ההפקה של הסרט, לוקאספילם, תמורת 4 מיליארד דולר

לוגו בלומברג
בלומברג

וולט דיסני תקים מתחמי "מלחמת הכוכבים" על שטח פארקי השעשועים שלה באנהיים, קליפורניה ואולפני דיסני הוליווד באורלנדו, פלורידה, באחד ממיזמי ההתרחבות הגדולים בהיסטוריה של ענקית המדיה.

מעריצי סדרת הסרטים ציפו לאטרקציית "מלחמת הכוכבים" חדשה וגדולה בפארק של דיסני מאז שהחברה רכשה את חברת ההפקה של הסרט, לוקאספילם, תמורת 4 מיליארד דולר ב-2012. מועצת העיר אנהיים הצביעה ביולי להעניק לדיסני פטור ממס בידור ל-30 שנה בתמורה להשקעה של החברה בשני הפארקים שלה בסכום של 1 מיליארד דולר.

הפרויקטים יכללו העתק של קנטינת המזון הידועה אותה פקדו יצורים מהחלל החיצון בסרט "מלחמת הכוכבים" מ-1977, ונסיעה שמבוססת על החללית הבדיונית מילניום פלקון, לפי הודעת מנכ"ל דיסני בוב איגר ביום שבת בכנס D23 שערכה החברה באנהיים. "אנחנו יוצרים עולם חדש ומדהים שיהיה ההרחבה הגדולה ביותר של פארק השעשועים שלנו", אמר איגר. 

הסרט הראשון בסדרת "מלחמת הכוכבים" שיצא ב-1977צילום: אי־פי

החברה לא פירטה את היקף ההשקעה שלה בפרויקטים. העבודה באתר הבנייה בדיסנילנד תתחיל ב-2017.

איגר בן ה-64 הפך את התרחבות החברה, בעלות של מיליארדי דולרים, לאבן הפינה של כהונתו. הוא שידרג את הפארקים של החברה בפלורידה וביצע מהפך בפארק קליפורניה אדוונצ'ר עם השקעה של 1.1 מיליארד דולר ב-2012. באביב הבא תפתח החברה את דיסני ריזורט בשנחאי בעלות של 5.5 מיליארד דולר. מתחם "אווטאר" צפוי להיפתח באורלנדו ב-2017.

דיסני גם הודיעה על מתחמים פנימיים של "מלחמת הכוכבים" בתוך הפארקים, כמו מתחם בו מבקרים יכולים לפגוש דמויות ולצפות באביזרים מקוריים מהסרטים. בדיסנילנד מתוכנן גם אירוע לזמן מוגבל בשם Season of the Force בתחילת 2016, שיכלול פריטי מזון אינטרגלקטי ורכבת הרים בעיצוב חללי.

מספר המבקרים ב-25 פארקי השעשועים הגדולים בעולם עלה ב-4.1% ב-2014 ל-223 מיליון מבקרים, כתוצאה מאטרקציות חדשות כמו מתחם הארי פוטר באולפני יוניברסל באורלנדו, פלורידה, לפי נתונים של איגוד מתחמי הבידור בארה"ב.

צילום: רויטרס

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר TheMarker