חברת המשחקים החינמיים פיצחה את הנוסחה: איך גובים כסף מהגולשים - גלובל - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

חברת המשחקים החינמיים פיצחה את הנוסחה: איך גובים כסף מהגולשים

מבין מאות מיליוני השחקנים במשחקי מחשב חינמיים להורדה - מעטים מוכנים לשלם עבור תוכן פרימיום בתוך המשחקים ■ אך ביניהם יש כמה "לווייתנים", שבזכותם חברות כמו גיימפורג' הגרמנית יכולות לשמור על רווחיות ■ מנכ"ל גיימפורג', קרסטן ון הוסן, מסביר כיצד עושים זאת

תגובות

בטווח שבין להיטי 
קז'ואל־גיימינג קלילים כמו קנדי קראש למשחקים מורכבים וסינמטיים כמו Life־Half, נמצאת קטגוריה נישתית אך משמעותית, הזוכה לכינוי קור־גיימינג (gaming־Core). משחקי קור־גיימינג מוצעים לרוב להורדה בחינם, והמודל הכלכלי שלהם מתבסס על כך שחלק קטן מהשחקנים משלם הרבה מאוד כסף על תוכן בתוך המשחק.

כמו המשחקים עצמם, השחקנים נחשבים לנמצאים בטווח הביניים בכל הנוגע לגיימרים - הם משחקים יותר זמן מה"הגיימרים המזדמנים", אך פחות מהמשתמשים הכבדים באמת. קטגוריית הקור־גיימינג כמעט ולא נדדה לעולם המובייל, והפלטפורמה המקובלת בה היא מחשב או דפדפן דסקטופ.

"יש לנו משתמשים שמוציאים עשרות אלפי דולרים על משחקים", סיפר קרסטן ון הוסן, מנכ"ל גיימפורג' (Gameforge), אחת ממו"ליות המשחקים הגדולות ביותר בקטגוריה זו, בראיון ל–TheMarker שנערך בכנס Israel Mobile Summit 2015 של היזם אופיר לייטנר. ון הוסן הגיע לכנס, בין היתר, כדי לפגוש יזמים ישראלים ולחפש סטארט־אפים מבטיחים לשיתופי פעולה פוטנציאליים. הוא היה אחד הנואמים הראשיים בכנס, שנערך בשבוע שעבר במסגרת שבוע המובייל.

aion freetoplay heroes

גיימפורג' היא אחת מבין שלל חברות גרמניות בולטות בתחום הקור־גיימינג, ובאופן ספציפי בתחום המשחקים המקוונים להמוני שחקנים - MMO (Massively Multiplayer Online Games). גרמניה היא גם אחד מקהלי היעד הגדולים למשחקים אלה, אם כי לדברי ון הוסן, "אפשר היה לצפות שעם מספר הצרכנים הגדול בגרמניה למשחקי וידיאו, היא תהיה מקור להיצע רב יותר של משחקים".

450 מיליון שחקנים

המודל של גיימפורג' הוא משחקים חינמיים, שבהם ניתן להוסיף כסף אמיתי בתוך המשחק תמורת בונוסים שונים - מודל המכונה Free to Play או פרימיום (Freemium). לדברי ון הוסן, היתרונות של מודל זה עצומים: "בניגוד למשחקים שקונים אותם בסכום כלשהו, ואז לעתים מוסיפים עוד קצת כסף על תוכן - כמות הכסף שניתן להוסיף במשחקים שלנו כמעט בלתי מוגבלת".

כמות האנשים שמשחקים במשחקים אלה עצומה. לגיימפורג' בלבד יש 450 מיליון משתמשים רשומים, שמרביתם לעולם לא יוציאו אגורה כדי לשחק במשחקי החברה. למעשה, רק 8% מהמשתמשים משלמים סכום כלשהו (לדברי ון הוסן, במובייל שיעור זה נמוך יותר - כ–1%–2%). אך גם מתוך אותם 8%, רובם משלמים סכומים קטנים בלבד. את הכסף הגדול מייצרים עבור החברה השחקנים הכבדים, המכונים "לווייתנים".

עופר וקנין

"50% מההכנסות שלנו מגיעות מ–0.5% מהמשתמשים שלנו", אמר ון הוסן. "ושני שלישים מההכנסות שלנו מגיעות מ–1% מהמשתמשים", הוסיף. לכן, הוא הסביר, "צריך לאפשר לאנשים להשתמש בהרבה כסף - אנחנו לא מגבילים את סכומי הכסף שאפשר להשתמש בהם. המודל עובד כי יש כאן כסף רציני. אנחנו לא מרגישים רע עם זה שיש אנשים עם הכנסה פנויה, שיכולים ורוצים להשקיע אותה במשחקים". ון הוסן ציין כי אם לא נראה שהמשתמשים הכבדים באמת יוכלו להשקיע לפחות 20 אלף דולר בחודש במשחק, גיימפורג' לא תוציא אותו.

מתקשים לפרוץ 
לעולם המובייל

גיימפורג' אינה נסחרת ואינה מפרסמת נתונים פיננסיים רשמיים, אך לפי הערכת Hoovers, הכנסותיה השנתיות מסתכמות ביותר מ–250 מיליון דולר. לשם השוואה, הכנסות זינגה, יצרנית פארמוויל, הסתכמו בשנה שעברה בכ–700 מיליון דולר. הכנסות רוביו, יצרנית אנגרי בירדס, הסתכמו בשנה שעברה ב–170.6 מיליון דולר.

בינתיים, התחום עדיין מתקשה לפרוץ לעולם המובייל, ולהציג רווחיות דומה לאלה שמציגות חברות קז'ואל־גיימינג. הדבר נכון לגבי מגזרים רבים - אף שיותר ויותר מהגלישה באינטרנט מתבצעת דרך סמארטפונים וטאבלטים, אנשים עדיין חוששים מביצוע עסקות כספיות במכשירים אלה.

למשחקי קור־גיימינג יש בעיות נוספות - מכשירים רבים אינם מסוגלים לתמוך בדרישות המחשוביות של חלק מהמשחקים; במקומות רבים תשתיות האינטרנט הסלולרי אינן מספקות לתמיכה במשחקי MMO; וממשק המשתמש בחלק מהמשחקים מורכב ומלא פרטים, שקשה להעביר למסכים הקטנים של סמארטפונים או טאבלטים קטנים.

לדברי ון הוסן, אף שגיימפורג' היא כבר חברה ותיקה בתחום המשחקים, היא חדשה בתחום המובייל, ונכנסה אליו רק באחרונה. גיימפורג' התחילה להשקיע בפלטפורמת המובייל בין היתר מתוך אמונה כי אף שהמחשב לא ייעלם ככלי חשוב למשחקים, יותר ויותר אנשים יעברו לשחק במכשירים הניידים שלהם. "הטאבלטים עדיין לא נמצאים בשימוש נרחב, באופן יחסי, אך ככל שקטגוריית מוצר זו תגדל - כך נראה יותר ויותר אנשים משחקים בה".

לגיימפורג' כבר כמה משחקים בפלטפורמה זו. "השקענו המון במשחק הראשון של גיימפורג' - game־O, ובהתאמתו למובייל. ההתאמה למסך הקטן דורשת יצירת ממשק שונה לגמרי", סיכם ון הוסן.

4story


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#