סופר-גירל ושונדה ריימס כבר לא ממש מפתות את המפרסמים בארה"ב - גלובל - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

סופר-גירל ושונדה ריימס כבר לא ממש מפתות את המפרסמים בארה"ב

עונת ה-Upfronts בה חושפות חברות הטלוויזיה האמריקאיות את תכניותיהן לעונה הבאה במטרה לשכנע מפרסמים להתחייב על רכש פרסומות, לחוצה במיוחד, על רקע הנהירה של הפרסום לאינטרנט ולמובייל

היום מתחילה עונת ה-Upfronts האמריקאית, בה מציגות רשתות הטלוויזיה האמריקאיות למפרסמים את התכניות החדשות והישנות שלהן, בניסיון לשכנעם להתחייב על פרסומות בסך עשרות מיליארדי דולרים בעונת הטלוויזיה הבאה. לרוב הרשתות מוכרות כ-75% מזמן הפרסום שלהן במשא ומתן שמגיע לאחר שבוע של הקרנות נוצצות ומסיבות עתירות כוכבים.

אך השנה האווירה בחלק מהרשתות לחוצה, כיוון שהרשתות מבקשות מהמשווקים להכניס יד לכיס בתקופה של קריסה במידרוג ותחרות קשה מצד שירותים דיגיטליים. הצפייה בטלוויזיה צנחה ב-9% בעונה הנוכחית עד כה, לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, לפי חברת המחקר מופט-נתנזון. אנליסטים ובכירים בענף המדיה מסבירים את הנפילה בגידול החד בזמן שאנשים מבלים בצפייה בנטפליקס וחלופות סטרימינג אחרות. הצפייה בנטפליקס אחראית לכ-43% מהירידה בצפייה בטלוויזיה מסורתית ברבעון הראשון, לפי מופט-נתנזון.

בעבר, ירידה בשיעורי הצפייה לא בהכרח פגעה ברשתות בעת ה-Upfronts. גם כאשר הצופים התפצלו בין יותר ויותר ערוצים, הטלוויזיה עדיין הייתה הדרך הטובה ביותר להגיע למספר אדיר של צופים. גם כאשר המדיה הדיגיטלית החלה לצמוח, מפרסמים המשיכו לשפוך כסף לטלוויזיה, והפרסום באינטרנט בא על חשבון העיתונות המודפסת בעיקר.

CBS

אך כעת, גם הטלוויזיה מתחילה להיפגע, במיוחד כיוון שרשתות השידור הגדולות מנגישות את התוכן שלהן גם באינטרנט. בעוד מספר החלופות הדיגיטליות גדל, והמשווקים מחפשים גמישות גדולה יותר בהקצאת הפרסום שלהם, ענף הטלוויזיה נערך למה שצפוי להיות שוק Upfront חלש במיוחד. כבר השנה שעברה הייתה אחת החלשות, לדברי מייקל נתנזון, אנליסט במופט-נתנזון.

הסכום הכולל שצפויים מפרסמים להתחייב עליו בעונת ה-Upfronts הנוכחית צפוי לצנוח ב-7%, להערכת חברת רכש המדיה מגנה גלובל שבבעלות אינטרפאבליק, כאשר רשתות השידור צפויות לספוג ירידה של 10%, ורשתות הכבלים – 5%. ג'ון ג'אנדיס, אנליסט מדיה בחברת ג'פריז, צופה כי מחירי הפרסום יוותרו ללא שינוי או יעלו קלות, עד 3%. מגנה גלובל צופה כי ההכנסות מפרסום בטלוויזיה יוותרו ללא שינוי השנה, בעוד ההכנסות מפרסום דיגיטלי יצמחו ב-19.1%. ההבדלים בקצב הצמיחה צפויים, לפי מגנה, להוביל את המדיה הדיגיטלית לשיוויון עם הטלווזיה, במונחי הכנסות מפרסום, עד סוף 2016.

עמוד הפייסבוק הרשמי

"ברור שאנחנו בתקופת מעבר", אומר צ'ייס קארי, סמנכ"ל התפעול של אולפני פוקס המאה ה-21 בשיחה עם משקיעים בשבוע שעבר. "למפרסמים יש הרבה יותר בחירה. הם רוצים יותר גמישות. אפשר לומר שעונת האפ-פרונט שאנו נכנסים אליה, אף שהיא חשובה, היא כבר מנהג מיושן בהתחשב בכיוון שהעולם נע בו".

עבור עולם הפירסום, כיוון זה הוא אל עבר הדיגיטל,שצפוי לנגוס בתקציבי הטלוויזיה. אף שחלק משירותי הסטרימינג, כמו נטפליקס, אינם מקבלים פירסום, משווקים יותר ויותר מחפשים אחר חלופות דיגיטליות שכן תומכות בפירסום, כמו סנאפצ'אט, ויין ויו-טיוב – וקהל הצופים שלהן צעיר יותר.

shutterstock

עם זאת, יש אנליסטים שטוענים שדווקא מצבן של רשתות השידור בארה"ב טוב יותר משל מתחרותיהן בתשלום, חברות הכבלים. חברות הכבלים צמחו על חשבון חברות השידור בשנים האחרונות, הודות למעבר של משתמשים צעירים ונאמנים יותר אליהן. אך השנה צופים אנליסטים כי אותם צעירים נוטשים מהר יותר את הטלוויזיה לטובת מדיה דיגיטלית, וחלקן של חברות הכבלים מהעוגה יקטן. "צריכת הוידאו באינטרנט משפיעה על רשתות הכבלים הנישתיות הרבה יותר", אמר מנכ"ל CBS, לזלי מונווס, בשיחת אנליסטים בשבוע שעבר. ל-CBS יש סיבה להרגיש בטוחה בעצמה יחסית, כיוון שהיא מובילה בשיעורי הצפייה בארה"ב. היא תחזק את התכניות הותיקות המצליחות שלה בכמה תכניות חדשות, בהן "סופרגירל", שנועדה לפתות את הקהל הצעיר יותר (בקטגוריית בני 18-49 CBS הייתה שנייה ל-NBC), ותהיה אחת מסדרות גיבורי העל הבודדות שהדמות הראשית בהן היא אשה.

גם ABC התחזקה השנה מבחינת מספר צופים, בעיקר הודות ליוצרת שונדה ריימס, שגוש התכניות שלה ביום חמישי מושך צופים צעירים, ובעיקר צופות, ומעורר קנאה ברשתות האחרות: לאחר "האנטומיה של גריי" ריימס הביאה לרשת גם הצלחות גדולות כמו "סקנדל" ו"המדריך לרוצח". הרשת הזמינה תכנית נוספת מחברת ההפקות של ריימס, שונדאלאנד, - The Catch.

גם NBC תנסה לחזק את מעמדה בקרב צופות, עם שתי תכניות עם כוכבות ידועות – "טלנובלה" בכיכוב אווה לונגוריה ו"גוונים של כחול" בכיכוב ג'ניפר לופז.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#