הכירו: המחשב שלא מסוגל להפסיד בפוקר - גלובל - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

הכירו: המחשב שלא מסוגל להפסיד בפוקר

המחשב יודע לקבל את ההחלטות הנכונות בפוקר רק בגירסה אחת של המשחק - אבל המפתחים יגייסו שחקני פוקר מקצוענים כדי לשכלל את המערכת

3תגובות

אם אתה מפסיד בפוקר, אל תאשים את הקלפים. פריצת דרך באינטליגנציה מלאכותית מאפשרת למחשב לשלוט במשחק פוקר בגרסה הפשוטה ביותר של שני שחקנים, תוך כדי התמצאות בכל סגנון משחק כדי לבחור במהלך המושלם בכל פעם. כשמשחקים ללא טעויות, כמו במשחק הילדים איקס-עיגול, אין אפשרות להפסיד. במקרה הזה, לשחקן קוראים קפאוס – אלגוריתם שתוכנן על ידי חוקרים קנדיים.

"יש לנו אסטרטגיה שיכולה להבטיח ששחקן לא יפסיד", אומר מייקל בואלינג, מומחה למדעי המחשב מאוניברסיטת אלברטה, שהוביל את הצוות שפיתח את התוכנה. "זה הולך להיות משחק מאוזן. רק אם מישהו יעשה טעות הוא יכול להפסיד".

אבל לא צריך להאמין להם. המחקר פורסם בשבוע שעבר בכתב עת מדעי והחוקרים קוראים לשחקני פוקר לבחון את קפאוס בטקסס הולדם ברשת. התוצאות עשויות לגרום לכמה מהמרים לחשוב מחדש על הצעדים הנפוצים שלהם, אומר בואלינג.

Bloomberg

"לא רק שהוכחנו כמה מהאמונות של אנשים בפוקר, כמו זו שלדילר יש יתרון משמעותי, קיבלנו גם תשובות בתחומים שבהם קהילת הפוקר עדיין לא הכריעה", הוא אומר. "לדוגמה, להעלות את סכום ההימור כשיש שני זוגות נמוכים. רוב שחקני הפוקר הטובים לא היו עושים את זה".

המונח שבו משתמש בואלינג והקולגות שלו הוא "לפתור" את המשחק וליצור דרך משחק אופטימלית ללא הפסדים. זהו הפעם הראשונה שבה מדענים פתרו משחק שמשוחק באופן תחרותי על ידי בני אדם וכולל מידע לא מושלם, כלומר שהשחקן לא יודע הכל, כמו מה יש בקלפים של היריב שלו ככל שהמשחק מתקדם, כתב תומס סאנדהולם מהמחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת קרנגי מלון בצירוף לפרסום המחקר.

התוצאות תקפות רק לצורת המשחק הבסיסית ביותר שבה יש רק שני שחקנים להעלאות ההימורים מוגבלות. גם בהתחשב במגבלות האלה, מתקבלות יותר מ-10,000 נקודות של קבלת החלטות במשחק.

אבל למרות שפריצת הדרך מגניבה, שחקני הפוקר לא מתרגשים. שחקן הפוקר המקצועי, אד מילר, אומר שרוב שחקני הפוקר לא משחקים בגרסת המשחק שאיתה יודע קפאוס להתמודד. "רוב שחקני הפוקר הטובים לא יבחרו לבזבז את הזמן שלהם על הגרסה הזו של המשחק", הוא אומר. למרות זאת, מילר מתכוון להתמודד מול המחשב.

החוקרים מקווים כי ההשתתפות של שחקני הפוקר תוכל לחשוף את ההיגיון שעומד מאחורי חלק מההחלטות שקפאוס לא הצליח להסביר. "שם נכנס לתמונה כושר ההמצאה האנושי", אומר בואלינג שלא משחק פוקר. "אנחנו מקווים שכמה מומחי פוקר יבחנו את זה ביסודיות ויספקו לנו תובנות".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#