אלימות, מין ואינטריגות: נטפליקס ומרקו פולו ינסו לכבוש את העולם - גלובל - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

אלימות, מין ואינטריגות: נטפליקס ומרקו פולו ינסו לכבוש את העולם

לאחר שסחפה את ארה"ב, מנסה נטפליקס להתרחב בעולם ■ בעשרת הפרקים הראשונים של "מרקו פולו" השקיעה החברה 90 מ' ד'

5תגובות

בפרק הראשון של "מרקו פולו", סדרת המקור החדשה של נטפליקס, נראה הקיסר המונגולי קובלאי ח'אן יושב על הכס בארמונו המוזהב ומתכנן את הכיבושים העתידיים של האימפריה המתרחבת שלו.

אחד היועצים תוהה אם הקיסר רוצה להיות קיסר מונגוליה או קיסר סין. ח'אן קם מהכס, שולף את חרבו, ושואג: "קיסר סין? קיסר מונגוליה? אני רוצה להיות קיסר העולם!"

הצהרה נועזת שכזאת יכולה היתה גם להיכתב עבור נטפליקס עצמה, שמתרחבת בעולם בקצב מסחרר. חברת הסטרימינג דחפה את עצמה באגרסיביות ליותר מ-50 מדינות, ויש לה כבר יותר מ–50 מיליון מנויים.

כיבוש טריטוריות זרות הוא קריטי כעת על רקע ההאטה בצמיחתה בארה"ב. "זה לא סוד שנטפליקס היא מוצר גלובלי", אומר טד סרנדוס, מנהל התוכן של החברה. "זוהי המשימה שלנו".

בדומה לבניית האימפריה של קובלאי ח'אן במאה ה-13, המשימה של נטפליקס במאה ה-21 כרוכה בשורה של מאבקים ואתגרים - פערים תרבותיים, התמודדות עם יריבות קשות ועלויות גבוהות.

נטפליקס כבר הספיקה למעוד. באמריקה הלטינית התגלו בעיות בביסוס מערכות תשלומים ללקוחות, וכחמישית משווי השוק של החברה התאדתה מאז אמצע אוקטובר, לאחר שמשקיעים התאכזבו מהצמיחה האטית מהצפוי במספר המנויים לאחר השקת השירות בצרפת, גרמניה ושווקים אחרים באירופה.

חלק מהאנליסטים העלו חששות מכך שההוצאות הגדלות והולכות במהירות על תוכן (שהגיעו ל-8.9 מיליארד דולר נכון לספטמבר) עלולות להשאיר את החברה במצב כלכלי מסוכן בטווח הארוך.

בכירים בענף התקשורת ואנליסטים צופים שעם התרחבותה של נטפליקס בעולם היא תעמוד בפני איומים מצד שירותי סטרימינג מקומיים עולים. היא גם תצטרך לעקוף מתחרות כמו HBO של טיים וורנר, שלה יש כבר פעילות עולמית חזקה ושהודיעה באחרונה על עסקת סטרימינג בסין.

ללא קרדיט

מגדילה את 
ההימור הגלובלי

השאיפות הגלובליות של נטפליקס משקפות את הניסיון של תעשיית המדיה כולה לפצות על ההאטה בצמיחה בארה"ב באמצעות התרחבות בעולם. נטפליקס מגדילה את ההימור הבינלאומי שלה. היא מתכוננת להיכנס לשווקים כמו אוסטרליה וניו זילנד במארס הקרוב, וחוטפת את הזכויות לשידור בעולם של סרטים ותוכניות טלוויזיה.

ואולם ככל הנראה הימור התוכן הגדול ביותר שלה הוא "מרקו פולו", הסדרה על הרפתקאותיו של מגלה הארצות בחצרו של קולבאי ח'אן. נטפליקס מחזיקה בזכויות הבינלאומיות לסדרה, שהופקה על ידי האולפנים העצמאיים של האחים ויינסטיין, והיא תועלה לכל האתרים הבינלאומיים של נטפליקס ב–12 בדצמבר.

עם השקעה של 90 מיליון דולר לעשרת פרקי העונה הראשונה, לדברי בכירים בתעשייה, הסדרה היא לא רק הפקת התוכן המקורית היקרה ביותר שלה עד כה, אלא גם אחת הסדרות היקרות ביותר כיום. רק "משחקי הכס" של HBO יקרה יותר.

אף שלנטפליקס יש כמה תוכניות מקור בקנה, מידת ההצלחה של "מרקו פולו" תהיה מדד גם להצלחת אסטרטגיית תוכניות המקור של החברה בזירה העולמית.

חלק מהמתחרים והאנליסטים אומרים שיהיה קשה יותר לחקות את ההצלחה המוקדמת של נטפליקס עם הדרמה "בית הקלפים" והקומדיה השחורה "כתום הוא השחור החדש" בקרב הקהל הבינלאומי. שתי הסדרות עוררו באזז, זכו בפרסים ומשכו לחברה מנויים רבים. אף שנטפליקס לא החזיקה בזכויות הבינלאומיות לשתי הסדרות - מה שאומר שהן שודרו בתחנות טלוויזיה מתחרות במדינות זרות - בכירים אומרים כי הן עזרו להגביר את המודעות לנטפליקס בעולם.

אי־פי

גיבור הרפתקאות חוצה תרבויות

בכירים ומפיקים מקווים ש"מרקו פולו" - שצולמה באיטליה, קזחסטאן ומלזיה עם מאות שחקנים וניצבים בינלאומיים, ומלאה בקרבות מגואלים בדם, סצנות מין ואינטריגות פוליטיות - עשויה ליצור תהודה בקרב צופים ברחבי העולם. "בלב הסדרה ניצב סיפור אוניברסלי", אומר ג'ון פוסקו, היוצר והמפיק הראשי של הסדרה. "המסע של מרקו פולו הוא מסעו של גיבור. זהו מסע שכל התרבויות ברחבי העולם יכולות להתחבר אליו".

"מרקו פולו" אמורה היתה להיות משודרת בתחילה בערוץ הכבלים Starz, אך עד מהרה נתקלה ההפקה בבעיות - הבכירים רצו לצלם את הסדרה בסין, אך הצנזורים בה העלו חששות לגבי האלימות והתכנים המיניים. בנוסף, העלויות היו גבוהות מהמתוכנן. בחיפוש אחר תקציב גדול יותר, פנו המפיקים לנטפליקס, שכבר החלה להזרים משאבים לסדרות מקור. סרנדוס אומר כי נטפליקס לא חיפשה באופן ספציפי תוכנית שתפנה לקהל בינלאומי, אלא סיפורים אנושיים עשירים שניתן להתחבר אליהם. הוא החל לקרוא את התסריט של פוסקו, שקיבל השראה מכתביו של מרקו פולו עצמו, לא יכול היה להניח אותו - והצטרף לפרויקט.

הפקת הסדרה גדולה בסופו של דבר בהרבה מזו שתוכננה ב–Starz. צוות הבנייה כלל 400 איש, ו–160 איש נוספים במחלקת התפאורה. הצוות בנה 51 סטים במלזיה, כולל חדר הכס המפואר של קולבאי ח'אן. לסצנות הקרבות נדרשו מאות ניצבים בתלבושות רכובים על גבי סוסים.

לתפקיד מרקו פולו לוהק, לאחר חיפוש ארוך ומתיש, שחקן איטלקי אלמוני יחסית בן 24 בשם לורנצו ריקלמי. המפיקים גייסו צוות של יועצי תרבות והיסטוריונים כדי להבטיח שהסיפור יהיה אותנטי מספיק בשביל צופים בכל העולם. הם חשבו על כל הפרטים הקטנים ביותר, כמו אופן ההשתחוות של אנשים בפני הקיסר, וכיצד נהגו הלוחמים להחזיק במגנים ולרכב על הסוסים. "ניסינו להפיק את הסדרה המרגשת והמבדרת ביותר שיכולנו על העולם המאוד מיוחד הזה, ואנחנו מקווים שהיא תהיה נגישה להרבה שווקים שונים בהרבה אזורים שונים", אומר דן מינהן, אחד המפיקים.

בנטפליקס אומרים כי החברה תוציא יותר מ-600 מיליון דולר ב-2014 כדי למשוך אנשים לנסות את השירות. החברה מתכננת מסע פרסום גדול מאוד ל"מרקו פולו". היא תשלח את השחקנים הראשיים לכנס קומיקון בברזיל, למשל, ותציג את התלבושות והאביזרים מהסדרה בקניון במקסיקו. בנוסף, תציג החברה פרסומות בטלוויזיה, בעיתונים ובאינטרנט תחת הסיסמה “Worlds Will Collide” (עולמות יתנגשו).

לדברי סרנדוס, הבאזז סביב הסדרה ישמש גם ככלי לקידומה של נטפליקס עם כניסתה לשווקים חדשים. אף שהיא עדיין לא פועלת באסיה, היא לא שוללת את האפשרות. סרנדוס משווה את ההתרחבות של נטפליקס בעולם למרקו פולו. "כולנו היינו בשלב מסוים בחיינו זרים במקום חדש", הוא אומר. "נטפליקס נמצאת כעת במצב הזה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#