סוכנות הידיעות הרוסית שרוצה לשנות את דעת הקהל העולמית - גלובל - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

סוכנות הידיעות הרוסית שרוצה לשנות את דעת הקהל העולמית

סוכנות ספוטניק מרחיבה את פעילותה ל-34 מדינות בעולם כדי להפיץ את התעמולה הרוסית – בשעה ש-CNN סוגר את פעילותו ברוסיה

כשדמיטרי קיסלוב הודיע ביום שני כי סוכנות הידיעות הרוסית שבראשה הוא עומד מתכננת התרחבות עולמית רצינית, הוא לא ניסה אפילו להכחיש כי המטרה היא הפצת תעמולה. אחרי הכל, אמר קיסלוב במהלך אירוע השקה שבו נכחו בעיקר עיתונאים זרים וכמה דיפלומטים, המערב כבר עושה זאת – אז למה שרוסיה לא תעשה זאת?

"לקומסומלוסקיה פראוודה יש פוליטיקה בעריכה שלו", אמר קיסלוב, כשהוא מתייחס לצהובון הרוסי שמציג לפעמים על השער האחורי שלו נשים בלבוש מינימלי. "וכך גם לניו יורק טיימס". אף אחד לא אובייקטיבי במלחמת המידע של ימינו, אמר.

"אנחנו מתנגדים לתעמולה האגרסיבית שהעולם ניזון ממנה", אמר קיסלוב, ביום שבו רשת CNN הודיעה כי תפסיק את שידוריה ברוסיה בגלל חוקי הבעלות המגבילים שלה. "אנחנו מאמינים שזה לא אמיתי. אנחנו סבורים שזה גורם לסבל. לדם. ואין שום דבר טוב בדרך הזאת".

אי־פי

הטענות של קיסלוב מוכרות, והקרמלין מנסה בכל כוחו להשמיע את קולו בתקשורת המערבית, בעיקר דרך RT (בעבר רוסיה טודיי), תחנת הטלוויזיה שמפיצה חדשות רעות על אויביה של רוסיה וחדשות טובות על בעלות בריתה.

עכשיו מצטרפת גם ספוטניק – רשת תקשורת שפועלת ב-34 מדינות עם יותר מאלף עובדים שמייצרים תכנים ברדיו, בסוכנות ידיעות וברשתות החברתיות בשפות המקומיות. ספוטניק שייכת לסוכנות הידיעות RIA נובוסטי, שבראשה עומד קיסלוב. הסוכנות מקימה רשת של משרדים בחמש יבשות, במקומות כמו בייג'ין, קהיר, וגם בירות במערב כמו וושינגטון, ברלין ומונטבידאו.

לפני שנה עברה RIA נובוסטי תהליך פירוק וארגון מחדש בהוראת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. כ-40% מכוח האדם בסוכנות פוטרו, כולל ההנהלה הליברלית יחסית של הסוכנות. במקום המפוטרים נכנסו תומכים נציים יותר של פוטין: קיסלוב ומרגריטה סימוניאן, העורכת הראשית האגרסיבית של RT.

קיסלוב, שהשווה בעבר את נשיא ארה"ב ברק אובמה למנהיג דאעש אבו בכר אל בגדאדי, סירב להתראיין כאשר פנו אליו עיתונאים ביום שני, בטענה כי פרופיל שפרסם עליו ה"ניו יורקר" הרגיז אותו. כשנאמר לו שהכתבים שרוצים לראיין אותו הם מעיתונים אחרים, הוא חייך בסרקסטיות. "כמובן שזה אומר שאתם שונים", אמר באנגלית בקול חרישי. 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#