לקראת השקת המשחק היקר והמבוקש בעולם: הצצה מאחורי הקלעים של דסטיני - גלובל - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

לקראת השקת המשחק היקר והמבוקש בעולם: הצצה מאחורי הקלעים של דסטיני

כ-500 מהנדסים, מתכנתים ומעצבים עבדו על פיתוח העולם העתידני של דסטיני, המשחק החדש של באנג'י, ש-10 מיליון גיימרים צפויים לעוט עליו מחר

4תגובות

על הקיר  ישנם מסכי LCD מרובים המציגים גרפים, מפות ושידורי נתונים. בחדר הקטן וחסר החלונות רכונים עובדים חמורי סבר על מקלדותיהם, מצופפים בין שלל כבלים ומחשבים חזקים. החדר מזכיר חדר בקרה של נאס"א, והאנשים שעובדים כאן גאונים לא פחות ממדעני חלל. אך זה לא אתר שיגור – זהו אולפן פיתוח משחק וידאו, והעובדים בו מחכים להשקת המשחק שגיימרים ברחבי העולם מצפים לו בכיליון עיניים: דסטיני, המשחק הגדול והיקר שאי פעם יוצר, הרפתקת מדע-בדיוני ברשת, ששובר שיאים עוד לפני השקתו, עם מספר ההזמנות המוקדמות הגדול אי פעם.

"האנשים האלה חייבים להיות סופר-חכמים וסופר-מסורים", אומר מנהל אחד אל מול האורות המהבהבים והמאווררים המרחשים. "והם לא נרדמים. אף פעם".

בעשור האחרון צומח מגזר משחקי הוידאו בקצב מדהים. כיום הוא מוערך בכ-80 מיליארד דולר בשנה, וככל שהטכנולוגיות מתפתחות, השאיפות במגזר גדלות ולצידן תקציבי הפיתוח. דסטיני, המשחק החדש של באנג'י, יצרנית סדרת היילו המצליחה, הוא הגדול ביותר עד כה. במאי חשפה מו"לית המשחק, אקטיוויז'ן, כי סך עלויות הפיתוח, השיווק והתמיכה עשוי להגיע לחצי מיליארד דולר. לשם השוואה, אוואטאר, הסרט היקר אי פעם, היה זול מכך ב-75 מיליון דולר.

כשבאנג'י הוקמה ב-1991, החברה הייתה מורכבת משני חברים – ג'ייסון ג'ונס ואלכס סרופיאן – שעבדו בדירת חדר בשיקאגו. המשחקים הראשונים שלהם הצליחו במידה בינונית, אך ב-2001 הם השיקו את היילו, שהפכה למשחק המבוקש ביותר בקונוסלת אקסבוקס של מיקרוסופט. לאחר כמה המשכים  וספין-אופים, מותג היילו נמכר כבר ביותר מ-50 מיליון עותקים. אך ב-2007, הודיעה באנג'י כי היא עוברת הלאה, וחתמה על עסקת הוצאה לאור לעשר שנים עם אקטיוויז'ן, בעודה חושפת את דסטיני.

קשה לקטלג את נכס הבידור האדיר הזה. דסטיני הוא משחק אקשן מדע-בדיוני מקוון, בו השחקנים יכולים להתאסף עם חברים, לנסוע ברחבי מערכת השמש ולהילחם בחייזרים. המשחק מתרחש בעוד כמה מאות שנים. בכדור הארץ ביקרה ישות דתית לכאורה בשם "הנוסע", שסייעה לאנושות לפתח מנועים בין כוכביים במהירות על-חלל. אך כעת, כוח אפל הקיף את הגלקסיה, וכמעט השמיד את "הנוסע" ואת מרבית המין האנושי. בכדור הארץ נותר מאחז אחרון – "המגדל" – והשחקנים מקבלים על עצמם את תפקיד "המגנים" – קבוצת לוחמים שעשויים להציל את כדור הארץ.

Bungie

זהו קונספט מוכר בז'אנר אופרות החלל, אך הקסם של דסטיני נעוץ במסגרת הפתוחה של אופן המשחק. שחקנים יכולים לתור את כדור הארץ, נגה ומאדים, ובכל מקום אליו הם מגיעים הם יכולים להיתקל בשחקנים אחרים, לגבש בריתות, להתחבר, וליצור צוותים ארעיים למשימות נגד חייזרים פולשים. כל מה שעושים במשחק פותח אפשרויות חדשות. השחקנים יכולים גם לאפיין בצורה מאוד פרטנית את דמויותיהם, המגיעות משלושה מעמדות: לוחמים, מכשפים וטיטאנים, עם יכולות מיוחדות, תלבושות אקזוטיות, נשק ושריון.

דסטיני אינו רק המשחק היקר ביותר שאי פעם יוצר, אלא גם מהיפים שבהם. כדור הארץ הוא עיי חורבות. מאדים הוא מדבר אדמדם של סופות אבק. כאשר מפתחי משחקים ילמדו להכיר את החומרה של דור הקונסולות החדש, אנו צפויים לראות יותר ויותר משחקים כאלה, המספקים מעין חופשה וירטואלית בעולמות חדשים.

"התחלנו את דסטיני בקיץ 2009", אומר ראש צוות ההפקה ג'ונטי ברנס. "זה היה צוות מאוד קטן – פחות מ-5 אנשים. דיברנו על מה אנחנו רוצים לנסות, על החזון מאחורי המשחק. רצינו ליצור עולם משותף – יותר כיף לשחק עם חברים. רצינו לשחזר את השיתופיות של היילו. אז התחלנו לבנות משחק אקשן – זה היה חייב להיות מקום מלא תקווה, מקום שאנשים יחזרו אליו שוב ושוב. רצינו ליצור פעילויות מגוונות, ושהוא יהיה מאוד נגיש", אמר ברנס.

אין חדש במשחק מרובה משתמשים מקוון, אך דסטיני משלב את שני הסוגים המקובלים – משחקי הרול-פליינג כמו וורלד אוף וורקרפט ומשחקי הירי בגוף ראשון כמו קול אוף דיוטי. השחקנים יכולים להטיס את החללית שלהם לג'ונגלים של נגה למשימת יחיד, או למצוא שחקנים אחרים ולהצטרף אליהם לקרב. במרבית המקרים, בלתי אפשרי לירות בשחקנים אחרים, ואפשר לתקשר במיקרופון רק בהסכמת שני הצדדים. הרעיון הוא שיתוף פעולה (אם כי ישנם אצטדיונים בהם אפשר להילחם בשחקנים אחרים). אך הכל מתקיים בעולם אחד, היושב על אלפי שרתי מחשבים ברחבי העולם.

Bungie

צוות הפיתוח אדיר. כה גדול, עד כי באנג'י רכשה קומפלקס אולמות קולנוע ליד משרדיה הישנים כדי להכיל את כולו. "זה לא מקום יקר", אומר סמנכ"ל התפעול פיט פרסונס, בעודו מציג את פנים המקום – בו נשברו הקירות בין האולמות ליצירת חלל אחד בצורת L המואר בתאורה תכלכלה כמו תחנת חלל עצומה. "אם כי יש לנו מזגנים בשווי מיליוני דולרים על הגג, ובפעם האחרונה שהיינו צריכים לעדכן את החיווט בבניין, היינו צריכים להוסיף כבלים באורך 72 ק"מ. זה מטורף".

הצוות מונה כעת 500 איש, אך המנטרה של באנג'י היא שלכולם יש השפעה, וכולם יצירתיים. "אם יש לכם רעיון טוב, הוא יגיע עד למעלה", אומר פרסונס. "מי שמגיעים לעבוד כאן יכולים להשפיע מהיום הראשון". כיצד זה עובד עם כל כך הרבה אנשים? מאוד פשוט: לכל השולחנות יש גלגלים. ניתן להזיז את השולחנות כדי שהאמנים יכולים לעבוד עם המהנדסים, המתכנתים עם המעצבים. "לאף אחד אין משרד", אומר פרסונס. "כולם עובדים בשולחן". לחברה יש גם מהנדסת עבודה, ברנדי האוס, שתפקידה לתווך בין צוות התוכנה לצוות העיצוב.

Bungie

ודסטיני זקוק גם לתשתיות שרתים אדירות. המשחק מתנהל במעין מוח גלובלי, שחייב לאפשר גישה חלקה ומהירה לכל השחקנים. כשאקטיוויז'ן השיקה גירסת ביטא למשחק הקיץ, יותר מ-4.6 מיליון שחקנים הורידו אותה. מחר, כאשר המשחק יושק, צפויים יותר מ-10 מיליון איש להתחבר  לשרתים. כאשר כל כך הרבה אנשים מתחברים לשרת בבת אחת, הוא יכול בקלות לקרוס מעומס יתר. מרבית העלויות של המשחק היו השקעה בתשתיות שיבטיחו שזה לא יקרה. לשם כך, קנתה באנג'י מרכז שרתים עצום בלאס וגאס. מתקן זה מתחבר עם מרכזי שרתים חכורים ברחבי העולם, ועם התשתיות של פלייסטיישן ואקסבוקס. "זהו צוות ההנדסה הגדול ביותר שהעלינו על הדעת", אומר ג'ונטי. "זו תשתית אינטרנט כה מורכבת. יש לנו יותר מ-100 מהנדסים".

בינתיים, המהנדסים יושבים בחדר המבצעים, עוקבים אחר הנתונים ולומדים. אם שרת בוגאס או כונן קשיח באירופה יפול, הם יראו זאת מכאן. "כאשר הבטא הושק, הצוות החל לאסוף נתונים במטבח – אף אחד לא רצה לעזוב", מספר פרסונס. "ראינו שהמספר חוצה את המיליון, ולאחר מכן את ה-2. היינו לחוצים, אבל מאוד מרוגשים. זה היה כמו שיגור מעבורת חלל". וכמו במסע לחלל, לאולפן אין מושג מה יקרה הלאה. הכל תלוי בשחקנים. "אנחנו לא יודעים מה הם יעשו, אז אנחנו בונים להם מגרש משחקים ענקי", אומר מנהל הקהילה של המשחק. דייויד דייג.

המשחק יושק מחר, במחיר 59.99 דולר בארה"ב, ויתאים לפלייסטיישן 3 ו-4 של סוני, Xbox 360 ו-Xbox One של מיקרוסופט, ומאוחר יותר גם ל-PC.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#