שוק ההופעות החיות משגשג בעולם - ומפצה על הפסדי האלבומים - גלובל - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

שוק ההופעות החיות משגשג בעולם - ומפצה על הפסדי האלבומים

שוק ההופעות החיות, ובעיקר הפסטיבלים הענקיים, משגשג, ובבריטניה צמח ב-25% רק בשנה שעברה ■ הקהל מבוגר ועשיר יותר - ודורש לא רק מזון איכותי, אלא גם תנאים טובים יותר

2תגובות

הזמרת האמריקאית דולי פרטון רגילה להופיע בפני קהל רב, אבל אחרי הופעתה השנה בגלסטונברי, פסטיבל המוזיקה הגדול בבריטניה, היא הודתה שהרגישה לחוצה לפני שעלתה לבמה. מאז אותה הופעה מול 100 אלף איש ועוד 2 מיליון צופים בטלוויזיה, זינק אלבומה "בלו סמוק" לצמרת מצעד המכירות בבריטניה למשך שמונה שבועות. תחיית הקריירה של פרטון מלמדת כיצד פסטיבלים מעצבים מחדש את תעשיית המוזיקה במדינה.

שוק ההופעות החיות משגשג בעולם, למרות נפילתן של מכירות האלבומים. בין 2012 ל-2013 גדל השוק בבריטניה ב-25%, לפי נתוני ארגון Performing Right Society for Music. הקהל בהופעות בבריטניה מוציא כיום יותר ממיליארד ליש"ט בשנה על כרטיסים, וכמעט מחצית מהסכום על אוכל, משקאות וכדומה.

REUTERS

פסטיבלים הם חלק גדול משוק ההופעות. מלווין בן, מחברת קידום האירועים פסטיבל ריפבליק, אומר כי בתחילת שנות ה-90 פעלו רק כמה מהם בבריטניה, אך השנה יתקיימו לא פחות מ–450 פסטיבלים במדינה. עונת הפסטיבלים, שבעבר הוגבלה ליולי ואוגוסט, נמתחת כיום עד תחילת הסתיו. רק בשבוע הראשון של ספטמבר מתקיימים בבריטניה ארבעה פסטיבלים.

שוק ההופעות קיבל דחיפה עם שינוי חוקי הרישוי ב-2005, אומר ג'ים וובל מפסטיבל וילדרנס למוזיקה ולמייצגים, מה שהקל על התעשייה. גם המיתון סייע: בריטים שלא יכלו עוד להרשות לעצמם חופשות בחו"ל גילו כי סוף שבוע של קמפינג בשדה בוצי יכול להיות אטרקטיבי יותר. לדברי כריס קיירי, יועץ בענף, בזמן שפחות אנשים קונים מוזיקה, מעריצים מוציאים את הכסף שחסכו על הופעות חיות.

קהל מבוגר יותר הוא בונוס נוסף. סקר מ–2013 מצא שהגיל הממוצע של הקהל בגלסטונברי (בניכוי הקטינים) הוא 36. למבוגרים יש יותר כסף להוציא על אלכוהול, והדרישות שלהם עזרו הפכו את הפסטיבלים לבטוחים ונעימים יותר. אמצעי האבטחה בפסטיבלים הגדולים קפדניים כיום בהרבה. השירותים הציבוריים קצת פחות מבעיתים (אף שלקוחות צריכים לעתים לשלם יותר בשביל השירותים הנקיים ביותר). אוכל אופנתי ומשקאות מתוחכמים יותר החליפו את הנקניקיות הזולות ואת הבירה המדוללת. בפסטיבל וילדרנס, הוללים בגיל העמידה לוגמים שמפניה וזוללים לובסטרים.

אי.פי

המגמה הזאת משנה את פני תעשיית המוזיקה. רבקה קיין, מהיכל ההופעות O2 בלונדון, אומרת שפסטיבלים נתפשים יותר ויותר כדרך לבחון אם לאמנים יש מספיק מעריצים שיצדיקו סיבוב הופעות. שמות חדשים יותר רואים בפסטיבלים מרכיב חיוני: קלין בנדיט, להקה בריטית שהוציאה השנה את אלבומה הראשון, מופיעה בכ–20 פסטיבלים הקיץ הזה. מנהלים בשוק המוזיקה מתחשבים כיום יותר בשאלה אם אמנים מסוגלים להצליח בהופעות פתוחות וגדולות לפני שהם מחתימים אותם על חוזה.

יש אמרגני פסטיבלים שטוענים כי הם נהפכים לקשים יותר להפקה. "רוב האנשים עושים את זה מתוך אהבה", נאנח אחד מהם. ניירת ביורוקרטית תופחת היא עניין מייגע, קובלת סידהארט שארמה משאמבלה פסטיבל, אירוע קטן יחסית, ואספקת אוכל ומשקאות באיכות גבוהה יותר היא עניין יקר. בעיה גדולה נוספת היא שהתחרות על האמנים המבוקשים ביותר - לרוב הלהקות המזדקנות - מקפיצה את מחיריהם לשמים. לא לכולם יש את היכולת להביא קהל גדול כמו שיש לדולי פרטון.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#