ה"ספורט" החדש שממלא אצטדיונים ברחבי העולם - גלובל - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

ה"ספורט" החדש שממלא אצטדיונים ברחבי העולם

תחום ה-e-sports זוכה לפופולריות אדירה, ותופס את מקומו לצד ענפים מסורתיים כהוקי וכדורסל במונחי קהל

10תגובות

יצור קסום – חצי אשה, חצי איילה – נאבק בשאמאן ובעץ תבוני. הברק מכה. כלי נשק מתפוצצים. כישופים רעים מוטלים. משחק הווידיאו Dota 2, כמו משחקים רבים אחרים באינטרנט, מעביר קבוצות שחקנים מחדרי השינה שלהם לעולם וירטואלי ירוק ועשיר בו הם תוקפים זה את זה בהקלקות מקלדות ועכברים.

רק שביום קיצי זה ביולי, כל מתקפה ומתקפת נגד, זוכה למחיאות כפיים וקריאות עידוד מצד יותר מ-11 אלף צופים הדחוסים בזירת הכדורסל בעיר. המתחרים נלחמו על נתח כמה שיותר גדול בסכומי הזכייה – בסך הכל 11 מיליון דולר, הסכום הגדול אי פעם שחולה בטורניר משחקי וידיאו. יצרנית המשחק, חברת ואלב, עשתה צעד נוסף בדרך לזכייה בלגיטימיות של משחקי וידיאו כמשחקי צופים כבדים.

ההכנסות העולמיות של מגזר המשחקים גבוה כיום ב-20 מיליארד דולר מזה של תעשיית המוסיקה, והן מתקרבות להכנסות של עולם הקולנוע. תעשיית המשחקים מפנה כעת מבטה לעולם המכניס של תחרויות מקצועיות, ענף שזכה לכינוי e-sports.

ניו יורק טיימס

סימני ההצלחה כבר מזכירים הישגים של ענפי ספורט מרכזיים. טורנירי משחקים מצליחים למלא אצטדיוני ענק, וחלקם מושכים קהלי צופים מהבית הגדולים מאלה של אירועי ספורט מסורתיים גדולים. כמה מהמפרסמים הגדולים ביותר, כמו קוקה-קולה ואמריקן אקספרס, מעניקים חסויות. הפרסים זינקו למיליוני דולרים, והשחקנים המובילים נהנים מהכנסות של 6-7 ספרות, ויש להם קהל מעריצים גדול ונאמן, מה שמפתה דור של שחקנים צעירים יותר לנסות מזלם כגיימרים.

בשנה שעברה החלה משרד החוץ להעניק אשרות כניסה לגיימרים מקצועיים, במסגרת אותה תכנית המשמשת ספורטאים מסורתיים. בסתיו הזה, אוניברסיטת רוברט מוריס תחלק מלגות אתלטיות בסך יותר מחצי מיליון דולר לגיימרים – המלגות הראשונות מסוגן. לאוניברסיטאות האייבי ליג ליגת משחקי וידאו משלהן.

בשבוע שעבר הודיעה אמזון על רכישת טוויץ', שירות וידאו פופולרי המשמש גיימרים לשידור משחקיהם, תמורת כמעט מיליארד דולר.

יותר מ-70 מיליון אנשים ברחבי העולם צופים בספורט אלקטרוני באינטרנט או בטלוויזיה, להערכת חברת סופרדאטה ריסרץ'. בדרום קוריאה ערוץ טלוויזיה המוקדש לנושא. באוקטובר האחרון, טורניר אליפות League of Legends משך 8.5 מיליון צופים מקוונים בשיא הצפייה – שיא זהה למשחק המכריע בגמר גביע סטנלי בהוקי. השנה צפויה האליפות למשוך 40,000-50,000 צופים לאצטדיון כדורגל בסיאול.

יצרניות המשחקים עצמן תומכות בטורנירים באמצעות חלוקת פרסים, ארגון ליגות ותחרויות. בשנתיים האחרונות, העניקה אקטיוויז'ן-בליזארד פרסים בסך מיליון דולר לאליפות Call of Duty שנערכה בלוס אנג'לס.

תחרויות משחקי וידאו אינן דבר חדש, אך רווחיותן כן. אם בעבר גם השחקנים המצליחים היו לרוב מפסידים כסף על השתתפות בטורניר, כיום, עם סכומי זכייה גדולים יותר וחסויות רבות, הגיימרים המצליחים ביותר יכולים להפוך את התחביב שלהם לקריירה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#