שמאטע, או יצירה יקרת ערך של פיקאסו? - גלובל - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

שמאטע, או יצירה יקרת ערך של פיקאסו?

שופט בניו יורק הוציא צו מניעה על הסרת ציור של פיקאסו מהכניסה למסעדת ארבע העונות בניו יורק; "אין סכום כסף שיכול לפצות על אובדן יצירה של פיקאסו"

תגובות

הסרת ציור של פאבלו פיקאסו מהכניסה למסעדת ארבע העונות בניו יורק נמנעה זמנית על ידי שופט לבקשת הרשות לשימור אתרים היסטוריים של מנהטן. צו המניעה אוסר על בעלי בנין סיגרם בעיר להזיז את הציור, המצוייר על מסך במה, כפי שתכננו היום בבוקר, בטענה כי "ישנה סכנה ברורה לנזק בלתי הפיך" ליצירה, שב-2008 הוערך שוויו ב-1.6 מיליון דולר.

"אבסורדי שיצירה שכזו תוסר ב-3 בבוקר ביום ראשון, כדי שפינויה יסתיים לפני בראנץ' או ארוחת צהריים בארבע העונות", אמר קופר. "אם ייגרם נזק, אין סכום כסף שיכול לפצות על אובדן יצירה של פיקאסו. זהו חלק מהמרקם התרבותי והחברתי של ניו יורק", הוסיף.

רשות השימור הגישה בקשה לצו מניעה נגד RFR הולדינג קורפ, הבעלים של בנין סיגרם בפארק אווניו,כדי למנוע את הסרת הציור, "Le Tricorn" ("הכובע בעל 3 הפינות") מ-1919, ממקום מושבו ביובל האחרון. בנובמבר הודיעה RFR כי בכוונתה להסיר את הציור מהלובי בשל נזילה בצינור קיטור ונזק לקיר מאחורי הציור. אך מהנדס ומומחה שנשלחו על ידי רשות השימור לא מצאו ראיה לדליפה או לנזק, לפי מסמכים שהוגשו לבית המשפט. לדברי הרשות, הסיבה האמיתית להסרת העבודה היא שמייסד RFR, אייבי רוזן, לא אוהב את הציור ומעוניין להחליפו ביצירות אחרות. לדברי הרשות רוזן התייחס לציור כאל "שמאטע" ('סמרטוט' ביידיש).

אנדרו קרטנשטיין, מפרקליטי RFR, אמר כי שני הצדדים נמצאים במשא ומתן כבר חודשים. לדבריו, RFR רוצה להזיז את המסך כדי למנוע נזק לציור, וכי הסיבה לעשות זאת מוקדם בבוקר היא כדי למנוע הפרעה לפעילות המסעדה. "יש סיבה עסקית לגיטימית לכך, ואנו מאמינים כי נוכל לעשות זאת תוך שמירה על בטחון התמונה", אמר קרטנשטיין. הוא טען כי רשות השימור מתנגדת לכל תזוזה של התמונה. "הם בעצם אומרים: החנינו את המכונית שלנו בחניה שלכם, ואנחנו רוצים להשאיר אותה שם לנצח". קרטנשטיין הוסיף כי RFR תשלם על כל נזק שייגרם למסך.

הציור נבחר על ידי פיליס למברט, בתו של יו"ר סיגרם סמואל ברונפמן, ונתלה בלובי הבנין לפני פתיחתו ב-1958. חברת ויוונדי הצרפתית, שרכשה את סיגרם בשנת 2000, התכוונה למכור את המסך במכרז ב-2003 כדי לצמצם חובותיה, אך בסופו של דבר החליטה לתרום אותו לרשות השימור. בנין סיגרם נרכש על ידי RFR בשנת 2000, תמורת 375 מיליון דולר.

NYT


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#