בעקבות מעבר להפסד: לחץ על נינטנדו להפסיק לייצר את ה-Wii - גלובל - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

בעקבות מעבר להפסד: לחץ על נינטנדו להפסיק לייצר את ה-Wii

אנליסטים מעריכים כי על נינטנדו להתמקד במשחקים הפופולריים שלה, ולהנגיש אותם לפלטפורמות של מתחרות

תגובות

על נינטנדו, יצרנית קונסולת המשחק Wii ומשחקים רבים, מופעל לחץ רב להפסיק לייצר את הקונסולות בעקבות מכירות מאכזבות של הדור החדש ביותר – Wii U, ודיווח על הפסד מפתיע. מניית נינטנדו צנחה היום ב-6.2% בבורסת טוקיו, ו-1.2 מיליארד דולר נמחקו משווי השוק של החברה.

ב-17 בינואר פירסמה נינטנדו תחזית להפסד תפעולי בשנת הכספים המסתיימת במארס, והורידה את תחזית המכירות שלה ל-Wii U בשני שליש. החברה הורידה את תחזיתה למכירות של 2.8 מיליון יחידות מהקונסולה, לעומת תחזית מקורית למכירות של 9 מיליון קונסולות, וקיצצה בחצי את תחזית מכירות המשחקים שלה לקונסולה החדשה, ל-19 מיליון יחידות. נינטנדו גם הורידה את תחזית המכירות ל-3DS, הקונסולה הניידת שלה, ב-25%, לסך של 13.5 מיליון יחידות.

לדברי מייקל פכטר, אנליסט בחברת ודבוש סקיוריטיז בלוס אנג'לס, על נינטנדו לצאת מתחום החומרה בכללו, אך בייחוד להודות בתבוסה בנוגע ל-Wii U, להפסיק את ייצור הקונסולה ולפתוח את הדמויות הפופולריות של משחקי נינטנדו – כמו האחים מריו וזלדה – לקונסולות אחרות, לסמארטפונים ולטאבלטים. על נשיא נינטנדו, סאטורו איוואטה, "לקחת אחריות על החמצת המטרה עם Wii U", אמר פכטר. "יהיה עליו לחץ לבצע שינויים דרמטיים. אם יוכל לעשות זאת ולהישאר בראש, מה טוב לא, אבל הם חייבים לעשות שינוי".

איוואטה אמר כי הוא שוקל לשנות את המודל העסקי, אך כי אין בכוונתו לפרוש. עד כה, הוא התנגד להציע את המותגים של נינטנדו לקונסולות או מכשירים ניידים מתחרים. קשירת המשחקים הפופולריים לחומרה סייעה לביקוש ל-Wii המקורי, שנינטנדו מכרה יותר מ-100 מיליון יחידות ממנו, והיה בשעתו הקונסולה הנמכרת בעולם. אך בדור הנוכחי, עיכובים בהשקת המשחקים פגעו במכירות Wii U, שהושקה בנובמבר 2012.

AP

החברה, שחזתה במקור רווח תפעולי בסך 100 מיליארד ין (959 מיליון דולר), צופה כעת הפסד תפעולי בסך 35 מיליארד ין.

"על נינטנדו להציע את סופר מריו או זלדה בסמארטפונים וטאבלטים, ולגייס כסף", אומר אנליסט חברת איוואי קוסמו הולדינג בטוקיו, טומואקי קוואסאקי. "אם המשחקים יהיו פופולריים, אולי אנשים יעדיפו לשחקם במכשירים של נינטנדו". מנהל חברת BGC פרטנרס, אמיר אנוורזאדה, מצטרף לעמדה זו: "לנינטנדו אוצר בלום של דמויות מאוד מוכרות. הם יכולים להרוויח מיליארדים מאסטרטגיה זהירה שתנצל את עוצמתה בתוכן, ללא פגיעה בערך שעשויה להגיע אם תנטוש את תחום החומרה.

נינטנדו איבדה הרבה מהשחקנים הקלילית לטובת מכשירים ניידים, ואת השחקנים הכבדים לטובת קונסולות חדשות והמירות יותר מבית סוני ומיקרוסופט. אף ש-Wii זול יותר מפלייסטיישן או Xbox One, הוא אינו פופולרי מספיק בשביל יוצרי משחקים עצמאיים לפתח עבורו משחקים, לדברי בן בג'ארין, אנליסט בחברת הייעוץ קריאייטיב סטרטג'יס.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#