מפלגת השלטון בספרד תובעת חצי מיליון יורו מהעיתון "אל פאיס"

מפלגת העם טוענת כי תחקיר של העיתון שהאשים את בכיריה בקבלת תשלומים לא חוקיים התבסס על מסמכים מזויפים

סוכנויות הידיעות
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה

מפלגת העם, המפלגה השלטת בספרד, הגישה תביעה נגד העיתון "אל פאיס", לאחר שדיווח על שחיתות בקרב מנהיגי המפלגה.

ראש ממשלת ספרד מריאנו רחויצילום: רויטרס

"אל פאיס", היומון הנפוץ בספרד, פרסם בינואר מסמכים שהראו כי ראש הממשלה מריאנו רחוי ובכירים נוספים במפלגה קיבלו עשרות אלפי יורו בתשלומים לא חוקיים מתורמים שונים. "מפלגת העם הגישה הבוקר תביעה נגד מו"לית העיתון 'אל פאיס' בגין הפרת הכבוד כלפיה", נאמר בהודעה שפרסמה המפלגה היום. "תביעה נפרדת הוגשה גם נגד מחבר המסמכים המזויפים שפורסמו". המפלגה תובעת מהעיתון פיצויים בסך חצי מיליון יורו, שיוקדשו למטרות חברתיות.

בתחקיר של "אל פאיס" נאמר כי את החשבונות פתח הגזבר לשעבר של מפלגת העם, לואיס ברחנאס, אך הוא הכחיש זאת. המפלגה שבה והכחישה כי בכיריה קיבלו תשלומים לא חוקיים כלשהם, ואמרה כי כל הצהרה כי החזיקה בחשבונות סודיים "מוטעית מיסודה".

הפרשה, אשר בעקבותיה נפתחה חקירה ציבורית בספרד, זעזועה את מפלגת העם ועוררה זעם ציבורי בספרד, בתקופה שבה מנסה רחוי לקדם רפורמות כלכליות לייצוב מצבה הפיננסי של ספרד. בהודעה שפרסמה היום מפלגת עם נאמר כי המסמכים שגויים ו"פגעו באופן חמור בתדמיתה של מפלגת העם ובמנהיגיה".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר TheMarker