שלדון אדלסון נלחם על שמו הטוב מול התקשורת האמריקאית - גלובל - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

שלדון אדלסון נלחם על שמו הטוב מול התקשורת האמריקאית

"ניו יורק טיימס" פירסם תיקון לידיעה כי חברת לאס וגאס סנדס שבשליטת אדלסון דיווחה ש"אולי הפרה את החוק נגד שוחד במדינות זרות" בפעילותה במקאו ■ כתבת "וול סטריט ג'ורנל" הצטרפה לשורה של עיתונאים שהחברה הגישה נגדם תביעת דיבה

ביום שלישי הופיע ב"ניו יורק טיימס" תיקון לידיעה הנוגעת למפעילת בתי הקזינו, חברת לאס וגאס סנדס. בכותרת הראשונה נכתב "הקזינו כנראה רימה", וה"טיימס" פירסם תיקון כדי להבהיר שמדובר בחברת לאס וגאס סנדס, שדיווחה כי ייתכן שהפרה את חוקי השוחד של ארה"ב בשורה של עסקות בסין.

"הכותרת בתמצית הידיעה שהופיעה ביום ראשון למאמר אודות מסמך שהגישה חברת בתי הקזינו מלאס וגאס, הנשלטת על ידי המיליארדר שלדון ג'י. אדלסון, תיארה באופן שגוי דו"ח שהוגש לרשות ני"ע האמריקאית. כפי שתמצית הידיעה עצמה ציינה, היה זה תאגיד לאס וגאס סנדס שהודה במסמך כי ייתכן שהפר חוק פדרלי נגד שוחד; אף 'קזינו' בבעלות סנדס לא הודיע כי 'ייתכן שרימה'".

רויטרס

התיקון לידיעה הוא פרק נוסף במסכת היחסים של לאס וגאס סנדס עם העיתונות האמריקאית. הפרשה האחרונה החלה בסוף השבוע, עם דיווחים בתקשורת האמריקאית שלפיהם לאס וגאס סנדס דיווחה שייתכן כי הפרה את החוק הפדרלי האוסר על מתן שוחד במדינות זרות ‏(FCPA‏). דיווחי החברה לרשות ני"ע היו במסגרת הדו"ח השנתי, ונכתב בהם עוד כי לאחר שקיבלה זימון מרשות ני"ע ב-9 בפברואר 2011 מינתה ועדת חקירה בדירקטוריון לבדיקת הטענות.

לאס וגאס סנדס פירסמה ביום ראשון הצהרה שבה נכתב כי הדיווחים האחרונים בתקשורת הם "מטעים וסנסציוניים". החברה, המחזיקה בתי קזינו בלאס וגאס, במקאו ובסינגפור, הדגישה כי הדיווחים לרשות ני"ע לא כללו דיווח על הפרות של FCPA. ועדת הביקורת שמינה הדירקטוריון מצאה רק "הפרה אפשרית" במאזנים, בתיעוד ובהתנהלות הפנימית הקשורים לחוק.

העסקים של לאס וגאס סנדס במקאו נמצאים במוקד הפרשה. האי הסיני הוא אחד ממרכזי ההימורים הגדולים בעולם, ופועלות בו כמה חברות אמריקאיות . האקלים העסקי והרגולטורי באי ידוע כשונה בתכלית מזה שבארה"ב.

אין זה מאבקם הראשון של אדלסון וסנדס בדיווחים בעיתונות. ב-26 בפברואר דווח כי איל ההון הגיש תביעה נגד כתבת "וול סטריט ג'ורנל", קייט אוקיף, בגין כתבה שהתפרסמה בדצמבר. הכתבה תיארה את המאבק בין אדלסון לבין סטיב ג'ייקובס, שניהל את פעילות ההימורים של לאס וגאס סנדס במקאו. ג'ייקובס הגיש תביעה נגד החברה ואדלסון ב-2010 בגין פיטורים שלא כדין. פעילותה במקאו של סנדס, כולל החברה הבת סנדס צ'יינה, נחקרת על ידי משרד המשפטים ורשות ני"ע בארה"ב.

ג'ייקובס כיהן כמנכ"ל סנדס צ'יינה עד לפיטוריו ביולי 2010. שלושה חודשים לאחר מכן תבע את החברה בטענה כי אדלסון והחברה הפרו את תנאי החוזה שלו, וגרמו לו לעסוק בפעילות בלתי חוקית במסגרת עבודתו. במסמכי התביעה אמר ג'ייקובס כי אדלסון אישר באופן אישי פעילות זנות במתחם ההימורים של החברה במקאו, וטען כי הוא התנגד לכך. מאוחר יותר איים המיליארדר היהודי בתביעת דיבה נגד עמותת העל ‏(PAC-Super‏) של המפלגה הדמוקרטית, שפירסמה את הפרשה.

ב-28 בפברואר פירסם אתר דיילי ביסט מאמר מאת ג'ון ל. סמית, שסיפר כי נתבע על ידי אדלסון על קטע שכתב בספרו Sharks in the Desert: The Founding Fathers and Current Kings of Las Vegas, תביעת דיבה שכמעט הביאה אותו לפשיטת רגל, עד שתובע לשעבר נחלץ לעזרתו והסכים להגן עליו ללא שכר. התוצאה היתה שאדלסון ביטל את התביעה. אדלסון תבע פעמיים את ג'ף סימפסון מ"לאס וגאס סאן" על דברים שנכתבו בפרשנויות שלו, והתביעות בוטלו. ב-2008 זכה אדלסון בתביעת דיבה נגד ה"דיילי מייל", הבריטי, לאחר שהעיתון האשימו ב"התנהלות עסקית אכזרית, נתעבת ונבזית". העיתון פירסם התנצלות ויישב את התביעה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#