מאמר בעיתון עיצבן את ההנהגה וסין סגרה את אתר האינטרנט שלו - גלובל - TheMarker
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

מאמר בעיתון עיצבן את ההנהגה וסין סגרה את אתר האינטרנט שלו

מאמר שקרא לרפורמות פולטיות בעיתון רב השפעה שיצא לאור בסין עורר את זעם המשטר והם סגרו את אתר האינטרנט של העיתון

תגובות

סין סגרה היום (ו') את אתר האינטרנט של אחד המגזינים המובילים שתומכים ברפורמות במדינה, כנראה משום שהוא פירסם מאמר שקורא לרפורמות פוליטיות ולממשלה חוקתית, נושא רגיש עבור המפלגה השולטת בסין.

המגזין "יאנחואנג צ'ון טיו" (בין העידנים בסינית) היוצא לאור בבייג'ין נחשב לבעל השפעה רבה. במגזין מתפרסמים לעתים קרובות מאמרים שנכתבים על ידי גורמים בכירים לשעבר שתומכים ברפורמות. בהודעה שפורסמה בבלוג רשמי של המגזין נכתב כי יידעו אותו אתמול שהרישום של האתר בוטל ולא נופקה סיבה למפעילים. "המגזין מנסה לאסוף פרטים", נכתב.

וו זי, העורך הראשי של המגזין, לא הגיב באופן ישיר לדברים. ניסיונות לגיע לאתר של המגזין (yhcqw.com) מעלות קריקטורה של שוטר שולף תג בצירוף ההודעה כי האתר נסגר. ואולם המאמר שגרם כנראה לסגירת האתר עדיין זמין לקריאה בבלוג של האתר.

במאמר נכתב כי "ביותר מ-30 שנה של התקדמות, הבעיות שנוצרו לרפורמות על ידי המשטר הפוליטי פוגעות ברפורמות הכלכליות והגורמים לאי יציבות החברתית עולים בהדרגה. קידום רפורמות של המערכת הפוליטית היא משימה דחופה".

בסין מקווים רבים כי המנהיג החדש של המדינה, שי ג'ינגפינג, יקדם רפורמות פוליטיות נחוצות, בין היתר בשחרור חלק מהמגבלות על האינטרנט, או החלת רפורמות דמוקרטיות. ואולם מפלגתו של שי אינה ששה לאשר רפורמות כאלה או לתמוך בהן.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#