BBC האשימה בטעות פוליטיקאי בפדופיליה; המנכ"ל התפטר

(עדכון) ג'ורג' אנטוויסל, שכיהן בתפקיד 54 יום בלבד, התנצל אתמול לאחר שמקור שהאשים בתחקיר של הרשת את הפוליטיקאי אליסטר מקאלפיין בהתעללות בילדים הודה כי טעה בזיהוי

סוכנויות הידיעות
סוכנויות הידיעות

מנכ"ל רשת השידור הבריטית BBC, ג'ורג' אנטוויסל, התפטר אתמול בלילה מתפקידו, לאחר שהודה כי תחקיר ששודר ברשת, ובו הואשם פוליטיקאי לשעבר מהמפלגה השמרנית בפדופיליה, היה שגוי. אנטוויסל הודה כי התחקיר, ששודר בשבוע שעבר בתוכנית "Newsnight" ברשת, לא צריך היה להיות משודר.

אנוויסל אמר כי התפטרות היא "הדבר המכובד לעשות", לאחר שלקח אחריות על הפרשה. הוא כיהן בתפקידו 54 ימים בלבד. 

מנכ"ל ה-BBC ג'ורג' אנטוויסלצילום: אי-פי

אנטוויסל דיבר לאחר שעד מרכזי שהאשים בכתבה את אליסטר מקאלפיין בהתעללות בילדים, הודה כי טעה בזיהוי. ה-BBC התנצלה על כך ששידרה את התוכנית, ועצרה באופן זמני את כל תחקירי "Newsnight". אנטוויסל התחייב לנקוט צעדים משמעתיים נגד צוות התוכנית. עם זאת, הוא אמר כי אין בכוונתו לבטל את התוכנית, שהיא לדבריו בעלת היסטוריה של 30 שנות עיתונות חוקרת.

מקאלפיין, ששימש כגזבר המפלגה השמרנית בין 1975 ל-1990, הכחיש את ההאשמות כלפיו ואמר כי הטענות "כוזבות לחלוטין". עורך דינו, אנדרו ריד, אמר כי יתבע את מי שנקבו בשמו וקשרו אותו למעשים הללו.

עשו לנו לייק לקבלת מיטב הכתבות והעדכונים ישירות לפייסבוק שלכם

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ