נקמתו של מרדוק: הורה לפרסם תמונות העירום של הנסיך הארי - גלובל - TheMarker
תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

נקמתו של מרדוק: הורה לפרסם תמונות העירום של הנסיך הארי

"אינדיפנדנט" חושף כי איל המדיה הינחה לפרסם את התמונות כצעד של התרסה כלפי ועדת לווסון, שחוקרת את התנהלות עיתוניו של מרדוק בבריטניה ■ אף עיתון אחר במדינה לא פירסם את התמונות, לבקשת בית המלוכה

9תגובות

איל המדיה רופרט מרדוק התערב באופן בוטה בצהובון הבריטי "סאן" שבבעלותו והינחה אישית לפרסם את תמונות העירום של הנסיך הארי לאחר שכל העיתונים האחרים בממלכה נמנעו מפרסום התמונות לבקשת משפחת המלוכה - כך חושף היום "אינדיפנדנט" הבריטי.

"אינדיפנדנט" טוען כי מרדוק הורה על הפרסום כצעד של התרסה כלפי ועדת לווסון, שחוקרת את הבעיות האתיות במגזר העיתונות הבריטי בעקבות שערוריית האזנות הסתר בעיתוניו של מרדוק בבריטניה. כאשר התמונות פורסמו בארה"ב ביום רביעי, נציבות העיתונות ביקשה מעורכי העיתונים בבריטניה לא לפרסם אותם לבקשת בית המלוכה, וכל העיתונים הבריטיים נענו לבקשה ביום חמישי.

רויטרס

אולם ביום שישי, "סאן" פירסם בעמוד השער שלו את תמונות העירום של הארי, כפי שצולם במהלך משחק ביליארד בסוויטה שלו במלון בלאס וגאס. החלטת העיתון גררה ביקורת בקרב חברי פרלמנט, עיתונים מתחרים ובעלי דעות, כמו גם מאות תלונות של אזרחים למועצת העיתונות, וגם עוררה תהיות לגבי מניעי הפרסום.

ניוז אינטרנשיונל, המוציא לאור של "סאן", סירב להגיב לשמועות לפיהן מרדוק עמד מאחורי הפרסום, אולם "אינדיפנדנט" מצטט מקור יודע דבר שטוען כי מרדוק התקשר ביום חמישי למנכ"ל ניוז אינטרנשיונל, טום מוקרידג', ואמר לו: "זה עניין של עיקרון. אני יודע שזה נוגע ללווסון, אבל למעשה זה עניין של השפלה. אנחנו לא יכולים להמשיך כך. אנחנו חייבים לפרסם ולומר ללווסון שאנחנו עושים זאת למען חופש העיתונות".

חיזוק לדברים סיפק העורך האחראי לשעבר של הצהובון "ניוז אוף דה וורלד" שנסגר לפני שנה בעקבות השערוריות שנחשפו בו. "זאת היתה החלטה שהתקבלה בידי רופרט", אמר ניל וואליס. "לרופרט יש תשוקה לגבי העיתונים שלו. הוא חושב שהדברים האלה חשובים... זה הדבר הטוב הראשון שקרה בניוז אינטרנשיונל מזה שנה... הם קמו על רגליהם והביטו לתוך העיניים של המדיה, הפוליטיקאים ולווסון. רופרט עשה כאן עבודה מוראלית מדהימה עבור העיתון שלו".

לפני שלושה חודשים קבע דו"ח פרלמנטרי בבריטניה כי מרדוק אינו ראוי לעמוד בראש תאגיד בינלאומי מרכזי. הדו"ח שפירסמה ועדה פרלמנטרית שחקרה את שערוריית האזנות הסתר בבריטניה. קבעה כי חטיבת העיתונות הבריטית של ניוז קורפ לא רק ביצעה האזנות סתר בלתי חוקיות, אלא גם ניסתה להונות את הפרלמנט לגבי היקף התופעה.

חקירת משטרה בנוגע לפריצות לטלפונים סלולריים ולחשבונות דואר אלקטרוני ומתן שוחד הובילה ל-45 מעצרים בפרשה, בהם גם של עורכי "ניוז אוף דה וורלד" לשעבר, רבקה ברוקס ואנדי קולסון, שהיה גם יועץ התקשורת של דיוויד קמרון עם פרוץ הפרשה. בעקבות חשיפת האזנות הסתר ב"ניוז אוף דה וורלד" החליט מרדוק בשנה שעברה לסגור את הצהובון. הפרשה עלתה למרכז הדיון הציבורי בבריטניה בשנה שעברה, בעקבות חשיפה בעיתון "גרדיאן" כי חוקר מטעם הצהובון פרץ לתא הקולי של נערה נעדרת ומחק משם הודעות קוליות.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם