דרימוורקס נהנית מ-10 מועמדויות לאוסקר - אך מימונה צפוי לאזול בקרוב - גלובל - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

דרימוורקס נהנית מ-10 מועמדויות לאוסקר - אך מימונה צפוי לאזול בקרוב

כעת נערכת חברת הפקת הסרטים של ספילברג לסבב מגעים מחודש עם משקיעים לגיוס מימון חדש

תגובות

עם שני סרטים החולקים ביניהם 10 מועמדויות לאוסקר ומובילים את מכירות כרטיסי הקולנוע בארה"ב, נראה שאולפני דרימוורקס נהנים מהצלחה רבה השנה. אך מאחורי הקלעים, בכירי דרימוורקס ושותפותיה פתחו בדיונים שיקבעו את עתיד האולפנים וינסו לענות גם על שאלה רחבה יותר בנוגע להוליווד עצמה: האם ענף הקולנוע יכול לקיים אולפנים המתעקשים להשיק רק סרטי ענק שאפתניים וראויים לאוסקר - גם ללא הכיסים העמוקים של ויאקום, הבעלים של אולפני פרמאונט או ניוז קורפ, הבעלים של אולפני פוקס המאה ה-20?

דרימוורקס נוסדה לפני 4 שנים על ידי סטיבן ספילברג וסטייסי סניידר, בשותפות עם חברת ריליאנס אנטרטיינמנט ההודית שבשליטת המיליארדר ההודי אניל אמבני. היא נועדה להיות ממשיכת דרכה של דרימוורקס SKG, אולפנים עצמאיים שהוקמו על ידי ספילברג ביחד עם ג'פרי קצנברג ודיוויד גפן, ונמכרו בסופו של דבר לפרמאונט. דרימוורקס החדשה אינה קשורה לדרימוורקס אנימיישן, חברת ההנפשה הבורסאית.

במשך השנים, חברות עצמאיות קטנות כמו דרימוורקס הצליחו לייצור להיטים, אך נעלמו או התמזגו אל תוך חברות גדולות יותר. אולפני מירמקס נרכשו על ידי דיסני, שבינתיים מכרה את החטיבה. סאמיט אנטרטיינמנט נמכרה באחרונה לאולפני ליונס גייט, כאשר משקיעי סאמיט ראו בסיום סדרת "דמדומים המצליחה" שלה הזדמנות לממש השקעתם.

עבור חברות הקולנוע הקטנות יותר, בעיית ההון היא נצחית. יצירת סרט איכותי דורשת לעתים השקעה התחלתית של 100 מיליון דולר ומעלה. אך גם הלהיטים הגדולים מחזירים את ההשקעה באיטיות רבה, במחזור שעשוי להימשך כעשור, במהלכו הם מגיעים קודם לקולנוע, לאחר מכן לדי.וי.די, לאינטרנט ולטלוויזיה.

דרימוורקס נמצאת כעת במצב הרגיש בו כמעט מיצתה את סבב הגיוסים הראשון שלה, שכלל 325 מיליון דולר מריליאנס ו-325 מיליון דולר מקבוצת בנקים בהובלת ג'יי.פי מורגן צ'ייס. התכנית המקורית כללה השקעה נוספת מצד המשקיעים הראשוניים, אך קשיי הכלכלה האמריקאית הגבילו השקעה זו. כעת, על דרימוורקס לגייס מימון חדש, בתקופה בה ענף הקולנוע מתקשה.

הנוכחות באולמות הקולנוע בארה"ב הגיע לשפל של 16 שנים בשנה שעברה. מכירות הדי.וי.די ממשיכות לרדת. אף שכמה שווקים מתעוררים מתחילים לצבור תאוצה, הביצועים באירופה ובמדינות נוספות מעורבים, ואין כל ראיה להיפוך קרוב של המגמה. לפיכך עולה השאלה האם בכלל המשקיעים מוכנים להשקיע בתחום פעם נוספת. במהלך סוף השבוע, הודיעו המשקיעים כי הם מרוצים מהשותפות. דרימוורקס לא מסרה תגובה.

אנשים המקורבים למצב, אמרו כי הדיונים על המשך המימון ודאי יתחילו בשבועות הקרובים. תוצאותיהם יקבעו האם דרימוורקס תצליח לשמור על דרכה השאפתנית, או שמא תצטרך להמשיך עם מספר סרטים קטן יותר או פרוייקטים שאפתניים פחות. לא ברור כלל האם דרימוורקס מעוניינת בהפקת סרטים זולים יותר ומסוכנים פחות.

דרימוורקס החלה להפיק סרטים ב-2009, לאחר שגייסה רק מחצית מהסכום המקווה מריליאנס ומהבנקים. למרות הנהגה חזקה - ספילברג הוא הבמאי המצליח ביותר בתולדות הקולנוע, במונחי הכנסות, וסניידר הגיעה עם הצלחות מוכחות רבות בתפקידה הקודם כיו"ר אולפני יוניברסל - החברה התקשתה במשך יותר משנה לגייס מימון, בתקופה של משבר פיננסי. מספר הבנקים שהיו מעורבים באותה תקופה בהשקעות בתחום הבידור ירד לפחות מתריסר, לעומת יותר מ-40 לפני המשבר. ריליאנס אמנם עמדה בהתחייבותה להשקיע במיזם, אך השקיעה סכום קטן מהמקווה, כיוון שלא ניתן היה לגייס הלוואות מקבילות מהבנקים. השקעה מתוכננת כוללת של 1.3 מיליארד דולר, הייתה מותירה את דרימוורקס עם מימון מספק אולי עד 2014. אך במקום זאת, משאבי החברה התכלו כמעט לחלוטין, וההכנסות ממחזור הסרטים הראשון שלה עדיין אינן ודאיות.

נראה ש"העזרה", "סוס מלחמה", ו"פלדה אמיתית" שצפויים להיות רווחיים כאשר המחזור שלהם יסתיים. אך "הפלישה למערב", "אני מספר 4", "ליל האימה" ו"ארוחת ערב לשמוקים" לא נהנו מהצלחה מהדהדת בקופות בתי הקולנוע, וינועו בין הפסד לרווח קטן מדי על מנת ליצור תיק סרטים חזק שיפתה משקיעים.

נראה שקצב הפקת ופיתוח הסרטים בדרימוורקס כבר הואט, ובכיריה מתכוננים למגעים עם אמבני, שיגיע ככל הנראה לטקס האוסקרים בחודש הבא, וצריך יהיה להחליט אם להמשיך בהשקעתו בחברה.

via Bloomberg News


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#