כנס הדיגיטל |

"אנשים רוצים להגיב לתוכן שהם צורכים - לא כמו בטלוויזיה של פעם"

אור פרי, מייסד סטרים אלמנטס - חברה שעובדת עם יוצרי תוכן - הדגיש בכנס הדיגיטל של TheMarker את החשיבות של מעורבות גולשים בעולם הסטרימינג ■ "צריך להבין שהעיקר הוא לא יוצר התוכן, אלא הצופה", הוסיפה הגיימרית רעות אריה

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
רעות (שנייה מימין), מעיין, עידן ואור בכנס הדיגיטל של TheMarker
רעות (שנייה מימין), מעיין, עידן ואור בכנס הדיגיטל של TheMarkerצילום: מוטי מילרוד

בזמן שחברות בידור ותוכן משקיעות מיליארדים ביצירת תוכן מקורי, יש גם אנשים שמתיישבים מול המצלמה ופשוט מתחילים לשדר: יוטיוברים וטוויצ’רים. כתבת TheMarker רפאלה גויכמן דיברה עם כמה מהם בכנס הדיגיטל שנערך היום (א'). בפאנל השתתפו רעות אריה, גיימרית וסטרימרית (משדרת וידאו בשידור חי) בטוויץ’; מעיין רובין - שחקנית, יוצרת תוכן ויועצת לקידום עסקי ברשתות חברתיות; עידן תלם, יוטיובר וגיימר הידוע בכינוי "אינדה גיים"; ואור פרי, מייסד סטרים אלמנטס - חברה שעובדת עם יוצרי תוכן ומסייעת להם להגיע לקהל רחב ולהרוויח כסף מהתכנים.

מבחינת פרי, התפתחות עולם היוטיוברים והטוויצקרים היא "דמוקרטיזציה של התוכן". לדבריו, "גיימרים הם אלה שהתחילו את העולם הזה - משום שכבר היו להם מחשבים טובים, טכנולוגיה איכותית ואינטרנט מהיר וחזק".

משתתפי הפאנל הסכימו כי אחת מאבני היסוד של עולם הסטרימינג היא מעורבות הגולשים. "חשוב מאוד שהמשדר יהיה מזמין ומעורר מעורבות", אמר פרי, "אנשים רוצים להגיב לתוכן שהם צורכים - זה לא כמו הטלוויזיה של פעם". תלם הוסיף כי "יוטיוב מתגמלת מעורבות של הצופים, ודוחפת יותר סרטונים שמצליחים לעשות זאת". רובין חידדה כי "שידור חי יוצר בהכרח מעורבות כי הוא מאפשר לתקשר עם קהל הצופים בזמן אמת".

גויכמן שאלה את יושבי הפאנל מהו לדעתם סוד ההצלחה שלהם. "אפשר להצליח מהרגע הראשון", השיבה אריה. "צריך להבין שהעיקר הוא לא יוצר התוכן, אלא הצופה. כשמבינים את זה ומתקשרים עם הקהל - זה עובד".

"ביוטיוב המפרסם יכול לבחור קהל יעד"

רובין סיפרה כי כשהתחילה ליצור סרטונים ביוטיוב היא לא חשבה שאפשר לעשות מזה קריירה. אט אט, כשהחשבון שלה צבר מעריצים, היא הבינה שהיא יכולה להתפרנס מהעולם הזה, והתפטרה מעבודתה. "עשיתי את זה כשהתחילו להגיע פניות מסחריות ממותגים גדולים מאוד", היא אמרה.

הדרך של יוצרי תוכן להתפרנס היא לשלב פרסומות ותוכן שיווקי בסרטונים שהם יוצרים. "ביוטיוב יש שתי דרכים לעשות את זה", מסביר תלם, “לקבל כסף מהפרסומות של יוטיוב - או ליצור תוכן שיווקי אורגני. בחו"ל מדובר בשוק עצום, וגם בישראל זה מתפתח".

"בפרסום המסורתי בטלוויזיה המפרסמים מתקשים לכוון את המסרים שלהם לקהל יעד מצומצם ומדויק, אבל באינטרנט זה אפשרי. ביוטיוב המפרסם יכול לבחור את הקהל היעד שלו", אמר תלם, "בנוסף, הפרסומות הן אורגניות, משולבות בתוכן".

לפי פרי, "כמות תשומת הלב שאפשר לתת לתוכן כלשהו בעולם היא מוגבלת. לכן, הדרך להבין אם התחום מצליח היא למדוד שעות צפייה. כשאנשים מגיעים לאזור ה-20 אלף שעות צפייה בחודש, אפשר לומר שהם הגיעו לפסגה. זה מספר שאפשר לעשות אתו עסקים. ברוב הפלטפורמות, 75% מתשומת הלב מגיעים רק לכ-4,000 יוצרים. להגיע לשם זה להגיע להצלחה".

ואולם ההישענות על הכנסות מפרסום יוצרות גם דילמות וקשיים עבור היוטיוברים ודומיהם. "שהתחלתי לשלב תוכן שיווקי כעסו עלי שהתמסחרתי, ובהתחלה הייתי נורא חרדה מזה”, אמרה רובין. "אבל לאט לאט הרגלנו את הקהל שלנו שזו הדרך שלנו להתפרנס ולהרוויח כסף". למרות זאת, יש לרובין גם קווים אדומים: "קהל היעד שלי הוא צעיר, ולכן לא אכניס תכנים של הימורים, אלכוהול וכדומה. בהתחלה הייתי בררנית ולא הסכמתי לפרסם דברים שנראו לא קשורים לקהל שלי או לתוכן שאני מייצרת, אבל בהמשך הבנתי שיש המון דרכים לפרסם”. תלם הוסיף כי "הצופים רגילים לתוכן נטול פרסומות ולא מסחרי. לכן, כדאי מאוד לא לעשות כמה סרטונים ממוסחרים ברצף - כי זה גורם ליוצר להיראות כמו מישהו שמנצל את הקהל שלו".

שילוב תוכן שיווקי הוא אחד הדברים שסטרים אלמנטס עוסקת בו. פרי אמר כי "יוצרי תוכן טובים מאוד בליצור תוכן, כך שכל דקה שהם מבזבזים על משימות אחרות - כמו לדבר עם מפרסמים - גורמת להם לאבד מהאותנטיות שלהם. זו הסיבה שחברה כמו שלנו קיימת. לא היינו גורמים למישהו לעשות 4-3 סרטונים שיווקיים ברצף".

לפי תלם, סטרימרים הפכו באחרונה לאנשי קריאייטיב של ממש, כאשר לעתים ניתן להם חופש גדול מאוד באשר לדרך השיווק של המוצר. אריה מוסיפה כי שידור חי מספק ערך מוסף לתוכן המסחרי: "יש ממש אינטראקציה עם הפרסומת. למשל, הצופים יכולים לשאול אותי שאלות על המוצר".

גויכמן שאלה את אריה איך זה להיות אשה בתחום הגיימינג. "כשבחורה משחקת ומבינים שהיא בחורה, נוטים להיטפל אליה, ולפעמים גם יש הטרדות ואיומים", סיפרה אריה. "אבל זה משתפר והולך. בישראל, הקהילה מאוד תומכת בנשים".

אריה מוסיפה: “כשאת מפתחת עור עבה ויכולה גם לקבל שיפוטיות, ומגיעה לשלב של לשדר – זו התקדמות משמעותית. אני בניתי קהילה שהיא כמו משפחה ששומרת עלי, אבל תמיד יהיה מישהו שינסה להרוס את השידור רק כי אני בחורה. מבחינתי זה חיובי, כי כשאני מתעצבנת אני משחקת טוב יותר".

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר TheMarker