כנס הדיגיטל

כמו בחיים האמיתיים: "כל צופה מייצר גרסה משלו לקליפ"

יוני בלוך, מוזיקאי וממייסדי חברת אקו שפיתחה פלטפורמה למדיה אינטראקטיבית, התייחס בכנס הדיגיטל של TheMarker לשינויים שעברה תעשיית הבידור: "ככל שהטכנולוגיה התפתחה, בני אדם יכלו לספר סיפורים ליותר אנשים - אבל גם נוצר נתק בין היוצר למאזין או הצופה"

דן קיני
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
יוני בלוך בכנס הדיגיטל של TheMarker
יוני בלוך בכנס הדיגיטל של TheMarkerצילום: מוטי מילרוד

"בני אדם אוהבים לספר סיפורים", אמר יוני בלוך, מוזיקאי וממייסדי חברת אקו (Eko, לשעבר אינטרלוד) שפיתחה פלטפורמה למדיה אינטראקטיבית. "אנשים חושבים שסיפור חייב להיות ספר או סרט, דבר קבוע שלא משתנה - אבל סיפור יכול להיות דינמי".

בלוך, שאצר את כנס הדיגיטל של TheMarker, סיפר כי הרעיון לפתח סרטונים אינטראקטיביים עלה בזמן שהקליט את האלבום האחרון שלו, ורצה לצלם קליפים לשירי האלבום. "דיברתי עם הבמאי והלהקה וחשבנו על כך שווידאו תמיד הולך לרוחב, ולא לעומק", אמר. "התחלנו לחשוב על הרעיון הזה, והחלטנו לקחת אותו ברצינות".

לדבריו, במהלך השנים, ככל שהטכנולוגיה התפתחה, בני אדם יכלו לספר סיפורים ליותר אנשים — אבל גם נוצר נתק בין היוצר למאזין או הצופה. "החלטנו לנסות לעשות את זה אחרת", אמר בלוך. "האפשרות לבחור בכמה אופציות בזמן צפייה במדיה היא משהו שכבר נוסה בעבר" הסביר, "אבל החיבור לעולם המוזיקה והקליפים מכריח אותנו לשמור על ציר זמן אחיד, בלי עצירות. אי אפשר להפסיק ולשאול את הצופה שאלות — הכל צריך לקרות כמו בחיים האמיתיים".

כך למשל, בקליפ הראשון שהפיקה החברה, רואים את בלוך מתהלך בבית בזמן מסיבה, כשלפתע הצופה מתבקש לבחור למי להעביר את האוזניות שבלוך משתמש בהן — לגבר או לאישה. הבחירה משפיעה על ציר העלילה של הקליפ. בהמשך הצופה צריך גם לבצע בחירות מוזיקליות שמשפיעות על התקדמות השיר. "צילמנו את זה בלילה אחד", סיפר בלוך, “אבל יש שם כ–256 קומבינציות". אקו מאפשרת לכל צופה לייצר גרסה משלו לקליפ ולשיר, מה שגם מעודד אותו לצפות בקליפ שוב ושוב, כדי לחוות את כל האפשרויות.

"בשנים האחרונות תעשיית הבידור והתוכן נכנסה ללחץ", אמר בלוך. לדבריו, ב–2019 הושקעו כ–40 מיליארד דולר בתוכן מקורי, לעומת כ–4 מיליארד דולר לפני 15 שנה. "מה שמעניין הוא שהתוכן כיום עוסק בדיוק בנתק שדיברתי עליו", הוא אמר, "ומבחינתינו זה מרגיש כמו הזדמנות".

כשהחברה קמה, החזון היה אמנותי בלבד — סיפר בלוך — אבל כדי לגייס כסף ולרצות את המשקיעים היה צורך לראות איך ניתן להשתמש בטכנולוגיה של החברה בעולם הפרסום. "החלטנו שהפלטפורמה היצירתית שלנו תהיה פתוחה לצפייה וליצירה, ומי שרוצה להשתמש בה לצורך מסחרי — ימצא את הדרך".

בלוך הזכיר גם כי ניתן לאסוף את הבחירות של המשתמשים ולהשתמש בהן כדאטה לצורך מחקר ופרסום.

"תוכן זה נורא יקר, ותוכן אינטראקטיבי הוא עוד יותר יקר — בעיקר כי צריך לחשוב טוב את לעשות את זה נכון", אמר. הוא סיפר כי באחרונה גייסה החברה השקעה של רבע מיליארד דולר מוולמארט — ההשקעה הגדולה ביותר שנעשתה בסרטים אינטראקטיביים, לדבריו.

כשאדם בקהל שאל את בלוך אם אפשר למצוא את הסרטונים של החברה ביוטיוב, השיב בלוך: "לא, אפשר לראות אותם בכל מקום חוץ משם. יוטיוב זה של הרעים".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר TheMarker