היכון שחקן 1: הגיימינג בדרך להפוך לענף ספורט רשמי בישראל - TechNation - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

היכון שחקן 1: הגיימינג בדרך להפוך לענף ספורט רשמי בישראל

ענף הגיימינג הוכר היום כמקצה ספורט על ידי איגוד הספורט האקדמי, ומהשנה הבאה יתווסף מקצה כזה לתחרויות האיגוד ■ תעשיית הגיימינג הישראלית נלחמת שנים על הכרה בה מצד המדינה כענף ספורט רשמי

5תגובות
איצטדיון גיימינג בסיאול
Jungho Choi / AP

צעד חשוב לקראת ההכרה בגיימינג כענף ספורט בישראל: העמותה לגיימיינג תחרותי חתמה על שיתוף פעולה עם אס"א (איגוד ספורט אקדמי), שלפיו מהשנה הבאה יתקיימו גם תחרויות גיימינג במסגרת משחקי האיגוד. ראשי העמותה הודיעו כי יגישו השבוע בקשה רשמית למשרד התרבות והספורט להכיר בגיימינג תחרותי כענף ספורט לכל דבר, והמשמעות של כך תהיה קבלת תקציבים והקלות לספורטאים, מה שיאפשר להם לעסוק בתחום באופן בלעדי ומקצועי.

בפגישה שנערכה בין יו"ר העמותה, עידו ברוש, ליו"ר אס"א, ויקטור חדד, הוחלט כי לצד תחרויות ג'ודו, אתלטיקה, כדורגל, כדורסל ועוד - יתקיים גם מקצה גיימינג באירוע הספורט השנתי של האיגוד שייערך באילת. ברחבי העולם קיימים כבר שנים רבות שיתופי פעולה בין מוסדות אקדמיים לבין איגודי ספורט אלקטרוני, וכן מתקיימות גם תחרויות בינלאומיות. במשחקים במסגרת זו רשאים לקחת חלק רק סטודנטים בעלי כרטיס סטודנט לאותה שנת לימודים.

סרטון על אליפות ישראל בגיימינג 2018 - דלג
סרטון על אליפות ישראל בגיימינג 2018

"שיתוף הפעולה עם אס"א חשוב לנו כדי לקדם עוד תחרויות בקנה מידה לאומי בתחום הגיימינג בישראל", אמר ברוש. "העמותה עובדת מ-2010 כדי לקדם את ההכרה של הגיימינג כענף ספורט מוכר בישראל, וזו למעשה המטרה הראשונה שלשמה הוקם הארגון. אני קורא למשרד הספורט ולכל המעורבים לקדם את בקשת ההכרה ולהעניק את תמיכתם לענף הגיימינג - ענף ספורט תחרותי צומח, בעל פוטנציאלי תרבותי וכלכלי אדיר - וכזה שבו ישראל מצטיינת ומביאה גאווה והישגים רבים בזירה הבינלאומית".

בישראל נהפך ענף הגיימינג לפופולרי בשנים האחרונות - עם עשרות אירועים המיועדים לקהל הגיימרים ולצרכנים פרטיים, ובהם פסטיבלים, כנסים וטורנירים בתחום. בנוסף, השנה רשמה נבחרת ישראל בגיימינג הישג, לאחר שהגיעה למקום ה-8 באליפות העולם, שבה אף עקפה נבחרות ממדינות בהן מכירים בספורט אלקטרוני כענף רשמי ועל כן מתוקצבות יותר. 

 ההכנסות בשוק הגיימינג העולמי, במיליארדי דולרים

שוק הגיימינג מגלגל בשנים האחרונות מאות מיליארדי דולרים בעיקר בזכות העלייה בשימוש במובייל. על פי מחקר שביצעה חברת newzoo, יש בעולם כ-2.2 מיליארד צרכני גיימינג שייצרו כ-110 מיליארד דולר ממשחקים ב-2017. מאחר שבישראל אין הכרה בתחום כענף ספורט, פחות ישראלים מתמקצעים בגיימינג ומרביתם פורשים מהתחום לטובת תעסוקה אחרת והגיימינג נותר כתחביב אך לא כעיסוק מקצועי.

שחקנים מקצועיים יכולים להרוויח מיליוני דולרים בשנה מפרסים, חסויות וסקירת משחקים ביוטיוב, ואליהם מצטרפים מקצועות נוספים כמו מנהלי הליגות וטורנירים ומארגני אירועי הספורט האלקטרוני, כמו פסטיבלים שבהם מוצגים הטכנולוגיות והמשחקים החדשים ביותר.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#