השנה המשמעותית ביותר לטלוויזיה שלכם - TechNation - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

השנה המשמעותית ביותר לטלוויזיה שלכם

מיזם חדש של ספקית האינטרנט טריפל C יכלול 30 ערוצי תוכן כמו אלו המוצעים בעידן פלוס וכן ערוצים בינלאומיים וערוצים בערבית וברוסית ■ בנוסף, יספק המיזם תוכן של וונטייז, מפעילת אפליקציית Smart VOD שלה הסכמי תוכן עם שורת אולפנים הוליוודיים

14תגובות
דרדוויל, סדרת טלוויזיה של מארוול
הפוסטרים הרשמיים של הסדרה

שנת 2017 מסתמנת והולכת כשנת המהפך בתחום הרגלי הצפייה בטלוויזיה בשוק הישראלי. אמנם את אש המהפכה הציתה סלקום לפני יותר משנה, אבל לכוחות השונים שפועלים בשוק הזה נדרש פרק זמן ממושך כדי להבין שאת התהליכים שהבשילו שמעבר לים (בעיקר בארה"ב) כבר לפני כשנתיים שלוש - אי אפשר יהיה לעצור בנמל אשדוד או בנתב"ג. בין אם מדובר בחברות מקומיות כמו סלקום, או בחברות זרות כמו נטפליקס, ספקיות התכנים הטלוויזיוניים מתחילות סוף-סוף להפנים את העובדה שגם הצופים הישראלים רוצים לצרוך את הסרטים והסדרות שלהם בדרכים חדשות ובאמצעות מסכים פחות מסורתיים מהטלוויזיה שבסלון.

אחרי סלקום טי-וי, נטפליקס, אמזון ושירות HOT נקסט ולפני שפרטנר משיקה את שידוריה - בקרוב תיכנס לשוק הפתוח גם חברת טריפל C עם מיזם הטלוויזיה באינטרנט החדש שלה. לשם כך חברה ספקית האינטרנט הישראלית בין היתר גם לחברת התוכן וונטייז מפעילת אפליקציית Smart VOD שמחזיקה בהסכמי תוכן עם שורה של אולפנים הוליוודיים ובהם: דיסני, וורנר, פיקסר, מרוול, סוני, MGM ואחרים שממלאים ספרייה של אלפי שעות סרטים וסדרות. בנוסף, יכלול המיזם המשותף גם כ-30 ערוצי תוכן שבהם ערוצי הבסיס וערוצים נוספים המצויים במתכונת עידן פלוס וכן ערוצים בינלאומיים וערוצים בשפות הערבית והרוסית. הטכנולוגיה של טריפל C תאפשר צפייה מתוך הקלטה של תכנים עד שבועיים לאחור.

לפני כחודשיים דיווחה וונטייז, הנסחרת בבורסה בתל אביב, על הסכם הפצה מצומצם עם טריפל C, שבמסגרתו שירות Smart VOD, יסופק ללקוחות טריפל C, כחלק אינטגרלי מחבילות האינטרנט שלה או במודל אחר של עסקות. וונטייז לא מסרה אז מה התחזית של טריפל C למספר הלקוחות שישתמשו בשירות, אך בדיווח לבורסה נמסר כי היקף העסקה כ-17 מיליון שקל לשלוש שנים וכי אם שיתוף הפעולה יהיה מוצלח ומספר המשתמשים יהיה גבוה מהצפוי, וונטייז תקבל סכום נוסף. כמו כן, אם המשתמשים יבצעו הזמנות נוספות - למשל, ירכשו סרטים דרך האפליקציה - שתי החברות ייהנו מההכנסות הללו.

מחיר חבילות הצפייה לא נמסר, ואולם, לדברי טריפל C, למנויים יוצעו אפשרויות תמחור תחרותיות. לטענת החברה, המחירים יהיו אטרקטיביים גם בהשוואה לשירות החדש "HOT נקסט" שמציעה חברת הכבלים הוותיקה ומיועדת מיועד לקהל צעיר שנוהג לצפות בתכנים באמצעות מחשב, סמארטפון או טאבלט.

מהפיכת הצפייה בתכני וידאו היא הטלטלה הגדולה ביותר שעברה על תעשיית התוכן בעשור האחרון. טכנולוגיות ופלטפורמות של צריכת תוכן וידאו משירותים כגון נטפליקס, הולו, רוקו, אמזון וידאו - מפוררות את מעמדה של הטלוויזיה המסורתית ויוצרות הרגלי חדשים, כמו צריכת וידאו לפי דרישה, צפיית בינג' בסדרות ובעיקר הרבה פחות צפייה בערוצים לינאריים. במשך עשורים היו אלה ערוצי הטלוויזיה וספקי התכנים בכבלים ובלוויין שקבעו את הרגלי החיים של הצרכנים - במה יצפו, מתי יצפו ובכמה יצפו (כלומר, שידורים לינאריים). אלא שהפלטפורמות החדשות של הזרמת תכני וידאו הביאו סדרי עולם חדשים: כיום הצופים רוצים לקבוע בעצמם במה לצפות, במועד הנוח להם ביותר ובמשך כמה זמן.

עד לאחרונה, ספקיות הטלוויזיה הוותיקות יצאו אומנם מגדרן כדי לספק את הצרכים החדשים - בהגדלת מאגר התכנים בספריות ה-VOD שלהן, או אפשרות של צפיית בינג' בעונות שלמות של סדרות - אבל השירותים הללו באו בדרך כלל כחבילות סגורות ויקרות שכופות חברות הכבלים והלוויין. אלא שהחדירה המרשימה של שירותי סלקום טי-וי, הכניסה של נטפליקס ואמזון וכמובן הכמות האדירה של תוכן פיראטי שהצופים הישראלים צורכים - מתחילים להכאיב לדואופול הכבלים והלוויין. פתרונות כמו "HOT נקסט" הם אולי ניסיון אחרון לשמור על הצופים לפני שיברחו לשירותים חלופיים כמו זה של פרטנר שיושק בקרוב, או המיזם המשותף לוונטייז ולטריפל C.

סניף של "טיים וורנר" במנהטן, אתמול
EDUARDO MUNOZ/רויטרס

אלא שלדואופול העוצמתי שנוצר במשך השנים יש כוח כלכלי שמונע מהצופה הישראלי אפשרות לצרוך תכנים דרך שירותים דיגיטליים וזולים הרבה יותר, כמו נטפליקס או אמזון פריים וידאו. לכוח הכלכלי הזה קוראים "זכויות הפצה" והוא זה שמונע כיום מהצופים הישראלים לצרוך סרטים וסדרות במקום, בזמן ובמחיר שבא להם ומקשה על שחקנים חדשים להיכנס לתחרות. כך היה השבוע כשפרטנר הפסידה בפעם השלישית בתחרות על רכישת הזכויות לשידור ליגת האלופות, כשחברת RGE המפעילה את ערוצי ספורט 5 הסכימה לשלם סכום שיא של כ-18 מיליון יורו לכל עונה של ליגת האלופות - קפיצה של כמעט פי חמישה במחיר העונות הקודמות. קפיצת המחירים הזאת תוביל ככל הנראה לזינוק במחירי הטלוויזיה הרב ערוצית שיגולגלו לצרכנים.

הפלטפורמות הדיגיטליות הן צינור הפצה שמחבר בין יצרני התוכן (ערוצים ואולפני ההפקה) לבין הצופים, בדיוק כמו yes ו-HOT. אלא שלדואופול הטלוויזיוני המקומי יש אינטרסים חזקים יותר בישראל ולכן הוא גם נלחם בחירוף נפש על הזכויות - גם כדי לחסום את הפלטפורמות החדשות וגם כדי להילחם בינו לבין עצמו על הלקוחות הישראליים. במהלך התחרות הקשה הזאת מטפסים מחירי זכויות ההפצה המקומיות לרמות שרק הדואופול יכול לממן. עבור הפלטפורמות הדיגיטליות הזרות השוק הישראלי קטן מדי ולא רווחי מספיק כדי להחזיק עבורו נציגות מקומית שתילחם על התכנים או תתמודד מול הענקיות המקומיות.

המיזם המשותף לטריפל סי ולוונטייז מצטרף לתנועה של הצופים לכיוון הפלטפורמה של סלקום ולהיערכות של נטפליקס להגדיל את התכנים המיועדים לקהל הישראלי אם בהעשרת ספריות הסרטים והסדרות שמיועדים לקהל המקומי ואם בתרגום של כמות מאסיבית של תוכן לעברית. המאבק של פרטנר על רכישת שידורי ספורט עבור השירות שהיא מבטיחה להשיק בחצי השני של 2017 וכמובן השירות החדש של HOT שמיועד לכל מי שהתרגל לצרוך את תכני הטלוויזיה שלו במסכי הסמארטפון, המחשב והטאבלט - מעידים על הטלטלה שעוברת על הענף. 2017 תירשם, ככל הנראה, כשנת התפנית המשמעותית ביותר בענף שירותי הזרמת התוכן הטלוויזיוני בישראל.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#