טדי שגיא ממשיך להשקיע בסטארט-אפים: פלייטק השקיעה 5.5 מיליון דולר ב-Soomla

סומלה מייצרת דו"ח, שנקרא Whales Report, שמאפשר למפתחי משחקי מובייל לזהות כשמגיע למשחק שחקן שכבר שילם בעבר עבור משחקים אחרים - אותם שחקנים משלמים מכונים "לוויתנים"

ענבל אורפז
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה

איש העסקים טדי שגיא ממשיך את ההתרחבות שלו בהשקעות ורכישות של סטארט-אפים ישראליים. היום הודיעה חברת הסטארט-אפ סומלה (Soomla), שפועלת בתחום משחקי המובייל, על גיוס של 5.5 מיליון דולר. סומלה לא חשפה את זהות המשקיע, למעט כך שמדובר בחברה ציבורית ענקית בתחום המשחקים, הנסחרת במיליארדי דולרים בבורסה. ל-TheMarker נודע שההשקעה בוצעה על ידי פלייטק של שגיא.

לפני סבב הגיוס הנוכחי החברה גייסה 1.4 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים הכוללים את עודד ורדי, הבן של יוסי ורדי, יובל בר-גיל, מייסד ומנכ״ל של אירוסקאוט שנמכרה ב-240 מיליון דולר, ועדי אורזל, מייסד ומנכ״ל Warlock, ולשעבר מייסד ומנכ״ל קבוצת מטומי.

צוות סומלהצילום: מאיה ברן

סומלה מייצרת דו"ח, שנקרא Whales Report, שמאפשר למפתחי משחקי מובייל לזהות כשמגיע למשחק שחקן שכבר שילם בעבר עבור משחקים אחרים. "אותם שחקנים משלמים, המכונים 'לוויתנים', מהווים פחות מאחוז מכלל המשתמשים ועל כן היכולת לזהות אותם משנה סדרי עולם עבור מפתחים", הסביר גור דותן, אחד ממייסדי החברה וסמנכ"ל שיווק.

"המוצר מבוסס על פיתוח ייחודי של החברה שנקרא ה-Soomla grow network, רשת ראשונה מסוגה של שיתוף מידע בין משחקים. מפתחים המצטרפים לרשת מסכימים לשתף מידע מהמשחק שלהם, ובתמורה מקבלים גישה למידע חוצה אלפי משחקים המאפשר תובנות מעמיקות על התנהגות שחקנים", הוסיף גור.

לקוחות החברה הם אולפנים לפיתוח משחקים - החל מאולפני קטנים ועד חברות גדולות שמעסיקות מאות עובדים ועומדות מאחורי משחקים שוברי קופות. התפוצה של החברה כוללת מעל ל-4,000 משחקים שהטמיעו את ה-SDK של החברה, בהם דיסני, Gumi, ו-Scopely, Chillingo.

החברה הוקמה ב-2012 על ידי גור, יניב ניצן, מנכ"ל החברה ורפאל דקר, סמנכ"ל הטכנולוגיות. החברה מעסיקה 8 עובדים בתל-אביב. בשנה הקרובה החברה מתכננת לגייס 5 עובדים נוספים.

מה אתם מתכוונים לעשות עם ההון שגייסתם?

"נבנה את רשת ה-cross game data הראשונה מסוגה בעולם, המאפשרות ״לשתף מידע ובתמורה לקבל מידע״. מפתחי משחקים יוכלו להשתמש בתובנות ברמת התנהגות המשתמש הבודד במשחק שלהם, על סמך התנהגותו במשחקים אחרים. בתמורה למידע יקר ערך זה, המפתח נדרש לשתף חזרה לרשת את המידע מהמשחק שלו", אמר גור.

מה המודל העסקי של החברה?

"אנו בונים את מאגר המידע הגדול ביותר בתעשייה על דפוסי התנהגות של שחקנים. מידע זה יאפשר למפרסמים ולמשווקים לשפר בסדרי גודל תהליכים של user acquisition ו-retention. כל המידע נשמר תחת הסטנדרטים הכי גבוהים של אבטחת מידע, וללא כל שיוך של זהות משתמשים למידע, ועל כן פרטיות המשתמש, ומשחק המקור ששיתף את המידע, נשארים מוגנים".

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר TheMarker