"לעבוד על סדרות דרך הזכיינים? מעדיפים את החופש באינטרנט" - TechNation - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן
ועידת הדיגיטל

"לעבוד על סדרות דרך הזכיינים? מעדיפים את החופש באינטרנט"

נגה רובינשטיין: "רגולציה באינטרנט לא תהיה אידיאלת כי תושפע מבעלי אינטרסים"

תגובות

יום לפני ההשקה המדוברת של שירותי טלוויזיה מבוססי אינטרנט של סלקום, התכנס פאנל של אנשי תוכן וידיאו ברשת לדון בעתיד הטלוויזיה במסגרת ועידת הדיגיטל של TheMarker. הטלוויזיה היא תחום התוכן האחרון שנכנס לעולם הדיגיטלי, ועל כן רמת אי הוודאות כיצד היא תיראה תוך מספר שנים, עדיין גבוה מאוד.

דבר אשר עליו הסכימו עליו כל חברי הפאנל היה נושא המעורבות של הרגולציה בתחום התוכן באינטרנט. כולם טענו כי רגולציה שכזו חייבת להיות מאוד מקלה כדי לא לעקב את תהליכי היצירה.

"תחום טלוויזיה בישראל מפוקח מאוד. גם תחום הטלוויזיה המסחרית וגם הרב ערוצית", אמרה נגה רובנשטיין ראש מחלקת רגולציה ותחרות במשרד עו"ד גולדפרב זליגמן, ולשעבר היועצת המשפטית של משרד התקשורת.

עופר וקנין
כל מה שצריך לדעת על קריירה בהייטק
כנסו למתחם

"הרגולציה העודפת היא מסיבות היסטוריות. מתוך נסיון נכון להגן על שוק ההפקות המקור המקומי. אי אפשר להטיל רגולציה דומה ברשת. צריך לשנות את הגישה. תפקידה של המדינה לספק בעצמה כלים שיגרמו לפיתוח של הפקות, למשל כמו מימון קרן הקולנוע. המדינה תיאלץ לטפל בהרבה אתגרים רגולטוריים שאינה מורגלת אליהם, כמו הטיפול בנושא הפרטיות ברשת. אם החברות עצמן לא יטפלו בנושאים האלו, המדינה תיאלץ ליצור רגולציה בתחומים אלו, וברור כי ההסדרה הזו לא תהיה אידיאלית. היא תמיד תושפע מהלחץ של בעלי אינטרסים. זה יקרה כאשר השחקנים המקומיים יכנסו למצוקה גדולה מספיק, כאשר הדברים יתחילו לכאוב להם מספיק", אמרה רובינשטיין והתייחסה גם להשפעה של גוגל על שוק התוכן המקומי.

"הצופים לא מבדילים בין תוכן טלוויזיוני יקר ובין תוכן אינטרנטי זול"

בין חברי הפאנל התפתח דיון לגבי הפורמטים המועדפים על צופי הווידאו ברשת. אודי כגן, אחד משני היוצרים של סדרת הרשת "משיח" סיפר כיצד הם פנו לכל גופי התוכן הממוסדים עם הפורמט של הסדרה, בנסיון להפיק אותה במסגרת הערצים הממוסדים. "yes מימנו לנו את הפיתוח אך ברגע שהגשנו הצעה מפרוטת הם אמרו לנו כי הפורמט לא יצר היענות מספקת של צופים. גם בזכייני הטלוויזיה התעיניינו, אך בסופו של דבר אף אחד לא רצה. החלטתנו לצמצם מאוד את ההפקה ולהעלות את הפרקים שצילמנו בעצמנו לרשת. זה הפך מאוד מאוד ויראלי. לפרק הפותח יש כיום כ-200 אלף צפיות. למזלנו הסדרה הצליחה", אמר כגן.

"האם הסדרה היתה אמצעי לפרסום עצמי כך שתוכלו לחדור עתה לערוצים המרכזיים?", שאל נתי טוקר, כתב המדיה של TheMarker. "אולי זה היה אמצעי פרסום, אבל אנחנו לא יכולים לחזור עכשיו לאחור. יש לך כל כך הרבה חופש יצירתי באינטרנט שקשה מאוד לחזור אחורה ולעבוד דרך הזכיינים", אמר כגן.

"הדוגמא של אודי היא מעולה", אמר אהרון דה קסטרו סמנכ"ל בגוגל ישראל. "האינטרנט מוריד את חסמי הכניסה ומאפשר הפצה של כישרון. גוגל, באמצעות יוטיוב מנסה להביא את ההיוצרים המקומיים למקום של אודי".

חנן לשובר, מנכ"ל AOL ישראל אמר כי "חד משמעית, הייתי מעלה את הסדרה של אודי ל-AOL, אם היא היתה באנגלית. לא היינו משיקיעים בהכרח יותר בכל פרק כי הצופים מחפשים דברים אוטנטיים. אנחנו יכולים להפיץ סדרות מסוג זה טוב ולייצר ליוצרים יותר תנועה. מה שחשוב זה כמות הצופים. במקרה המקומי, אולי ניתן היה לממן את הסדרה באמצעות חסויות, כי היקפי הצפיות בתוכן ישראלי הן נמוכות מדי", הוסיף לשובר.

"מדוע האתרים הישראלים לא מפתחים סדרות דומות? מישהו מהם צריך להרים את הכפפה. הצופים הצעירים של היום לא מבדילים בין תוכן טלווייוני יקר ובין תוכן אינטרנטי זול. ההשקעה היא כל כך קטנה. יצירה זה לייצר ממעט משאבים הרבה תוכן טוב", אמר כגן.

עידו ויזנברג, סמנכ”ל תחום טלויזיה, בחברת קלטורה המספקת פלטרפורמה טכנולוגית לחברות כבלים ולוויין, ציין כי הם מספקים לחברות עימן הן עובדים את האפשרות לטפל בכל סוג של תכנים, גם תכנים ארוכים סטנדרטיים וגם תכנים קצרים בעלי אופי אינטרנטי.

"אחת הבעיות הגדולות כיום בתחום הטלוויזיה היא שהמכשיר אינו פרסונלי. בניגדו לסמארטפון או לטבלט הטלוויזיה או הממיר לא יודעת מי אתה ומה העדפות שלך כצופה. אנחנו מנסים לשנות את המצב. זה גם יעזור לנו לתת לצופה יותר כלים לגילוי תוכן שמתאם לו". באשר לעתיד הטלוויזיה אמר ויזנברג כי הוא אינו מספיד את הערוצים הרגילים (הלינאריים): "אנשים ימשיכו לראות ריאליטי, ספורט וחדשות בערוצים לינאריים. הצפייה הנדחית מתאימה יותר לסדרות וסרטים", אמר ויזנברג.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#