המאבק על הלהיטים של אפל וגוגל עלול לגרום ליצרניות משחקים להפסדים

עלות הפרסום של אפליקציות משחקים יותר מהוכפלה בעונת החגים הנוכחית לעומת הקודמת

לוגו רויטרס
רויטרס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה

המאבק השנתי בין יצרניות אפליקציות המשחקים על עונת החגים בארה"ב הגיע לרמה חדשה: עלויות השיווק ורכש המשתמשים החדשים צפויות להגיע לשיא, ואף לעלות על ההכנסות של יצרניות המשחקים במהלך העונה. העלות של השגת משתמשים חדשים באמצעות מודעות שהתשלום עליהן הוא לפי הקלקות באפליקציות ובפייסבוק ממריאה.

להערכת מומחים במגזר, יש יותר משחקים סלולריים מתמיד, שכולם שואפים להפוך ל"קנדי קראש סאגה" או ל"קלאש אוף קלאנס" הבאים. המאבק מציב בפני אלפי מפתחי משחקים אתגר. הצריכה לרוב מזנקת לשיא בעת החגים, ומפתחי המשחקים מנסים למשוך כמה שיותר ממי שקיבלו מכשירי אפל וגוגל חדשים לחג המולד.

הפעם, התחרות הקשה עשויה להביא להכפלת או לשילוש הסכומים שמוציאים מפתחי המשחקים על עלות שיווק לכל התקנה (CPI), ולקזז זינוק של כ-200% בהכנסות. מרבית מפתחי המשחקים מסתמכים על מודעות בתשלום עליהן משתמשים מקליקים וכך מתקינים את המשחק. המודעות מופיעות כבאנרים או כהפניות בין מפתחים. המפתחים רוצים להגיע לראש רשימות הלהיטים של אפל ושל גוגל, כיוון שזה מביא להגדלת הורדות עוד יותר. מפתחי המשחקים מקווים לפצות על העלויות הגבוהות באמצעות הורדות ורכישות של מוצרים בתוך המשחקים.

השנה, העלות לכל התקנה צפויה להיות כ- 4 דולר בממוצע "סכום כפול ממה שיהיו הכנסות המשחקים", אומר מישה ליאלין, מנכ"ל חברת המשחקים זפטולאב. "זה לא שכולם יקרסו, אבל יהיו כמה שיפסידו", הוסיף.

הדינמיקה בענף השתנתה בשנה האחרונה. פריצתם של כמה שחקנים דומיננטיים כמו קינג (האחראית לקנדי קראש) וסופרסל (האחראית לקלאש אוף קלאנס), הגדילה את עלויות השיווק, לדברי יוסט ון דרוינן, מנכ"ל חברת המחקר סופר-דאטה. "יש הרבה חברות שמנסות להתברג בעשירייה הראשונה, והשחקנים הקיימים מנסים לשמור על עמדתם בדירוג לפני החגים. זה גורף לעלויות השיווק לזנק", אומר ון דרוינן.

העלות על כל התקנה הייתה פחות מ-2 דולר בחג המולד שעבר. השנה, לפי סופרדאטה, היה תהיה 4-7 דולר בארה"ב.

יש גם מי שבוחרים שלא להיכנס לתחרות הפרסום. חברת טאפ לאב הקטנה בקיימברידג' שבבוסטון, המייצרת את המשחק "טייני טייקונס", בחרה לוותר על שיווק ולהתמקד בתוכן מיוחד לחגים, כמו מוצרים וירטואליים לחג המולד בתוך המשחק. "אפשר למצוא דרכים להתעלות מעל הרעש גם מבלי להגדיל את עלות רכש השחקנים החדשים", אמר מנכ"ל טאפ לאב דייב ביסגליה. חברות אחרות, כמו גלו מובייל, פונות לפלטפורמות המאפשרות פרסום ממוקד יותר כמו פייסבוק.

קנדי קראש

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר TheMarker