מייסד זינגה, מפתחת פארמוויל: "משועמם מכל המשחקים"

"כשאני מתמכר למשחק אני יודע שהוא יצליח לתפוס. הייתי מכור לפארמוויל - אין דבר יותר טוב מלהיות מכור למוצר של החברה שלך" ■ "אני מצפה שהתעשיה הזאת יותר מתחמש את הכנסותיה מ-5 מיליארד דולר בשנה להכנסות של 30-25 מיליארד דולר בשנה"

אור הירשאוגה
אור הירשאוגה

מארק פינקוס, מייסד זינגה, מפתחת המשחק פארמוויל מבקר כעת בישראל. פינקוס שמבקר בישראל לצד אשתו אליסון פינקוס, ממייסדות אתר מסחר הבגדים One King's Lane, התארח היום באירוע שיועד לתעשיית הגיימינג שנערך בחלל העבודה המשותף, The Hub TLV.

"אני משועמם מכל המשחקים", ציין פינקוס בתגובה לשאלה של יוסי ורדי, שהנחה את האירוע, שביקש לדעת מהו משחק הקז'ואל המועדף כיום על פינקוס. "זאת בטח תהיה הכותרת של הכתבות", הוסיף פינקוס.

כתבות נוספות באתר TheMarker:

הסוללה נגמרת? מדענים הצליחו להטעין סמארטפון עם כוח נורת חשמל

לפיד יכול להיות רגוע: מספר המהגרים מישראל - מהנמוכים ב-OECD

מארק פינקוס, מנכ"ל זינגהצילום: רויטרס

"יש הרבה הקבלה בין עולם המשחקים לעולם הטלוויזיה. בתחילת שנות ה-2000 היו כמה שנים שהטלוויזיה היתה משעממת ואז הגיעה Lost של ג'יי ג'יי אברמס ועכשיו נטפליקס עושה סדרות כמו בית הקלפים. אני מחכה לדבר הבא שיתפוס אותי. כשאני מתמכר למשחק אני יודע שהוא יצליח לתפוס. הייתי מכור לפארמוויל. אין דבר יותר טוב מלהיות מכור למוצר של החברה שלך. זאת התחושה הכי טובה שיש ואני רוצה להרגיש אותה שוב", ציין פינקוס.

"אני חושב שמשחקי קז'ואל בסמארטפון החליפו היום את הטלוויזיה. אנחנו רואים את זה בגילאים צעירים יותר. המשתמשים רוצים משחקים שלא דורשים מחשבה, ומספקים תחושה של התקדמות ושל למידת כישורים. זה תמיד צריך להיות השילוב: כישורים, מזל ומספר הפעמים ששיחקת את המשחק. אנחנו לא רוצים שכל משחק יהיה כמו שחמט, משחק שבו כדי להצליח אתה חייב להיות עם כישורים יותר טובים. אנחנו רוצים להתקדם בין שאנחנו טובים במשחק ובין שלא", הוא ציין.

כשנשאל על המיזם הבא אותו הוא מתכנן ציין פינקוס, כי כרגע אין מבחינתו מיזם שמתווסף לזינגה. "אני חושב שאין היום תחום טוב מתעשיית המשחקים. אני מצפה שהתעשיה הזאת יותר מתחמש את הכנסותיה - מהכנסות של 5 מיליארד דולר בשנה להכנסות של 30-25 מיליארד דולר בשנה. אין סיבה שתעשיית משחקי הקז'ואל לא תהיה כמו סטארבאקס. אני מאמין שבעוד כמה שנים אנשים יחשבו שזה הגיוני לשלם חמישה דולר ביום למשחק שאתה אוהב - כמו שקונים היום בסטארבאקס".

פינקוס התייחס בין השאר גם להצלחתה של המתחרה הבריטית Kings.com, מפתחת המשחק Candy Crush Saga. "קנדי קראש הצליחה להגדיל את כל התעשייה. לצערנו אנחנו לא גדלנו יחד עמה, אבל אנחנו מאמינים היום שיש לנו משחקים שמביאים תוצאות דומות לקנדי קראש מבחינת צמיחה במספר המשתמשים ושימור משתמשים שהבולט ביניהם הוא Words with Friends, למרות שקנדי קראש עדיין טובה יותר בייצור הכנסות", ציין פינקוס.

"זה זמן נהדר עכשיו להיות מפתח משחקים אבל גם זמן לא קל. כל מפתח משחקים עצמאי יכול ליצור את הקנדי קראש הבא. מצד שני, זה קשה כי חייבים להגיע למסה קריטית ובכלל לא פשוט להגיע לשם. ההצלחה אמנם מתרחשת בתוך לילה, אך לפחות מבחינתנו היא היתה תוצאה של עבודה של ארבע או חמש שנים שקדמו לה. כדי להגיע לפארמוויל היינו צריכים את הניסיון והכלים שהיו לנו קודם, ואת האפשרות לבחון את הרעיונות שהיו לנו מול קהל משחק. העובדה שהיו לנו משחקים שרצו, אפשרה לנו לעשות את הניסויים האלו. זה היתרון שיש למפתחי משחקים שיש להם קהל גדול".

מארק פינקוס היום בכנסצילום: אור הירשאוגה

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ