כך מרוויחים 630 אלף דולר ביום מריסוק ממתקים - TechNation - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן
גשם של סוכריות

כך מרוויחים 630 אלף דולר ביום מריסוק ממתקים

45 מיליון איש בעולם לא מפסיקים לשחק בקנדי קראש - הטירוף התורן של משחקי הפנאי ■ מפתחת המשחק נערכת להנפקה, ורבים מזהירים מנסיקה וקריסה נוסח זינגה

19תגובות

בהתחלה היו אלה פרות בחווה וירטואלית, אחר כך ציפורים זועמות ‏(שבהמשך הגיעו לחלל‏) וכעת הגיע תורן של הסוכריות הצבעוניות. בשבועות האחרונים אי אפשר לברוח מהמשחק קנדי קראש ‏(Candy Crush‏). מי שעדיין לא התמכר אליו בעצמו, בוודאי ראה אנשים סביבו מרוכזים במסך המחשב או הסמארטפון שלהם, יוצרים שלשות של סוכריות באותו הצבע. גם בפייסבוק קשה להתחמק מעדכונים על חברים שעברו שלבים או בקשות והזמנות למשחק. זה חלק מסוד ההצלחה המתוקה של הלהיט הגדול של התקופה האחרונה - המשחק נמצא בכל פלטפורמה, כך שניתן לשחק בו בכל מקום ובכל זמן, 
וצריך להיעזר בחברים כדי להמשיך ולהתקדם.

מי אחראי למשחק ש-45 מיליון איש בעולם לא יכולים להפסיק לשחק 600 מיליון פעמים ביום, ואיך הוא הצליח לכבוש את פסגת עולם הגיימינג ולהשאיר מאחור כוכבים דועכים כמו זינגה (מפתחת המשחק פארמוויל)? החלטנו לבדוק 
את מי צריך להאשים בבזבוז הזמן הקולוסלי.

כתבות נוספות באתר TheMarker

החרדים נושמים לרווחה: הקיצוץ בישיבות יוקטן

ביה"ד לעבודה: מעסיקים אינם מחויבים 
לשלם למלצרים שכר בנוסף לטיפים

למי שלא מכיר את קנדי קראש, נספר כי מדובר במשחק פשוט מאוד. למתבונן מהצד הוא עשוי להיראות משעמם או בנאלי, וקשה להסביר למה דווקא משחק חסר ייחוד זה הצליח לכבוש את לבבות השחקנים. "כמשחק, קנדי קראש יוצא דופן בכמה שאינו יוצא דופן", נטען בבלוג הטכנולוגי ReadWrite. המטרה היא ליצור שלשות של סוכריות באותו הצבע בשורה או בטור ולהעלים אותן מלוח המשחק. יצירת רביעיות או חמישיות מקנה לשחקן סוכרייה בעלת יכולות מיוחדות שמסייעת 
לו להתקדם.

קנדי קראש נטול כל חידוש והוא משכפל אלמנטים שהיו קיימים כבר במשחקים כמו טטריס. המשחק בנוי משלבים ‏(נכון לעכשיו יש יותר מ–400 שלבים, מתוכם כ–385 בגרסת המובייל, והמספר גדל מדי שבוע‏) ברמת קושי עולה - את השלבים הראשונים ניתן לעבור בקלות בניסיון ראשון, וככל שמתקדמים המשחק נהיה מאתגר. בשלבים הקשים שחקנים נתקעים במשך ימים. בכל שלב השחקן צריך להשלים משימה כדי לעבור לשלב הבא, למשל לצבור מספר מסוים של נקודות בזמן קצוב, או להסיר כמות מסוימת של סוכריות במספר מהלכים מוגבל.

כאמור, בכל יום משחקים במשחק יותר מ–600 מיליון פעמים במכשירי מובייל בלבד, כך לפי נתוני החברה. 45 מיליון איש בעולם הם שחקנים פעילים שמשתמשים מדי חודש בקנדי קראש. חברת קינג, מפתחת קנדי קראש, נהפכה בתחילת החודש לחברת המשחקים הגדולה בפייסבוק. קינג הגיעה ל–150.4 מיליון משתמשים פעילים בפייסבוק, ובכך לקחה את ההובלה מזינגה, שבאמצעות פארמוויל החזיקה בה חמש שנים - כך לפי האתר AppData. קנדי קראש שעטה קדימה והשאירה מרחוק אפליקציות מובילות כמו שירות המוסיקה ספוטיפיי, פלטפורמת שיתוף התמונות פינטרסט ומשחקים כמו 2 פארמוויל 
וטקסס הולדם פוקר - שניהם של זינגה.

סוכרייה על מקל 
ב-1.99 דולרים

האינטראקציה עם חברים בפייסבוק קריטית להתקדמות במשחק. האינטגרציה העמוקה לרשתות החברתיות היא אחד הגורמים להצלחת המשחק ולשיווקו הוויראלי. בנוסף, יש המשכיות של המשחק בין פלטפורמות - ניתן למשל להתחיל משחק בפייסבוק ולהמשיך אותו בסמארטפון. כך המשחק "נדבק" לשחקן בכל פלטפורמה שבה הוא נמצא.

המודל העסקי של קנדי קראש הוא freemium, כלומר המשחק הוא חינמי וניתן להתקדם בו בלי לשלם סכומי כסף - ואולם ניתן לבצע רכישות של יכולות מיוחדות בתוך המשחק. הרכישה הפופולרית ביותר במשחק היא חיים נוספים או פצצה שמסירה סוכריות בצבע מסוים ב–99 סנט, וסוכרייה על מקל שמאפשרת להסיר מכשולים במשחק ב–1.99 דולרים. 70% מהשחקנים שמסיימים את המשחק - הישג שדורש השקעה של ימים רבים - מצליחים לעשות זאת בלי לבצע אף רכישה בתוך המשחק.

לפי הערכה של דאג קרויץ, אנליסט חברת השירותים הפיננסיים Cowen, משחק בקנה המידה של קנדי קראש עשוי להכניס מאות מיליוני דולרים בשנה. לפי הערכה של Think Gaming שפורסמה ב"האפינגטון פוסט", המשחק מכניס 633 אלף דולר ביום - כ–230 מיליון דולר בשנה. במאי קנדי קראש הניב את ההכנסות הגבוהות ביותר באפסטור של אפל, והגיע למקום השני בגוגל פליי, חנות האפליקציות של אנדרואיד - כך לפי דירוג App Annie. בחברת הניתוח למובייל מצביעים על כך שההישג של קינג חריג בהתחשב במספר האפליקציות הנמוך שהיא שיחררה לעומת מתחרות ותיקות, כמו EA, ששיחררו מאות אפליקציות והגיעו להכנסות חודשיות נמוכות יותר.

קידום המשחק, שנפוץ לכל עבר ברשתות החברתיות, נעשה גם בערוץ שלרוב אינו מתאים לקידום משחקי מובייל או אינטרנט - שידור פרסומת טלוויזיונית בארה"ב. לרוב, משחקים כמו אנגרי בירדס קודמו כחלק מפרסומת למכשירי מובייל של מותג מסוים. במקרה של קינג, הפרסומת עמדה 
בפני עצמה.

קוטפים את הסוכריות אחרי עשור

חברת המשחקים הבריטית קינג חגגה באחרונה עשור לפעילותה. במהלך השנים החברה הוציאה לשוק כ–150 משחקים - בעיקר משחקי מלים וסוליטר, שהגיעו לתפוצה נאה. אך רק באחרונה כבשה את מצעדי המשחקים בפלטפורמות השונות. כיום משחקים 190 מיליון איש במשחקים של קינג בפלטפורמות השונות. במארס היא דיווחה על 108 מיליון מבקרים בחודש, מתוכם 49 מיליון במובייל, לעומת 20 מיליון שנה קודם לכן. כמו כן, היא דיווחה על 12 מיליארד משחקים בחודש בפלטפורמות ובמשחקים השונים.

האסטרטגיה של החברה כוללת הוצאה לאור של כ–15 כותרים בשנה. צוותים של שלושה מפתחים בחברה בונים משחק בתוך שלושה חודשים. לרוב אלה גרסאות חלקיות של המשחקים, שנבדקות. אם הן מתגלות כמוצלחות הן מורחבות ונבנים עוד שלבים עבורן, והן מותאמות לפייסבוק ומכשירי מובייל - כך לפי "פורבס". העבודה בצוותים קטנים איפשרה לקינג להישאר חברה קטנה יחסית למתחרה זינגה, שנאלצה באחרונה לבצע קיצוץ משמעותי בכוח האדם.

הזרז שדחף את החברה לצמרת המצעדים בשנה האחרונה הוא קנדי קראש - משחק המובייל הראשון שהשיקה. באפריל 2012 השיקה קינג לראשונה את קנדי קראש כמשחק פייסבוק. בנובמבר באותה השנה הוא יצא כמשחק לאייפון וחודש לאחר מכן גם לאנדרואיד. המשחק צבר לו אוהדים בהדרגה, עד שבחודשיים האחרונים הוא הגיע לראש מצעדי ההורדות. בינואר דורג לראשונה קנדי קראש כמשחק המוביל בפייסבוק. קינג מנצלת את הצלחת המשחק כדי לקדם בתוך קנדי קראש משחקים אחרים שפיתחה. הודות לכך גם משחקים אחרים שלה, כמו Pet Rescue Saga, הגיעו 
לדירוגים גבוהים במצעדי האפליקציות הפופולריות.

קינג מעסיקה כ–450 איש במשרדיה בעולם. הנהלת החברה, שנוסדה ב–2003, יושבת בלונדון, אך יש לה שלוחות גם בסן פרנסיסקו, שטוקהולם והמבורג. עד סוף השנה החברה עתידה להגיע ל–750 עובדים - לפי מידע שנמסר על ידה ל"ניו יורק טיימס" באחרונה. סטודיו המשחקים הלונדוני גייס 44 מיליון דולר 
ב–2005 מהקרנות אייפקס פרטנרס וקרן ההון סיכון האירופית אינדקס ונצ'רס. באותה השנה קינג נהפכה לרווחית. תנועת הגולשים שהגיעו לקינג נפגעה כשיאהו, מהשותפות המרכזיות שלה, החליטה לסגור את פעילות המשחקים שלה. במארס 2012 קינג רכשה לראשונה סטודיו לפיתוח משחקי מובייל.

ביזנס אינסיידר: הנפקת קינג - רעיון רע

קינג החליטה כנראה לנצל את המומנטום החיובי שממנו היא נהנית ולגייס כסף מהציבור בהנפקה ראשונה של מניות ‏(IPO) - כך לפי דיווחים בתקשורת העולמית. בלומברג דיווח ביוני שקינג, ששמה הרשמי הוא Midasplayer, שכרה את שירותיהם של ג'יי.פי מורגן צ'ייס, קרדיט סוויס גרופ ובנק אוף אמריקה כדי להתכונן להנפקה. עד כה החברה לא אישרה את הדיווחים, והצעד המסחרי העיקרי שביצעה לניצול 
ההצלחה הוא התחלת מכירת גרביים ממותגים.

ההשוואה המתבקשת היא בין קינג לזינגה - חברת גיימינג מבטיחה שהובילה את מצעדי המשחקים בפייסבוק, ומנייתה איבדה יותר מ–60% משווייה מאז הנפקתה בדצמבר 2011. זינגה סבלה מגל של עזיבת בכירים שהקימו בעצמם חברות משחקי מובייל. בתחילת יוני הודיעה זינגה כי היא מתכוונת לפטר 520 עובדים - 18% מכוח האדם שלה. בנוסף, מארק פינקוס, מנכ"ל ומייסד החברה, מונה ליו"ר והובא במקומו מנכ"ל חדש, יוצא מיקרוסופט. זינגה הגיעה לשיא של 327 מיליון משתמשים בפייסבוק באוקטובר, ומאז היא בירידה. בשנה החולפת זינגה איבדה יותר מ–100 מיליון משתמשים - מספר דומה לזה של שחקנים החדשים שצברה קינג, ציינו בבלומברג.

קינג ממוקמת בעמדה טובה יותר מזו שזינגה היתה בה ערב ההנפקה: בדומה לזינגה יש לה שובר קופות שמככב במצעדים וזוכה להצלחה פנומנלית. ואולם הפורטפוליו שלה מגוון יותר ומפוזר בין פלטפורמות ומשחקים. עם זאת, בבלוג הטכנולוגי "ביזנס אינסיידר", למשל, טענו שהנפקת קינג היא רעיון נורא. "דברים רעים קורים לחברות משחקי מובייל שרוצות למכור אחזקות בבורסה, כפי שזינגה גילתה באחרונה", נכתב בבלוג. ב"ביזנס אינסיידר" מצביעים על הקושי להגן על זכויות יוצרים של משחקים ועל הקלות שבה ניתן להעתיק אותם כגורם שמשחק נגד קינג. לטענתם, גם חברת המשחקים המובילה רוביו, שפיתחה את אנגרי בירדס, נשארה פרטית וידוע מעט מאוד על מצבה הפיננסי. לעומת זאת, זינגה שילמה 180 מיליון דולר ב–2012 ב–Draw Something - משחק שהיה הצלחה מסחררת לתקופה קצרה וכיום מעטים משחקים בו; כלומר השקעה במשחקים מסוכנת למשקיעים.

אחת מנקודות התורפה של זינגה היא חוסר הצלחתה עד היום לייצר משחקי מובייל פופולריים. כמו שקינג ראתה בחודשים האחרונים, העתיד ורוד למי שיצליחו לייצר רבי־מכר למכשירי מובייל: כבר כיום קטגוריית השימוש הגדולה ביותר במובייל היא משחקים - כשליש מהזמן שאנו מבלים עם המכשירים הניידים שלנו מוקדש להם, כלומר יותר מ–50 דקות ביום - כך לפי נתוני חברת מחקרי האפליקציות Flurry, שהתייחסו לשוק האמריקאי. בנוסף, עד סוף השנה יגדל מספר האמריקאים שמשחקים בטלפונים שלהם ב–18.4% לעומת 2012 - מ–106 מיליון ל–126 מיליון איש, לפי תחזית eMarketer. בנוסף, כמחצית מאוכלוסיית משתמשי המובייל האמריקאים הם שחקנים במשחקים.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#