את הגמר הזה בטח לא ראיתם - אבל הייתם צריכים! - קופסה שחורה - הבלוג של לביא לזרוביץ - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

את הגמר הזה בטח לא ראיתם - אבל הייתם צריכים!

גמר טורניר פורטנייט שהתקיים בתחילת שבוע שעבר הוא אבן דרך משמעותית בהתפתחות עולם הגיימינג התחרותי ואולי גם אבן דרך משמעותית בחיים של כולנו

גמר פורטנייט בתחילת שבוע שעבר

הרבה מאוד ילדים, בני עשרה וכנראה גם הרבה מאוד גיימרים בוגרים יותר היו רוצים להשתתף בגביע העולמי של פורטנייט שהתקיים בניו-יורק בתחילת השבוע. המספרים של אירוע הגיימינג הענקי הזה מדהימים: כ-40 מיליון שחקנים השתתפו בשלבים הראשונים של הטורניר; סך כל הזכיות במהלך הטורניר מסתכמות ב-30 מיליון דולר; הזוכה בטורניר היחידים (השחקן "Bugha")זכה ב-3 מיליון דולר רק נזכיר שהילד רק בן 16; השחקנים בטורניר הזוגות ("Nhyrox" ו-"Aqua") גם זכו ב-3 מיליון דולר; כ-1.3 מיליון צופים צפו בשידור הישיר של משחק גמר היחידים ביום ראשון.

מנצח טורניר פורטנייט - בוגה

מיותר לציין שעולם הגיימינג השתנה לחלוטין בשנים האחרונות. הפיתוחים הטכנולוגים המאפשרים משחקים מרובי משתתפים שבעצם מייצרים תחרותיות ותחרויות, החשיפה העצומה והאפשרות לצפות במשחקים מכריעים של השחקנים הטובים ביותר, פשוט הכניסו את עולם הגיימינג היישר למיינסטרים. והמספרים כאמור מדהימים. כמות הצפיות בערוצי ה-Twitch שמזרימים שידורים חיים של אנשים מרחבי העולם משחקים ומפרשים משחקים, מזמן חצתה את הרף הגבוה שהציבה YouTube. כמות הצפיות עלתה, מספרי הצופים וכמובן הכסף הרב שזורם לפיתוח משחקים, לתחרויות לשחקנים.

כל כך הרבה השתנה מאז איל קיציץ הציג בתוכנית זומביט את האפשרות לשחק Doom ברשת נגד חבר שהיית צריך לתאם איתו את המשחק לפני שהתחברת לאינטרנט כדי לא לחסום את הקו. אבל בעצם עולם הגיימינג החל לפרוץ עוד הרבה לפני כן. בשנת 1981 יצא משחק ארקייד בשם Donkey Kong. במשחק, מריו נדרש להציל את הנסיכה שנשבתה על ידי גורילה גדולה בשם דונקי-קונג שזורקת על מריו חביות כדי למנוע ממנו לעלות ולהציל את הנסיכה.

משחק ארקייד - דונקי קונג

אז איך בעצם היה אפשר להתחרות כשמדבור בדונקי קונג או במשחקי ארקייד אחרים? בזמנו היתה אגודה הנקראת Twin Galaxies (שעדיין קיימת) שנוהלה בהתנדבות על ידי מספר בודד של אנשים. שחקן שהיה רוצה לשבור את השיא, שפורסם ונוהל ידי האגודה, היה יכול או לשלוח הסרטה של עצמו משחק את המשחק או להגיע למשחקיה של Twin Galaxies בוושינגטון ארה"ב ולשחק אל מול אנשי האגודה שניהלו את המשחקייה. כך בעצם היו נשלחים עשרות של קלטות באורך של שעות לאנשי האגודה שהיו צריכים לצפות במשחק ולהכריע אם אכן מדובר בשיא לגיטימי. בזמנו שבירת השיא היתה רק עניין של כבוד, כסף לא היה שם.

ב-2004 הגיש שחקן בשם בילי מיצ'ל קלטת שלו משיג תוצאה של 993,000 נקודות במשחק דונקי קונג. כמה שנים לאחר מכן מהנדס מובטל בשם סטיב וייבי הגיש קלטת שלו משיג 1,060,000 נקודות ושובר את השיא של ביל. אך ביל, שלקח חלק בהנהלת Twin Galaxies, דאג שהתוצאה המוקלטת של סטיב תדחה לאור חשש שסטיב השתמש בלוח משחק שאפשר לו לרמות. הסרט הדוקומנטרי The King of Kong, מספר את סיפור היריבות בין ביל לסטיב שקופח שלא בצדק. מבלי לחשוף את סוף הסיפור לאלה מכם שמתכננים לצפות בדרמה המותחת, אומר שבשנת 2018 כמה משיאיו של ביל נשללו לאור ממצאים שהעלו כי ביל הוא זה שרימה על ידי עריכת מספר הנקודות באופן ידני.

אם בא לך לשבור את השיא אתם מוזמנים לשחק בו כאן - http://www.donkey-kong.org וכמובן שתפו כמה נקודות אספתם. לגיימרים מבינכם שיצליחו להתקדם, בשלב ה-117 של המשחק יש באג שגורם לשעון בשלב להקצות 4 שניות בלבד לסיום השלב, דבר שלא אפשרי כמובן. זהו השלב האחרון אליו אפשר להגיע ולצבור נקודות.

סוג הבאג נקרא integer overflow והוא נגרם כתוצאה מדרך החישוב להקצאת הזמן והזיכרון המוקצה למשתנה הזמן. הזמן עבור כל שלב במשחק דונקי קונג מחושב על בסיס המשוואה time = 10(level + 4), כאשר ה-level בשלב ה-117 הוא 22. התוצאה של המשוואה כאשר level = 22 היא 260 ולמשתנה time מוקצים 8 ביטים בלבד שבעצם מאפשרים לו לשמור מספרים עד 255 (מעבר לכך נדרשים עוד ביטים). שמונת הביטים שכן נשמרים במשתנה time מייצגים את הספרה 4 ולכן הזמן המוקצה לשלב הוא רק 4 שניות. באגים מסוג זה היו מאוד אופייניים למשחקי ארקייד בתקופה ההיא ולכן גם משחקים אחרים, כמו פאק-מן למשל, סבלו מבעיות דומות בפאק-מן למשתנה ששומר את מספר השלב גם מוקצים 8 ביטים ולכן הוא גם סובל מ-integer overflow כאשר מגיעים לשלב 256 ולכן המבוך של פאק-מן מתעוות.

מסך המוות במשחק דונקי קונג

עולם הגיימינג השתנה לחלוטין והפך מיינסטרים ואיתו גם השאיפות של הרבה ילדים להיות גיימרים ולהתחרות על תהילה ועל הרבה מאוד כסף. השינוי הזה מביא איתו הרבה דברים טובים כמו חיבור של ילדים ואנשים מכל העולם, למידה של שפה והתמקצעות והשקעה וגם דברים פחות טובים כמו הזנחה של כל מה שהוא לא משחק וכמובן הרבה מאוד אלימות. לטוב ולרע העולם הזה השתנה ובעתיד המאוד קרוב ככל הנראה, עולם הגיימינג ישפיע על תוכניות הלימודים, יפתחו חוגים שיאפשרו לתלמידים ללמוד משחקים; הוספת הדירוג שלנו במשחקים מסויימים לקורות החיים תהיה מקובלת ואולי אפילו נדרשת ואולי גם משחקים יחליפו את אתרי ההיכרויות. בכל אופן, אני מתחיל לעבוד על הדירוג שלי בפורטנייט...

הרשמה לניוזלטר

כל הסקירות בזירת הניתוחים של TheMarker - בתיבת המייל שלכם

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות שאולי פיספסתם

*#