גיא רולניק
גיא רולניק

סרט הדוקו־דרמה של ג'ף אורלובסקי, "מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית" — שנקרא באנגלית: The Social Dilemma — נהפך מיד עם עלייתו לאוויר לאחד מעשרת הסרטים הנצפים ביותר בנטפליקס בחודש שעבר ולשיחת היום בישראל, בארה"ב ובעצם בכל העולם.

לחלק מהפרשנים והמומחים שחוקרים את פייסבוק, גוגל ושאר המונופולים הדיגיטליים בשנים האחרונות יש ביקורת על כך שהסרט רידד ושיטח את הדיון על הדרכים שבהן חברות הענק פוגעות בציבור. אכן, הטכניקות הקולנועיות שבהן השתמשו היוצרים נראות לעתים מגושמות. אפשר גם לתהות מדוע בראיונות עם אנשי הטכנולוגיה שלקחו חלק בעיצוב ממשקים ואלגוריתמים שזרעו הרס וסבל, לא ניסו לחקור עמם לעומק את הצדדים האתיים, המוסריים, הערכים והחברתיים שהובילו אותם לקחת חלק בפעולות שבדיעבד ברור להם שגרמו נזקים חברתיים עצומים. אתם עצמכם, מעצבי האפליקציות, מנעתם מהילדים שלכם גישה למסכים — אז מדוע שיתפתם פעולה עם חברות שהמודל העסקי שלהן מבוסס על מקסום זמן מול מסכים ואפליקציות?

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר TheMarker