בדרך לחתונה נתקעים בנתב"ג: היחס של אל על "מחפיר, משפיל ומבזה"; אל על: "צר לנו" - תעופה - TheMarker

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

בדרך לחתונה נתקעים בנתב"ג: היחס של אל על "מחפיר, משפיל ומבזה"; אל על: "צר לנו"

תלונה: טיול הנישואין השתבש לחלוטין בגלל חברת אל על ■ אל על: "אילוצים מבצעיים. צר לנו על האכזבה"

79תגובות

טיסה של זוג ישראלי בחברת אל על לצורך נישואין אזרחיים באתונה, ערב חג הפסח, השתבשה לחלוטין בגלל חברת התעופה הישראלית. מעבר לעוגמת הנפש והפגיעה בטקס המתוכנן סבלו השניים "מיחס מחפיר, משפיל ומבזה" כהגדרתם, מצד נציגי חברת התעופה – כך עולה מתלונת הזוג (השמות שמורים במערכת) לשירות הלקוחות של החברה, שהגיעה היום (א') ל-TheMarker.

"בפסח האחרון החלטנו לטוס ליוון על מנת להתחתן שם בחתונה אזרחית", כתבו בני הזוג בתלונתם. "קנינו כרטיסי טיסה של חברת אל-על מתל אביב לאתונה לתאריך 03.04.2015 בשעה 07:00, טיסה מספר LY541. הגענו לשדה התעופה כפי שמומלץ באתר האינטרנט של חברת אל-על - 3 שעות לפני הטיסה. הפקדנו את המזוודות שלנו, עברנו את הבידוק הביטחוני ונכנסנו לדיוטי פרי.

"בשעה 04:38, פחות משעתיים וחצי לפני הטיסה, קיבלנו את ההודעה הבאה: 'טיסת LY541 לאתונה ביום 03.04.2015 שונתה ועכשיו תיקרא LY343 ותמריא בשעה 13:50 במקום בשעה 7:00 כמתוכנן, עמכם הסליחה, אל על'. כלומר אנחנו לכודים למשך 9 השעות הבאות בשדה התעופה.

"בשלב זה לוחות המידע בשדה עדיין המשיכו להראות שהטיסה שלנו יוצאת כמתוכנן והחלטנו לגשת למשרדי אל על לברר מה קרה. כאשר הגענו למשרדי שירות הלקוחות בשדה התעופה הדיילות במקום הופתעו לשמוע על ביטול הטיסה, הן ניגשו לדבר עם האחראי שאמר להן שזה באמת כך. שמענו אותן אומרות לו שאנשים כבר הגיעו לשאול מה הם אמורים לעשות עד הטיסה? התשובה שלו היתה ש'הגיעו רק ארבעה-חמישה אנשים, לא נורא'. הדיילות חזרו אלינו, מסרו לנו את המידע שקיבלו, וביקשו מאיתנו לגשת לשער על מנת לקבל את השוברים לארוחת בוקר וצהריים. לאחר כשעה המתנה בשער, באמת הגיעו דיילים לשער לחלק לנו שוברים לארוחות".

את 7 שעות הבאות בילה הזוג בשיטוט בשדה התעופה תוך כדי לילה שלם ללא שינה או מקום נוח להתמקם בו. "כאשר נודע לנו שגם הטיסה החלופית מתעכבת בשעה נוספת החלטנו לעשות את מה שהיינו צריכים לעשות 7 שעות קודם לכן, לבקש להיכנס לטרקלין אל על על מנת לחכות לטיסה שלנו. ניגשנו שוב למשרדי שירות הלקוחות, אך כאשר לא מצאנו שם אף אחד ניגשנו ישירות לטרקלין. ביקשנו מהדיילת במקום להיכנס. היא הכירה את סיפור הטיסה לאתונה שבוטלה אבל לא הסכימה לתת לנו להיכנס. כאשר אמרנו לה שאין אף אחד בשירות לקוחות, היא אמרה לנו "ללכת לחפש אותם בשערים. המומים מהתשובה חזרנו לשירות לקוחות לחכות שמישהו יגיע.

"בסופו של דבר חזר לשירות לקוחות מי שאנחנו מבינים היה האחראי באותו זמן, שמאוחר יותר הציג את עצמו כדני ג'פר. אנחנו התלוננו בפני ג'פר על המקרה. התגובה שלו הייתה 'מה אתה רוצה שאני אעשה? שאני אלטף אותך?'. הסברנו לדני שאנחנו רוצים לפחות לחכות בנוחות בטרקלין עד שהטיסה החלופית, שמאחרת גם כן, תצא. ג'פר אמר לנו שזה לא בא בחשבון ושאנחנו 'צריכים להגיד תודה שאתם בכלל טסים היום, שבכלל יש לכם טיסה חלופית'. לאחר מכן הוא נתן לנו עוד שובר לקפה ומאפה וביקש מאיתנו ללכת. בסופו של דבר נאלצנו להמשיך לחכות לטיסה שלנו במסדרונות נתב"ג. בעלייה לטיסה החלופית, לציריך, חזר הצוות פעם אחר פעם על כך שהוא מתנצל - בפני טיסת ציריך - על כך שטיסת אתונה גרמה לעיכובם. תוספת צורמת מאוד לחוויותינו ב-12 השעות שלפני כן".

במהלך שהותם בשדה התעופה ניתנו לזוג מספר סיבות שונות לביטול הטיסה ללא עקביות: החל מפעילות מבצעית, דרך שביתת טייסים ועד מחסור במטוסים ו/או אי הגעת המטוס. "אנחנו בחרנו לצאת לטיול הנישואים שלנו עם חברת אל על. בחירה שכנראה שלא נחזור עליה. כתוצאה מבחירה זאת איבדנו יום שלם בחופשה שלנו. כל התוכניות שלנו, שכללו הפלגות, תיאומים עם עיריית הרקליון, כרתים על מנת להתחתן ועוד, נדחו וחלקן כמעט ולא התממשו. נאלצנו לבלות לילה וחצי יום ללא שינה בתנאים בלתי סבירים, בשוטטות במסדרונות שדה התעופה נתב"ג. כאשר ניגשנו לחפש פתרון אצל מחלקת שירות הלקוחות של חברת אל על בשדה התעופה, נתקלנו באטימות, חוסר אכפתיות מוחלט, וזלזול. כל זאת השאיר כתם כבד והוסיף טעם רע מאוד על מה שהיה אמור להיות החופשה המאושרת בחיינו. אנו מבקשים פיצוי על עוגמת הנפש, בסך 10,000 שקל כל אחד, טרם פנייתינו לעו"ד", סיימה התלונה.

מחברת אל על נמסר בתגובה: "צר לנו על האכזבה שנגרמה לנוסעים, בשל העיכוב שחל בנחיתת טיסתם באתונה. אל על עושה את מרב המאמצים במגמה להקפיד על ביצוע מדויק של לוח הזמנים ואת המרב על מנת למנוע שינויים במועדי הטיסות. במקרה זה, עקב אילוצים מבצעיים, נאלצה החברה לבצע את הטיסה במטוס חלופי בשיתוף עם טיסת LY343 לציריך, אשר ביצעה נחיתת ביניים באתונה".