הפרטיות בקינדל מאפשרת לקרוא ספרות זולה - חדשות - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

הפרטיות בקינדל מאפשרת לקרוא ספרות זולה

תגובות

>> בעלי קוראי הספרים האלקטרוניים כמו קינדל של אמזון הם קוראים פעילים. מדפי הספרים שלהם אולי כוללים קלאסיקות וזוכי פרסים, אך הקורא הדיגיטלי מכיל לרוב דווקא דברים אחרים - ז'אנרים כמו מדע בדיוני, מותחנים, אימה, מדריכים לעזרה עצמית ואפילו רומנים על-טבעיים שבהם ערפדים מפתים בתולות. בעת כתיבת הכתבה, הספר הפופולרי ביותר בקינדל הוא "Asylum Harbor", מותחן של טרייסי הוהנשטיין.

האם יש לכך השלכות על קבלת ההחלטות של המו"לים? אחת הבעיות הקשות העומדות בפני מו"לים היא היעדר מעקב אחר המכירות בכלל ענף הספרים האלקטרוניים. אמזון, המשווקת המובילה בתחום, שומרת על נתוניה בסודיות. כשפירסמה את תוצאותיה עבור 2011 בשבוע שעבר, החטיבה הבריטית שלה דיווחה רק כי מכירות הספרים האלקטרוניים ברבעון הרביעי היו גדולות פי חמישה לעומת הרבעון המקביל ב-2010, מבלי לפרט את המספרים המדויקים.

אמזון החלה לספק נתונים למדד הספרים של נילסן בארה"ב, לשם פרסום רשימת רבי המכר של "וול סטריט ג'ורנל", אך המידע שהיא מעבירה מוגבל. המו"לים הבריטים יודעים כי ספרות הז'אנרים שלהם היא המצליחה ביותר, מכיוון שאמזון מדווחת להם על כך בסודיות, אבל אין נתונים למגזר כולו.

מחקר שהתבצע בארה"ב ב-2011 על ידי כתב העת המקצועי "פאבלישרס ויקלי" וחברת שירותי הספרנות באוקר, העלה כי ספרות יפה נהנתה ממכירות גדולות מכלל ספרות הז'אנרים, עם 20% מנתח השוק, אך הנתון כולל קלאסיקות. מרבית בעלי הקינדל החדשים רוכשים שלל קלאסיקות בהתלהבות הראשונית מהמוצר, אך לא ברור אם הם באמת קוראים אותן. ספרי מדע בדיוני היו במקום השני, עם 19% מהשוק, וספרות נוצרית במקום השלישי עם נתח של 16%.

המחיר האטרקטיבי הוא אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של הספרים האלקטרוניים, אך הוא אינו המשתנה היחידי. בתעשייה מצביעים גם על מנגנון חיפוש הכותרים החדשים. ברגע שהקוראים מסיימים ספר אחד נדרשות רק שניות ספורות לאיתור הספר הבא ברחבי האינטרנט. חברת מילס אנד בון הצליחה בכך במיוחד. לפי הערכות, 6%-12% משוק הספרים הבריטי הוא דיגיטלי. החברה משיקה יותר מ-100 כותרים אלקטרוניים מדי חודש ורק 55 כותרים מודפסים.

יש כאן משחק ברור של סנוביזם ספרותי. הקריאה תמיד היתה ספורט תחרותי, הרי איזו עוד סיבה יש לקריאת "יוליסס" של ג'יימס ג'ויס? כיום, הפרטיות שמציע קינדל מגלה שהציבור הוא עצלן וצהוב: מכיוון שהספרים אינם מוצגים לראווה על המדף, הקוראים מרשים לעצמם לספק את צורכי הספרות הפחות איכותיים שלהם.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#