ההזדמנות של חברות המדיה - חדשות - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

ההזדמנות של חברות המדיה

התשקיף של פייסבוק יכול לייצר מודל עסקי חדש ליצרניות התוכן שנאבקות על מחייתן, אם הן יפתחו וישכללו את השימוש בפייסבוק  הרשת החברתית עשויה לנצל את המשאבים שעומדים לרשותה כדי לקנות חברות כמו נטפליקס

תגובות

>> הפוטנציאל העסקי ברור: 845 מיליון משתמשים - יותר מאוכלוסיית אירופה כולה - שמבלים ברשת החברתית קרוב לשעה ביממה, וצמיחה של 42% בפרסום ברשת החברתית בתוך שנה, שהושגה למרות עלייה של 18% בתעריפים. התשקיף של פייסבוק מוכיח את הפוטנציאל הגלום באפליקציות ייעודיות לרשת החברתית ועשוי לרמוז על מודל עסקי חדש עבור תעשיות המדיה שנאבקות לנשום.

הכנסות פייסבוק צמחו ב-1.3 מיליארד דולר לרמה של 3.5 מיליארד דולר ב-2010. בנוסף, העובדה ש-12% מרווחי פייסבוק מושתתים על זינגה - חברת משחקים חיצונית שעושה שימוש בפלטפורמה של הרשת החברתית - משקפת פוטנציאל לגופים חיצוניים שיפתחו אפליקציות בשיתוף עם פייסבוק.

לא מדובר רק בחברות משחקים: גם חנויות תקליטים, אולמות קולנוע או מגזינים וירטואליים שהרשת החברתית יכולה לארח. מודל הפרסום של פייסבוק, אם יוכיח עצמו לטווח ארוך וייושם נכונה, יוכל להציל את תעשיות המוסיקה, הסרטים והעיתונות.

לפי גוש קונסטין מטק-קראנץ', בלוג הטכנולוגיה הפופולרי, אסטרטגיית הצמיחה שתאמץ פייסבוק כדי להצדיק את מחיר המניה היא הצעת פרסום מפולח שיתבסס על מידע מאפליקציות פנימיות. כך, המפרסמים יזהו את הגולש לפי המוסיקה שישמע בספוטיפיי (Spotify), הסרטים שיצרוך בהולו (Hulu) והכתבות שיקרא בגרדיאן באמצעות אפליקציות שהחברות מפעילות דרך ממשק התכנות Open Graph, אותו הציגה פייסבוק בספטמבר. המיקוד החדש עשוי למשוך יותר מפרסמים, להגדיל את הוצאות הפרסום בפייסבוק ואת רווחי החברה - וכך גם את רווחי שותפותיה.

"מפרסמים יוכלו לפנות ישירות לגולש שהאזין לליידי גאגא או לרולינג סטונס בספוטיפיי, מה שיאפשר לחברות תקליטים, הוצאות ספרים או רשתות טלוויזיה לייעל את הפרסום שלהן בפייסבוק", כותב קונסטין.

את הממשק שיחררה פייסבוק ליצרני תוכן, שיספקו את מרכולתם ביישומים ייעודיים בחממה החברתית. בין החלוצים שנרתמו למודל נמצאת נטפליקס, ענקית השכרת ה-DVD והסרטים בסטרימינג, המהווה דוגמה לפוטנציאל ההתאוששות של תעשיות התוכן באמצעות פייסבוק. נטפליקס, שפעילה כיום בארה"ב, קנדה ואמריקה הלטינית ומגששת כעת את דרכה אל בריטניה ואירלנד - עשויה להרוויח דרך פייסבוק יבשת חדשה לגמרי, שממוקמת במרחב הווירטואלי. שיתוף הפעולה עם פייסבוק עתיד להכניס אותה ל-47 מדינות וכך גם את האולפנים שעמם היא חתומה על הסכמים.

פוטנציאל הרווח של פייסבוק ושל שותפותיה טמון לא רק בפרסום, אלא גם בלקוחות משלמים: ג'ף טינסלי, מייסד השירות החברתי האינטרנטי MyLife.com, ציין באתר חדשות הטכנולוגיה Venture Beat כי אנשים סולדים פחות מתשלום על תוכן וכי שירותים דיגטליים בתשלום מאכלסים את רשימות האתרים הפופולריים ברשת. "גם אם 5% בלבד מתוך המשתמשים הפעילים של פייסבוק יצרכו דרכה שירות פרימיום ב-5 דולרים בחודש, פייסבוק תוסיף 2.5 מיליארד דולר לרווח השנתי שלה", כתב.

בדרך למסע רכש?

לפי ריי ולדס, אנליסט בחברת המחקר גרטנר, פייסבוק תוכל גם להשתמש בסכומים שתגייס כחברה ציבורית כדי לקנות את נטפליקס או כל חברה אחרת בתחום התוכן שיש בכוחה לשנות את כללי המשחק. "כעת תוכל פייסבוק להיכנס עמוק יותר לתוך תעשיית הטלוויזיה והבידור", אמר ולדס לאתר חדשות הטכנולוגיה eWeek.

בפני הפריצה של פייסבוק לעולם התוכן עומדים עדיין חסמים טריטוריאליים: בארה"ב מבקשים חברי קונגרס למנוע חשיפה של היסטוריית הצפייה של לקוחות נטפליקס ברצף העדכונים (פיד) של פייסבוק, וגם הסכמי התוכן נגמרים היכן שעובר הגבול היבשתי. אין ערובה לכך שפייסבוק תצליח היכן שאפל וגוגל טרם הכריעו את הקרב, אך מספר חסר תקדים של יותר מ-800 מיליון משתמשים עשוי לגרום גם לענקיות התוכן וגם לרגולטורים לרצות לשנות את המאזן הטריטוריאלי של חוקי זכויות היוצרים ולהירתם למודל עסקי חדש שיאפשר לכל הצדדים להרוויח.

"שירותים כמו ספוטיפיי, שמאפשרים לגולשים לחלוק את רשימות ההאזנה שלהם, הם עוד חלק מהתוכנית של פייסבוק לאינטגרציה בינלאומית. לחזון מיליארד הדולר הזה יש כוח להתגבר גם על רגולטורים שמרניים וגופי מדיה רוטנים", כתב מייקל וולף מ"הגרדיאן".

ההנפקה של פייסבוק, שחושפת לראשונה נתונים כספיים המעידים על צמיחה, הופכת את ההצלחתה מהזיה וירטואלית בלתי מוסברת לעובדה מוכחת, שתיטיב עם כל השותפות. לראיה, סמוך לפרסום התשקיף עלו מניות פנדורה ונטפליקס. זוהי קריאת כיוון ליצרניות התוכן. חברות תקליטים שלא שיתפו פעולה עם iTunes או Vevo הפכו בעשור האחרון לבלתי רלוונטיות. העשור הזה הוא העשור של הרשת החברתית. כעת צריכות חברות המדיה, לא רק להפוך את התקליט. הן צריכות גם לשתף אותו.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#