התסריט הישראלי: השוק פרוץ וכל אחד דואג לעצמו - שוק ההון - TheMarker
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

התסריט הישראלי: השוק פרוץ וכל אחד דואג לעצמו

תגובות

>> בישראל כ-400 תסריטאים הרשומים באיגוד התסריטאים הישראלי, וההערכה היא שכ-100 נוספים עובדים מבלי להיות רשומים באיגוד. הבעיה העיקרית שעמה הם מתמודדים היא העובדה שכיום אין תעריפים קבועים עבור עבודתם. בעבר ניסה איגוד התסריטאים והבמאים, שהתפצל מאז לשני איגודים, לחתום על הסכם שכר מול גופי השידור, אך ההסכם לא קיבל את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

עקב כך נאלץ כיום כל תסריטאי לנהל מו"מ אישי מול הגופים על גובה שכרו, לרוב בסיוע סוכן. השכר תלוי בגובה תקציב ההפקה ובמעמדו של הכותב. מאחר שתהליך הכתיבה בנוי משלבים רבים של עשייה, החל בטיוטה הראשונית ועד לתסריט הגמור, מרוויח התסריטאי סכום שונה על כל שלב בכתיבה. בנוסף קיימת היררכיה בין תסריטאים ראשיים לבין כותבי הדיאלוגים, והדבר משפיע על שכרם של נושאי התפקידים השונים. בניגוד למצב בהוליווד, אין בישראל הבדל גדול בין מעמדם של התסריטאים בקולנוע ובטלוויזיה.

הכותבים העבריים סובלים מבעיה נוספת: רוב התסריטאים שכתבו סדרות שנמכרו לטלוויזיה האמריקאית לא זכו לקבל קרדיט כתסריטאים, ובעקבות כך לא קיבלו את השכר והתמלוגים שהגיעו להם. בימים אלה יוזמים איגודי התסריטאים והבמאים מהלך של הצטרפות חבריהם על בסיס אישי להסתדרות.

הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו: עדכונים שוטפים משוק ההון בישראל ישירות למייל

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#