מסע בין נופים עוצרי נשימה בין אדלייד למלבורן - Markerweek - TheMarker

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

מסע בין נופים עוצרי נשימה בין אדלייד למלבורן

הגרייט אושן רואד עוברת בין נופים מרהיבים ועיירות קטנות ■ הגשמים שירדו כמעט ללא הפסקה איפשרו היכרות עם תעשיית היין האוסטרלית

תגובות

ניו יורק טיימס

לאורך חופי האוקיאנוס ההודי, על קו החוף מזרחית לאדלייד בדרך המסולעת למלבורן, שוכן אחד הכבישים המרהיבים בעולם: גרייט אושן רואד. גאות חזקה ותנאי מזג אוויר אכזריים נגסו אט-אט באבני הסיד והחול, והותירו ק"מ ארוכים של צוקים מעוצבים, צריחים וקשתות מול מי הטורקיז המקציפים.

טיילתי לראשונה בגרייט אושן רואד ב-2002, ובזיכרוני נחקקו קרני השמש החודרות מבעד לעננים ומאירות את עמודי האבן העצומים המתנשאים מהים. כשחתונתי התקרבה בסתיו שעבר, שיכנעתי את ארוסתי שהנסיעה תהיה דרך מושלמת להתחיל ירח דבש בן חודשיים באוסטרליה ובניו זילנד: נישן באוהל על החוף, נלמד לגלוש, נטייל ברגל לצד הקואלות והקנגרו ונגיע למלבורן שמחים וטובי לב.

לרוע המזל, למזג האוויר היו תכניות אחרות. גשם כבד החל להטריד אותנו ברגע שנחתנו באדלייד. נאלצנו להתחבט בשאלה שהטרידה אינספור מטיילים לפנינו: איך נהנים מטיול דרך בגשם בלתי פוסק?

אך במדינה עצומה כאוסטרליה, חוויית טיול בלתי נשכחת היא חלק מטקס ההתבגרות של כל מטייל, אם רק כדי לקבל מושג על גודלה של היבשת. את הדרך למלבורן אפשר לחקור בנתיב מעגלי של 650 ק"מ ממלבורן, אך אנחנו העדפנו מסלול ארוך יותר של 965 ק"מ מאדלייד למלבורן.

הגענו בטיסה לאדלייד, אספנו את המכונית השכורה ויצאנו מהעיר. התוכנית היתה לצפות בציפורים בפארק הלאומי קורונג, אך השמים מיאנו להתבהר ונאלצנו להמשיך לנסוע בדרך היפהפייה לעיר רוב. הפונדק שבו בילינו את הלילה, הקלדוניאן, נוסד ב-1859 ונבנה בחלקו מעץ ומדלתות של ספינות שעלו על שרטון לאורך החוף. בלילה גררתי את ג'ן, שהעדיפה לקרוא במיטתה, אל הפאב שהתמלא תוך זמן קצר באורחים מקומיים. את הלילה בילינו כשאנו עוברים משולחן לשולחן, שותים ונהנים. כל כמה דקות הכריז הברמן על זוכים בהגרלות, עם פרסים כמו בקבוקי יין ומנות בשר נא. אילו היינו מבלים את היום בצפייה בציפורים, ייתכן שלא היינו זוכים לחוות את אחד הלילות המהנים ביותר בטיול שלנו.

לאחר שנכנסו לתוך מדינת ויקטוריה החלה הנסיעה לאורך קו החוף המצולק. החלטנו להאריך את הדרך ולבקר במחוז היין הידוע קונארווה. אדמת הטרה רוסה כאן, המיטיבה עם הכרמים, משתרעת על רצועת חוף באורך של כ-13 ק"מ וברוחב של כ-1.5 ק"מ בלבד, ותעשיית היין הצפופה מקנה לאזור מעין תחושה של עיר יין.

הגשמים לא היוו הפרעה בסיור היין שלנו, אלא דווקא חיזקו את האווירה הקסומה. תעשיית היין האוסטרלית זכתה להכרה בינלאומית בשנים האחרונות, וידועה ביינות השירז בעלי הטעם הפירותי. במחוז קונאוורה הדרומי, מזג האוויר הצונן יותר מתאים לפיתוח יינות קברנה סובניון יבשים ומורכבים יותר. Rymill הוא אחד היקבים המזמינים ביותר שבהם ביקרנו. הברמן הציע טעימת יין מתוק שמופק מענבים שנפגעו מעובש, שטעמו כשל עוגת שמרים עם אפרסקים ושקדים.

להתמסר לגלים

למחרת עלינו על גרייט אושן רואד עצמה, והחלטתי שמה שעשוי להקנות לנוף ערך מוסף במזג האוויר הקלוקל הוא נופך היסטורי. לרצועת החוף בת 240 הק"מ, שמשתרעת בין טורקיי לווארנמבול, יש שם נוסף: חוף שברי הספינות. לכאורה, כל מלח יעדיף להתרחק מנתיב בוגדני המציע תנאי מזג אוויר קשים של ערפל, רוחות וסלעים שמנפצים ספינות בקלות. אך זה בדיוק הנתיב שבו הובלו אסירים, מתיישבים ומחפשי זהב בדרך למלבורן בימי הזוהר שלה באמצע המאה ה-19.

את כל זה למדנו בכפר הים פלגסטף היל בווארנמבול, שחזור של כפר משנות ה-70 של המאה ה-19, שפועל רק בתקופת תיירות הקיץ. המוזיאון פתוח במהלך כל השנה ותמיד תוכלו למצוא במקום כוס תה חם שתחמם את לבכם.

ביום שלמחרת המשכנו בנסיעה והגענו אל החלק המרשים ביותר: הכביש נסלל על צוקי סלע תלולים שעיצבו מי המלח והרוחות. בגרוטו, חור שחצבו המים בסלע, צפינו בגלים שהיכו בסלעים וניתזו לגובה של יותר מ-10 מטרים. בלונדון ארץ' יכולים המבקרים ללכת עד קצה הכף, לאורך קשתות שמזכירות את הגשר המפורסם בלונדון.

ב-Twelve Apostles (12 השליחים), צריחי אבן סיד אייקוניים שנחקקו עמוק בזיכרוני, הרגשתי שמשהו חסר. הזקיפים נראו רחוקים משזכרתי, הבדל שייחסתי בתחילה להבדלי האור, עד שגיליתי שב-2005 קרס הצריח הקרוב ביותר לעמדת התצפית. ג'ן חזרה למכונית, ואני נותרתי לבדי מביט על הנוף. מול הרוחות החוצבות בסלע, הגשמים וגלי האוקיאנוס המתנפצים, חשתי מודעות חדה לזמן הגיאולוגי - לנוכח הנוף החי והמשתנה שמולי.

את הלילה בילינו בבית הארחה בסגנון יווני בעיר אפולו ביי, הסמוכה לפארק הלאומי אוטוויי ולחופי גלישה כגון בל'ס ביץ'. באפולו ביי יש מגוון רב של אטרקציות לתיירים - מרכיבה על סוסים דרך שיט וכלה ברכיבה על אופני שטח. אנחנו בחרנו ללבוש בגדי ים ולצאת לשיט בקיאק אל המפרץ השקט. אם למדתי משהו בטיול הזה הוא שמוטב ליצור מעורבות עם הנוף מאשר לצפות בו. אז ירדנו מהסירות בסמוך לחוף, צפנו במים החמימים והתמסרנו לגלים הבלתי פוסקים.

איפה ישנים?

• קלדוניאן אין בעיירה רוב הוא אולי לא המלון הנוח ביותר, אך ההיסטוריה שלו כנראה המעניינת ביותר. מחיר חדר זוגי: 85-110 דולר אוסטרלי ללילה (61-8-8768-2029; caledonian.net.au).

• דייזיס ביי דה סי בפורט פיירי הוא מלון בד אנד ברקפסט על החוף, שבתנאי מזג אוויר טובים מצדיק את מחירו הגבוה. מחיר חדר זוגי: החל ב-160 דולר אוסטרלי ללילה (61-3-5568-2355; port-fairy.com/daisiesbythesea).

• אנג'לה גסט האוס באפולו ביי מנוהל היטב, נקי ומתומחר בהגינות. מחיר חדר זוגי: החל ב-100 דולר אוסטרלי ללילה (61-3-5237-7085; angelasguesthouse.com.au).

ביזנס פלז'ר

אוסטרליה

אלה אתגר

מעצבת אופנה

לאכול ביקב

"אני זוכרת במיוחד את הביקור ביקב Penfolds שנמצא בברוסה, אזור היקבים הסמוך לאדלייד. סיירנו ביקב, בכרמים ובמוזיאון ושמענו הסברים על ההיסטוריה של המקום. סיימנו את הביקור בארוחת טעימות במסעדת הגורמה שביקב, הצופה על הנוף המקסים. הארוחה לוותה בחמישה יינות שונים - אהבתי במיוחד את השרדונה ואת השירז". penfolds.com.au

רואי קוזין

אנליסט ראשי של חברת USG Capital

על הבר

"בריסבן, בירת קווינסלנד, היא עיר דינמית ומודרנית, שופעת באטרקציות ובאפשרויות בילוי. העיר מלאה במסעדות, בברים ובמועדונים לכל הקהלים. נהניתי במיוחד ממלון Embassy, השוכן במרכז העיר, שבבר שלו יש פינות ישיבה אינטימיות ומעוצבות. כיף לשתות שם בירה איכותית תוצרת אוסטרליה, עם מוסיקה אירית ברקע". embassyhotel.net.au

אורית גבאי

מנהלת שיווק מגה ספורט

ליד הייד פארק

מלון Swissotel בסידני הוא מלון ארבעה כוכבים עם אוכל מצוין, חדרים נקיים וצוות אדיב. המיקום של המלון פנטסטי, ויש כמה קניונים ומסעדות ממש בקרבת מקום. הוא נמצא במרחק של עשר דקות הליכה מהייד פארק ומבית הפרלמנט, ובמרחק של 15-20 דקות הליכה מבית האופרה ומהנמל". http://tinyurl.com/ckc3cq

איריס מזאל

מנהלת מכירות וגיוס ב-Cal

ממעוף הציפור

"אם אתם מגיעים לעיירה אליס ספרינגס, אל תחמיצו את הטיסה מעליה בכדור פורח. מתייצבים ב-4:00 לפנות בוקר, וממריאים ברגע שהשמש מציצה בין ההרים: טסים לצד רכסי מקדונל האדומים, וצופים ביקיצת הבוקר של הקנגורו, הוולאבי ובעלי חיים נוספים. המרחבים והצבעים האדומים עוצרי נשימה". www.aerobatix.com.au