הכירו את המסלול הדרומי שהופך כל ג'יפון למלך - Markerweek - TheMarker

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן
מסלול לטיול

הכירו את המסלול הדרומי שהופך כל ג'יפון למלך

בריכה סודית, מרפסת שיטפונות וטפטפת נטיפים. מסלול דרומי שמתאים לכל ג'יפון רך

11תגובות

יש לכם יונדאי i35, ניסאן קשקאי או קיה ספורטאז' חדש? מברוכ. מה לגבי קצת טיולי שטח? אני יודע שקניתם אותו כי "הוא גבוה", כי "הוא אופנתי", כי "הוא מרשים". אני יודע שהג'יפ שלכם רק נראה 4X4 ובפועל הוא בכלל 2X4, כלומר עם הנעה לשני גלגלים בלבד ולא לארבעה. ובכל זאת. לכלי הרכב שלכם יש מרווח גחון גבוה מזה של מכונית פרטית רגילה, ותתפלאו - אתם יכולים לטייל אתו בשטח, אפילו במדבר.

להלן מסלול קצר, פשוט ומקסים, שהחצי הראשון שלו מתאים לכל ג'יפון 2X4 (החצי השני גם הוא מתאים לכל ג'יפון, אבל דורש 4X4). המסלול מתחיל סמוך לצומת הערבה, מרחק של כשעתיים נסיעה מהמרכז. מוכנים?

מדימונה גולשים בכביש 25 לצומת הערבה. בצומת הערבה ממשיכים ישר, מזרחה, לכיוון ים המלח (כביש 90). בצומת הסמוך, החיבור של כביש 90 עם כביש 2499, מאפסים את מד המרחק ופונים ימינה, דרום-מזרח, לעבר המושבים עין תמר ונאות הכיכר. כעבור 500 מטר מבחינים מימין באנדרטה לזכר 20 הנספים באסון נאות הכיכר, שהתרחש ב-30 בדצמבר 1970, כשצוק בגובה 12 מטר התמוטט על חדר האוכל בשעה שחיילי הבסיס אכלו בו ארוחת צהריים.

ממשיכים עם הכביש ומבחינים משמאל בסבך קנה, שרומז על הימצאות מים מתוקים במקום, ומימין בצורות שחרטו הרוח והמים בסלעים הפריכים של חוואר הלשון. ב-4.2 ק"מ, משמאל, יש שלט "בריכה אופרטיבית", וזה הסימן להגביר ערנות. ממשיכים על הכביש וב-5.1 ק"מ עוצרים בחניון קטן, מצד שמאל של הכביש, ליד מקבץ יפה של עצי תמר. יוצאים מהמכונית ויורדים אל בין העצים. הפתעה: בריכה קטנה וצלולה, שמזמינה שכשוך. לבריכה - רואים את זה עם קצת דמיון - יש צורה של לב, ולכן אולי היא מכונה "עין אהבה".

חוזרים למכונית וממשיכים לנהוג על הכביש בכיוון דרום-מזרח. ב-6.7 ק"מ, בש"ג של עין תמר, מאפסים את מד המרחק. אם השומר ישאל אתכם למי באתם, תגידו שבאתם לטייל - תשובה לגיטימית לגמרי. ממשיכים עוד 200 מטר על הכביש לתוך המושב ופונים ימינה, מערבה, לפי השילוט "נחל אמציהו 4X4" (שלט בצבע חום). נוסעים על הכביש הצר. אחרי 200 מטר האספלט נגמר ומתחילה דרך עפר. יש קצת פודרה, אבקה דקה עם נטייה להיכנס לכל חור, אז מומלץ לנסוע בחלונות סגורים.

ב-1.0 ק"מ תפגשו שלט "ברוכים הבאים לשמורת מדבר יהודה" ובו הוראות לשמירה על הטבע באזור. סימון השבילים כאן הוא אדום - פס אדום בין שני פסים לבנים. הדרך קלה מאוד לנהיגה. כל ג'יפון מלך. מומלץ לעצור סתם ככה בשום מקום, למשל ב-2.9 ק"מ, ולתת לילדים להרגיש את הנחל הרחב הזה, לרוץ חופשי ולהרגיש בידיים את החוואר הפריך. המבוגרים מוזמנים לתפעל בינתיים את פק"ל הקפה.

הלאה, עם הדרך הראשית של נחל אמציהו. ב-4.0 ק"מ ממשיכים ישר לפי הסימון האדום. ב-6.9 ק"מ מגיעים לצומת חשוב - המפגש של נחל אמציהו עם נחל אביה. מאפסים את מד המרחק ופונים ימינה, לתוך נחל אביה ועם סימון השבילים השחור. שני הנחלים קרויים על שם מלכים ביהודה: אביה/אבים בן רחבעם מלך יהודה ואמציהו מלך יהודה, שלפי ההשערה כאן עבר מסעו הצבאי לכיבוש ארץ אדום.

נחל אביה קצת פחות רחב וקצת יותר מפותל מאמציהו - וזה טוב ויפה. אם כלי הרכב הלפלף שלכם יחליק פה ושם בעפר, אל תתרגשו. במקרה הכי גרוע סעו לאחור 2 מטרים וקחו תנופה מחודשת עם רגל יציבה על דוושת הדלק. ב-600 מטר פוגשים עץ שיטה נחמד שעשוי לתת פתרון צל בימים חמים.

באזור ה-5.0 ק"מ מתוודעים לתופעה שבעגת הג'יפאים נקראת קורדרוי - חריצים צרים לרוחב הדרך, שמרעידים את כל הג'יפ. הפתרון הוא לנסוע לאט במיוחד או מהר במיוחד, או לסבול כמו כולם. ב-5.7 ק"מ יש עלייה קטנה וב-5.9 ק"מ מגיעים לכביש הערבה. מבחינת הג'יפונים 2X4, פה מסתיים הטיול, אלא אם כן יש בחבורה שלכם מישהו עם 4X4 שיוכל בהמשך הטיול, במקרה הצורך, לגרור אתכם.

לא שיטפון, טפטפת

מאפסים את מד המרחק בחיבור עם הכביש וחוצים אותו בזהירות רבה (באזור המקווקו) לצד השני. כאן מתחיל החצי השני של טיול השטח. נוהגים מערבה בדרך העפר שמתחילה בדיוק ממול ולפי השילוט "נחל חצרה 4X4", "קידוח עין עופרים 7". הכיוון הוא מערב וסימון השבילים הוא כחול. ב-1.3 ק"מ גולשים אל ערוץ נחל צין - הנחל הרציני והארוך ביותר באזור, שאורכו 120 ק"מ. אחרי הירידה יש תחנת קידוח (משמאל) ועמודי החשמל, תודה לאל, נעלמים מהעין.

ב-2.3 ק"מ מגיעים למרפסת השיטפונות המפורסמת - כשברדיו מזהירים מפני סכנת שיטפונות, כאן מצטופפים ציידי שיטפונות ומחכים לשיטפון בנחל צין. גם אם אין בדל ענן בשמים ושום סיכוי לשיטפון, מומלץ לעצור כאן ולהסתכל על המפל והקניון הצר שמימין.

אחרי המרפסת מתעקלת הדרך ימינה וחוצה את הערוץ לצד השני. ב-3.7 ק"מ מגיעים לצומת ולחיבור עם סימון שבילים אדום. מאפסים את מד המרחק. הדרך שמסומנת באדום היא דרך להולכי רגל בלבד (זה גם הסימון במפה), שמובילה כעבור 1.1 ק"מ למפל של נחל חצרה ואל טפטפת הנטיפים - כמה נטיפים שמטפטפים מים. נוהגים שמאלה, מערבה, עם המשך הסימון הכחול.

1.1 ק"מ: שימו לב, הדרך עוזבת את הערוץ ופונה ימינה, בעלייה.

1.2 ק"מ: עוד עלייה.

1.4 ק"מ: סיבוב עם מדרגה. לא צריך להתרגש. רצוי להיעזר כאן במכוון חיצוני.

2.4 ק"מ: שוב, לא להתרגש.

2.6 ק"מ: מתחברים עם הסימון האדום מצדו השני ופונים שמאלה בכיוון צפון-מערב.

3.3 ק"מ: עצי שיטה יפים לבראנץ'. המשך התוואי נחמד לנהיגה, מכיל קצת חול ואבנים.

4.5 ק"מ: צומת חשוב, מפגש עם דרך עפר מסומנת באדום. זו הדרך שמובילה לנחל צין תחתון ולגבי שיש. בעלי רכב 4X4 קשוח עם הילוכי כוח מוזמנים להמשיך כאן שמאלה. הטיול שלנו ממשיך עם הסימון הכחול, כלומר ישר.

נוסעים לאורך הסימון הכחול עד שב-7 ק"מ הוא נגמר ומתחיל סימון אדום. מי שיפנה שמאלה יגיע למכתש הקטן. מי שיפנה ימינה יגיע, כעבור 7 ק"מ נוספים, לכביש 25 ולסוף המסלול.