14 אלף עובדים והכנסות שיא: האם ענף הגיימינג הישראלי מוכן לשחק בליגה של הגדולים?

למפתחות המשחקים בישראל יש שורשים בחברות ההימורים המקוונים, והן מייצרות משחקים לא מתוחכמים שמתוכננים להוציא עוד ועוד כסף מהמשתמשים. מתי נקפוץ מדרגה?

תום לוינסון
תום לוינסון
תום לוינסון
תום לוינסון

176 מיליארד דולר. זהו הסכום שלפי ההערכות, הכניסה תעשיית הגיימינג העולמית ב־2021 – יותר מתעשיות המוזיקה והקולנוע יחד. למעשה, זה כמה שנים שזוהי תעשיית הבידור הגדולה בעולם, אחרי שהשאירה לכל השאר אבק. אך הגידול המשמעותי ביותר התרחש ב־2020, שבה צמחו הכנסותיה ב־22.6%, ומסיבה ברורה – מגפת הקורונה שסגרה אנשים בבתיהם, ללא יכולת לבלות במסעדות ובבתי קולנוע. כולם נאלצו למצוא מקור בילוי חדש, ורבים פנו למקום שאולי לא חשבו עליו עד אז: משחקי וידאו. ההצלחה היתה כה גדולה עד שכיום, לפי ההערכות, 3 מיליארד בני אדם, כ־40% מאוכלוסיית העולם, משחקים במשחקי מחשב, קונסולות ומובייל.

תגובות