ערוץ 10 יפצה את יו"ר ארגון המורים רן ארז ב-40 אלף שקל - דין וחשבון - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

ערוץ 10 יפצה את יו"ר ארגון המורים רן ארז ב-40 אלף שקל

התביעה הוגשה בעקבות כתבה בה נטען כי שביתת המורים היתה חלק מקונספירציה להחליף את שרת החינוך ■ בית המשפט: "בעיניו של הצופה האובייקטיבי בכתבה נוצר הרושם שמדובר בתכנון של ארז ביחד עם הפוליטיקאים, בניגוד ובשונה מדברי ארז במסעדה"

21תגובות

ערוץ 10 יפצה את יו"ר ארגון המורים רן ארז ב-35 אלף שקל לאחר שבית המשפט קבע כי כתבה ששודרה בחדשות הערוץ הוציאה לשון הרע כלפיו. בנוסף יישא הערוץ בשכר טרחת עורכי דינו בסך 5,000 שקל.

לפני כשלוש שנים הגיש ארז תביעת דיבה בסך מיליון שקל נגד חברת החדשות של ערוץ 10, הפרשן הפוליטי רביב דרוקר, ונושאי משרה נוספים ב"חדשות 10". התביעה הוגשה בעקבות כתבה שפתחה את מהדורת החדשות המרכזית של הערוץ במהלך שביתת המורים הגדולה ב-2007, שבה נטען כי השביתה היא חלק מתוכנית קונספירציה של ארז, יחד עם ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט ושר הביטחון אהוד ברק, להחליף את שרת החינוך באותה תקופה, יולי תמיר, בח"כ עמי איילון.

הכתבה התבססה על תרשומת שערך המקור שהעביר לדרוקר את המידע, אדם בשם דניאל דורון, שלפי טענתו היה נוכח בבית הקפה התל אביבי בזמן הפגישה בין ארז למנחם כהן, סמנכ"ל במשרד החינוך. דורון, שרשם על מפית את עיקרי הדברים ששמע, לגרסתו, העביר את המידע למנכ"ל ערוץ 10, גלעד עדין, ולאחר מכן דרוקר, כך נטען, אימת את המידע עם כהן. לטענת ארז, הכתבה הציגה דברים שקריים, מבזים ומשוללי כל יסוד המוציאים דיבתו, פוגעים בשמו הטוב ומשניאים אותם בעיני הציבור. ערוץ 10 טען להגנתו כי הכתבה חשפה מניעים פסולים וזרים שעמדו בבסיס שביתת המורים הארוכה שהתרחשה באותו קיץ. הערוץ הוסיף כי תוכן הכתבה נסמך על מידע אמין שאומת ואושר על ידי מקורות נוספים וכי היה קיים אינטרס ציבורי בשידורה.

השופטת ריבה ניב פסקה כי השיחה שקיים רן ארז עם כהן התקיימה ובמהלכה אמר ארז שלשרת החינוך דאז תמיר אין תקציב ותמיכה של ראשי מפלגתה ולכן אינה בכוחה לסיים את השביתה. ואולם, לשיטתה הכתבה של דרוקר לא שיקפה את תוכן השיחה והוסיפה נדבך פוליטי המערב את ברק ואולמרט. השופטת קבעה כי היא מאמינה לדרוקר. ואולם לדבריה "חרף הצהרת דרוקר כי לא התכוון לייחס לארז מניעים פסולים בתכנון השביתה, ניתן להבין אחרת: הן בפתיח מפי יעקב אילון כי השביתה היא חלק מתכנית להחליף את שרת החינוך ואף בדברי דרוקר, המייחס לארז את המילים 'יש לי תמיכה של ברק ואולמרט' - משל היו שלושת האישים מיקשה אחת". השופטת קבעה כי בעיניו של הצופה האובייקטיבי בכתבה נוצר הרושם שמדובר בתכנון של ארז ביחד עם הפוליטיקאים, בניגוד ובשונה מדברי ארז במסעדה. השופטת קבעה כי הדברים מהווים הוצאת לשון הרע וקבעה כי הערוץ ישלם לארז פיצויים בסך 35 אלף שקל.

עו"ד צבי גלמן ממשרד אריאל שמר ושות' שייצג את ארז מסר בתגובה: "המסר העולה מפסק-הדין הוא שהתקשורת נדרשת לבדוק את עצמה באופן קפדני לפני ביצוע פרסומים. אני מקווה שמעבר למקרה הפרטני, החשוב מאד כשלעצמו - יילמד הלקח כדי למנוע מקרים נוספים של פרסום לשון הרע".

מחדשות 10 נמסר: ‫‫"רן ארז תבע מיליון שקל וטען כי לא אמר את הדברים שצוטטו מפיו. ביהמ"ש פסק שהדברים שצוטטו בחדשות 10 מפי רן ארז אכן נאמרו, בניגוד לטענתו של יו"ר ארגון המורים וציין בפסק הדין כי 'במהלך העדויות הובהר כי הפגישה אומנם נערכה וכי התובע ועדו לא שמו ליבם לסועדים נוספים שישבו במסעדה'. השופטת גם קבעה שהיא מאמינה לעדותו של רביב דרוקר. חרף זאת, בית המשפט סבר כי הצגת הדברים הכוללת לא הייתה מדויקת. אנחנו נחליט בימים הקרובים אם להגיש ערעור על פסק הדין".‫‫



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#