לשכפל את "הצינור": הפשרה המוזרה של ערוץ 10 וגיא לרר - ומה תחליט פייסבוק? - דין וחשבון - TheMarker
תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

לשכפל את "הצינור": הפשרה המוזרה של ערוץ 10 וגיא לרר - ומה תחליט פייסבוק?

הצדדים יבקשו מפייסבוק לשכפל את עמוד המריבה. במשך 60 הימים הבאים, שני הצדדים לא יוכלו לקדם בעמוד הפייסבוק תוכן שקשור לטלוויזיה. במידה ופייסבוק לא תאשר את הבקשה, המשפט ימשיך להתנהל

28תגובות
אורן זיו

המאבק בין ערוץ 10 לבין מגיש "הצינור" לשעבר גיא לרר על ניהול דף הפייסבוק של "הצינור" הסתיים היום בפשרה זמנית לפיה במשך 60 הימים הבאים, לרר יישאר המנהל של העמוד (אדמין) אך שני הצדדים לא יוכלו לקדם בעמוד הפייסבוק תוכן שקשור לטלוויזיה. במהלך תקופה זו הצדדים יפנו בהמלצת בית המשפט לפייסבוק בבקשה לשכפל את העמוד, כלומר לשכפל לשני עמודים נפרדים את רשימת העוקבים שעשו "לייק" לעמוד הצינור. במידה והתשובה תהייה חיובית הסכסוך יסתיים. במידה ופייסבוק לא תאשר את הבקשה המשפט ימשיך להתנהל.

לרר עבד בערוץ 10 מזה 12 שנה והגיש את "הצינור", עד שעבר לאחרונה לזכיינית ערוץ 2 רשת. דף הפייסבוק של "הצינור" הוא אחד הדפים הפופולריים בישראל, ומבין הדפים בעברית הוא ככל הנראה בעל מספר האוהדים הגדול ביותר עם יותר ממיליון אוהדים.

מי שמחזיק באדמין של דף הפייסבוק הוא לרר, ש"ערק" למתחרה וסרב לשחרר את דף הפייסבוק לידיו של הערוץ. המגיש הנוכחי הוא טל ברמן, אך תכנים של ערוץ 10 כלל לא עולים בו. דף הפייסבוק של הצינור מהווה עבור ערוץ 10 נכס חשוב מאוד, כמו גם עבור לרר עצמו.

ערוץ 10 וחדשות 10 הגישו לבית הדין לעבודה תביעה נגד לרר, ובה נטען כי עם סיום עבודתו היה על לרר להעביר לידי הערוץ כל חומר שהושג על ידו במסגרת עבודתו בערוץ, כולל ניהול דף הפייסבוק. לפי התביעה, שכרו של לרר עלה בהדרגה. ב-2011 הגיע שכרו ל-25 אלף שקל בחודש והגיע עד ל-45 אלף שקל בחודש.

הערוץ טען כי דף הפייסבוק הוא חלק בלתי נפרד מהתוכנית של ערוץ 10 "הצינור" והוא "קריטי להמשך פעילות הערוץ". לטענת הערוץ, פתיחת דף הפייסבוק וניהולו נעשו במסגרת עבודתו של לרר בערוץ. מנגד, לרר עצמו טען בפני הערוץ, באמצעות עו"ד הלל סומר, כי דף הפייסבוק היה חלק מפעילות הפרטית ועליו להישאר בבעלותו. בערוץ טענו כי לרר מתנהל "בכוחנות" כאשר אינו מעביר את ניהול הדף לידיו והם דרשו מבית הדין להורות ללרר להעביר לידיהם את האדמין. לרר מצידו ענה כי  "בערוץ 10 יודעים היטב מדוע דף הפייסבוק שייך לי ולכן כל כך עצוב לי להיגרר להליך הזה".

לרר טען גם כי הקמת הפורמט "הצינור" בוצע ללא יחסי עובד-מעביד אלא בעת שהוא  נשא בתפקיד כתב חדשות. רק אחרי שלוש שנים מאז יצירת הפורמט, הוא החל לקבל שכר עבור הגשת התוכנית.

לרר צירף תצהיר מפיו של מנכ"ל חדשות 10 באותו מועד, ראודור בנזימן: "ב-2007 הציע לי לרר רעיון לפינה או תוכנית שתתבסס על תוכנית רשת. באותה תקופה לרר שימש ככתב ספורט והסכמתי לאפשר לו לשדר את הפינה... היה ברור שגיא אינו מקבל עבורה שכר נוסף. לרר הוא שהציע את השם 'הצינור'. לרר פתח דף פייסבוק אותו ניהל באופן אישי. חדשות 10 לא יזמה א פתיחת הדף, לא שילמה עבור הקמתו ולא שלטה בתוכנית. לי כמנהלו לא היתה כל נגיעה לניהול הדף".

עוד טען לרר כי כל הסכמי העסקה בינו לבין הערוץ התייחסו אך ורק לתפקידו ככתב בטלוויזיה בלבד, ולא צוינה כל פעילות פייסבוק. בנוגע לטענת חדשות 10 שלפיהן דף הפייסבוק הוא חלק מהתוכנית "הצינור", טען לרר כי בדף הפייסבוק שלו בבדיקה מדגמית כי חלק קטן מהתכנים בדף – בין 3% ל-17.9% - הם כאלה ששודרו גם בטלוויזיה.

עוד טען לרר כי הפעיל בעצמו את דף הפייסבוק, וזאת בניגוד לשאר דפי הפייסבוק בחברה שהופעלו על ידי אנשי חדשות 10 או נענע 10. לרר טען כי אף מימן בעצמו הוצאות לניהול הדף ב-15 אלף שקל.

הצדדים ביקשו שלא להגיב.  



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם