נדחתה תביעת דיבה נוספת - בסך 1.5 מיליון שקל - שהגיש לוני הרציקוביץ' נגד עיתון "הארץ" - דין וחשבון - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

נדחתה תביעת דיבה נוספת - בסך 1.5 מיליון שקל - שהגיש לוני הרציקוביץ' נגד עיתון "הארץ"

הרציקוביץ' טען כי בכתבה שפורסמה בעיתון הוא הוצג כמי שעוסק בהפצת סמים לבני נוער

תגובות

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה תביעת דיבה נוספת שהגיש איש העסקים לוני הרציקוביץ' נגד עיתון "הארץ". בית המשפט דחה את התביעה לאחר שנציגי הצדדים הגישו הודעה משותפת כי הם הגיעו להסדר שלפיו בית המשפט ידחה את התביעה שהגיש הרציקוביץ' נגד העיתון והוא לא יחויב בהוצאות.

הרקע להגשת התביעה - בסך 1.5 מיליון שקל - הינה כתבה שפירסם לפני כ-5 שנים אבי רצון, אשר שימש עורך מדור הספורט של העיתון. הרציקוביץ', הבעלים של מועדון מכבי ת"א בכדורגל ושל חברת ישפאר, היבואנית הבלעדית של מוצרי סוני לארץ, טען באמצעות עורך דינו איתן ארז כי בכתבה שפורסמה בעיתון הוא הוצג כמי שעוסק בהפצת סמים לבני נוער. הרציקוביץ' טען כי פרסום הדברים הללו פגעו בעסקיו ובמשרותיו הציבוריות.

בכתב ההגנה שהוגש על ידי "הארץ", באמצעות עו"ד זאב ליאוניד, נטען כי הרקע לפרסום הכתבה הינה "פרשת האפדרין", שבה נמצא שחקנה לשעבר של מכבי ת"א, כפיר אדרי, בעקבות בדיקות שתן שגרתיות שנערכו על ידי ההתאחדות לכדורגל כמי שהשתמש באפדרין, שהינו חומר ממריץ האסור בשימוש על ידי ספורטאים.

לטענת "הארץ", לאחר פרסום הפרשה הופנו חצי ביקורת כלפי הרציקוביץ', אשר בהיותו הבעלים של המועדון נושא באחריות הציבורית לנעשה במועדון. עוד נטען כי הכתבה נכתבה בתגובה לדברים שמסר הרציקוביץ' בראיון עיתונאי, ולפיהם "אנשי תקשורת יוצאים כמו עכברים ומציפים רעל ושטנה לכל עבר".

בכתבה נכתב כי "דבריו של מר סוני אינם כה נוראים כפי שניתן אולי לחשוב אחרי הקריאה הראשונה. זאת כמובן בהתחשב בעובדה שאותם אנשי תקשורת לא הואשמו, בינתיים בהפצתם של סמים אסורים בקרב שחקני מכבי ת"א, ובכללם בני הנוער שבהם".

בכתב ההגנה נטען כי הדברים שמופיעים בכתבה הינם הבעת דעה לגיטימית על דבריו של הרציקוביץ' ב פרשת האפידרין, מבלי לייחס לו הפצת סמים.

לפני ארבעה חודשים קיבל בית המשפט העליון את ערעורה של רשת שוקן על תביעת בתביעת לשון הרע שהגיש נגדה לוני הרציקוביץ', וביטל את הפיצויים בסך חצי מיליון שקל שפסק לטובתו ביהמ"ש המחוזי. המדובר היה בתביעה שהוגשה בעקבות מאמר שהתפרסם בעיתון "העיר" מקבוצת שוקן שהמשיל את הרציקוביץ' לעכבר.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#