תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

"תגשימו גם את החלומות שלכם וגם את הפוטנציאל שלכם"

מותג ההלבשה GANT חוגג יום הולדת 70 עם סרט דוקומנטרי חדש, "Flipping the Ladder". תפסנו לשיחה את מנכ"ל החברה, בריאן גרווי, על עבר ועתיד, על האתגרים שמציב עולם הקניות ברשת, על התחרות הקשה בעולם האופנה ועל המוטו "Never Stop Learning"

מנכ"ל GANT, בריאן גרווי
Studio Femme

לא משנה אם הארון שלכם מלא בהן, או שלבשתם אחת באירוע בודד וחד פעמי בחייכם, סביר להניח שאין פריט לבוש מובן מאליו יותר מאשר החולצה המכופתרת. חלקה או משובצת, צבעונית או רצינית, מדובר בקלאסיקה על זמנית – למרות שלא תמיד היתה כזו: עד אמצע המאה הקודמת הייתם צריכים שחייט יתפור לכם אחת במיוחד, אבל אז הגיע לארצות הברית מהגר יהודי מאוקראינה, ברנארד גאנטמאכר שמו, שב-1949 הקים את חברת GANT – שהייתה הראשונה להפיק את החולצות הללו בייצור המוני ומסחרי. השאר, כמו שאומרים, היסטוריה.

70 שנה לאחר מכן, GANT – שברבות השנים נמכרה לתאגיד שוודי והפכה למאש-אפ אופנתי אמריקאי-אירופאי – מציינת את המספר העגול בהשקת סרט דוקו חדש, "Flipping the Ladder", שדווקא לא ממש עוסק בבגדים, גם לא בחברה עצמה, אלא ברגעים מסוימים בחייהם של אנשים שהחליטו לעשות שינוי, להפסיק "לטפס בסולם" אלא פשוט "לשבור הצדה" ממנו. ישבנו לשיחה עם מנכ"ל GANT, בריאן גרווי, על מנת לברר את מהות הקשר הזה וסוגיות נוספות המעסיקות אותו ואת החברה שבראשה הוא עומד כיום. 

על חגיגות ה-70 ל-GANT

"יום הולדת 70 הוא ציון דרך. לא הרבה חברות מגיעות לנקודה הזו, על אחת כמה וכמה חברות אופנה והלבשה. זה אומר הרבה – שרדנו משברים כלכליים, העולם השתנה לחלוטין, התרבות השתנתה, החברה אחרת לגמרי, ואנחנו נשארנו. כך שלציין את זה אומר לנו הרבה, כמובן, אבל באופן מסוים זה משדר גם דברים חשובים לציבור הלקוחות שלנו. ראשית, זה מזכיר להם שהם משמעותיים עבורנו, בלעדיהם לא יכולנו להתקיים, ובאותה מידה מזכיר להם שאנחנו משמעותיים בחייהם. אלו לא 'מילים גדולות' אלא האופן שבו הצלחנו להשפיע על חיי היומיום של האנשים בשבעת העשורים הללו".  

תמונה מתוך אירוע 70 שנה לחברת GANT
Rasmus Lindahl

על עבר-הווה-עתיד

"עבר זה חשוב. 'אם אתה לא יודע מאין באת, לא תדע לאן ללכת'. לרגע אנחנו לא שוכחים את השורשים של GANT, שהוקמה ב-1949 בארצות הברית, אבל אנחנו עסוקים בעיקר באופן שבו אנחנו יכולים לגעת באנשים כיום ולחזק את הקשרים שיבטיחו את העתיד שלנו. איך עושים את זה? נשארים נאמנים לליבה – חיבור קלאסיקה אמריקאית לתחכום אירופאי – כל זאת תוך ניסיון להמציא את עצמנו מחדש. בסוף, לאנשים יש היררכיה של העדפות ואנחנו צריכים להישאר כל הזמן בתוך סדר העדיפויות שלהם. איך עושים את זה? לא מתעסקים רק בייצור של מוצרים, אלא מנסים לייצר עניין, סקרנות, להפוך למוקד של שיחה. לייצר משמעות עמוקה, ועל ידי כך למשוך את הצרכן". 

על הדוקומנטרי "Flipping the Ladder"

"זו הדוגמה האחרונה והבולטת ליכולת ולרצון שלנו לייצר סקרנות אמיתית שחורגת מעבר לבגד. הדוקו הזה, שמלווה אנשים שהגיעו לנקודה מסוימת בה החליטו להפסיק לטפס בסולם המובנה של החיים המודרניים, ולהגשים משהו כפול – את החלומות שלהם ואת הפוטנציאל שלהם. מי שיצפה בו לא יחשוב שזו פרסומת ל-GANT – כי זו לא – ואפילו לא סרט שמקדם את המותג באיזושהי צורה. מה הוא כן עבורנו? הזדמנות לייצר עוד צמתים שבהם אנחנו פוגשים את הציבור, ומנסים לחבר אותו למוטו שלנו – 'Never Stop Learning', שנכון לעולם האופנה, לעולם העסקי ולעולם שבחוץ באותה מידה". 

תמונה מתוך אירוע 70 שנה לחברת GANT
Studio Femme

על בולטות בעידן מרובה מותגים

"זה אתגר רציני, שכדי לעמוד בו בהצלחה אתה צריך לבחון את עצמך כל הזמן ולמצוא מה מבחין אותך מאחרים. ולפעמים הבולטות והייחודיות נמצאות דווקא ביכולת שלנו להציע לאנשים בפשטות את מה שהם מחפשים. הרי אנחנו לא נהפוך לחברת ספורט, לא נתחיל לייצר בגדי ריצה. אבל כן נשים לנגד עינינו מה יכול להשתלב באורח החיים של הצרכן. אנחנו נשארים נאמנים למסורת האמריקאית ומקבלים ממנה השראה, אבל היא לא יכולה להישאר בפני עצמה כמו שהיתה – הגזרה, הבד, העיצוב – כי נהפוך ללא רלוונטיים. לנקודה הזו נכנסת חדשנות; איך ניתן לשלב במוצרים שלנו טכנולוגיות עדכניות, איך ניתן לקרוץ לקהל צעיר יותר, איך אנחנו מתווכים לו את המותג". 

על צרכנות סביבתית

"המחקרים שלנו מראים שמודעות לסביבה הולכת ותופסת מקום גבוה יותר ויותר בסדר העדיפויות של הצרכן. כלומר, זה נושא שהופך להיות משמעותי לנו ולציבור, והדרך שלנו היא לחפש איך ניתן לחזק את הקשר איתו מתוך זה. הצרכן המודרני, שלא מסתפק רק במחיר ובאיכות אלא מעוניין במשהו שיחזיק לאורך זמן. זו חשיבה צרכנית באותה מידה שהיא חשיבה סביבתית. אז אנחנו רותמים את החדשנות לטובת העניין, משתמשים בסיבי בד ממוחזרים, בבדים אקולוגיים, 90 אחוז מהבד שלנו ממוחזר בצורה כזו או אחרת, מכותנה ועד צמר. בסוף אנחנו מנגישים את המידע הזה לקהל, ורואים שזה מעניין אותו".

על הקשר בין ספורט-אופנה-רחוב

"זהו משולש חזק מאוד שאי אפשר להתעלם ממנו. הקשרים בין כל צלע בו הולכים והופכים לבולטים יותר בעולם האופנה וברחובות הערים. עם זאת, אנחנו לא רואים את עצמנו כחברת אופנה שמחפשת אחרי הטרנד החם הבא. זה לא התפקיד שלנו ולא המהות שלנו. מה אנחנו כן עושים כדי לקחת חלק במשחק הזה? למשל משתפים פעולה עם מעצבים צעירים שמציעים חשיבה מחודשת על פריטים איקוניים קלאסיים שלנו, או שאנחנו מייצרים קולקציות קצת יותר נועזות, עם לוגואים גדולים כמו שהצעירים אוהבים להסתובב איתם כיום. אנחנו לא אדישים לנעשה ברשתות חברתיות ובהחלט רוצים למשוך קהל צעיר ומשפיע, להגביר את הסקרנות שלו כלפינו – וחשוב לעשות זאת נכון כדי להיתפש כרלוונטי. כשאתה עושה את זה נכון ולא מלאכותי, המותג מתעורר לחיים. אם דיברנו על קיימות ודאגה לסביבה, אז זה בהחלט משהו שחשוב לדור הצעיר, באותה מידה שהם מתעניינים בעיצוב של הבגדים שהם לובשים".

תמונה מתוך אירוע 70 שנה לחברת GANT
Studio Femme

על עולם הקניות ברשת: 

"אני מסתכל על זה כעל הזדמנות גדולה. אתה לא יכול לחכות לפגוש את הצרכן פנים אל פנים. מנגד, אי אפשר להיות רק חנות שפועלת באינטרנט. המטרה היא לחבר בין העולמות. אם היינו ממשיכים לבחון חנויות פיזיות לפי שורת הרווח שהן מייצרות, היינו צריכים לסגור אותן. ולכן אנחנו מחפשים איזה אפקט הן יכולות לייצר ברחובות הערים, איזו השפעה. אנחנו הופכים את החנויות הללו לחוויה מסוג אחר. מוכרים בהן פריטים, בוודאי, אבל רואים בהן כפלטפורמה שבה לצרכן יש הזדמנות לפגוש ולחוות את המותג. אין לנו בעיה שייכנסו לחנות, יצלמו, ייקחו פרטים ואחר כך יבדקו את הבגד באתר שלנו; יותר מזה, המחקרים שלנו מראים שהרוב המוחלט של הלקוחות שרכשו ברשת, ביקרו קודם בחנות. מנגד, מתוך ההבנה וההכרה בחשיבות עולם האונליין, אנחנו רוצים לייצר ללקוח הזדמנויות הפוכות – להזמין באתר ולאסוף בחנות, מכירות מיוחדות שנרשמים אליהן דרך האינטרנט. בסופו של דבר, הרשת היא המקום היחיד שבו אנחנו יכולים להציג את כל הקולקציה בבת אחת, להרחיב על ערכי המותג, לספר על הפריט, ממה הוא עשוי. אנחנו מיטיבים את החוויה של הלקוח. כמובן שבעולם של 'ביג דאטה', אנחנו יודעים לנתח מה מעניין את הלקוח, מה רלוונטי לו, לא סתם לשלוח לו ספאם, איך להתאים את המידע העצום אליו, לתפור לו הצעות מותאמות". 

על צרכנות גברית

"זו אחת מהמגמות הבולטות של העידן החדש, ואנחנו בהחלט רואים גדילה משמעותית בנתונים וצופים שהיא רק תתחזק בשנים הבאות. אלו כבר לא הימים ש-80-75 אחוז מהצריכה לבית, וביגוד בתוך זה, התבצעה על ידי האשה. הצרכן הגברי נהיה יותר מודע לאופנה וללבוש, וזה משפיע על מה שאנחנו מחפשים להציע לו. אנחנו צריכים לדבר איתם אחרת, הדינמיקה היא שונה. לטעמי – וזה מגובה כמובן במחקרי שוק שלנו ושל אחרים – הנאמנות היא מבחן קריטי לצרכן הגברי. אשה עשויה לחבב מותג מסוים ולרכוש ממנו לא מעט, אבל היא תעדיף לגוון את ארון הבגדים שלה על ידי רכישת פריטים שונים ממקומות וממותגים שונים. גבר, לעומת זאת, ימצא את החולצה או את הג'ינס או את מכנסי הכותנה שהם מושלמים עליו, ולא ינטוש אותם. הוא יקנה אותם בפעם הראשונה, יתאהב בהם, ואז פשוט יקנה את אותו דגם בדיוק רק בצבעים אחרים, לאורך זמן, לאורך עונות ושנים. ולכן אנחנו צריכים להציע לו פריטים קלאסיים ונצחיים שהוא יפגוש שוב ושוב".

על לוקליזציה

"אנחנו חייבים להיות מאוד ברורים, לעצמנו וללקוחות שלנו בעשרות מדינות בהן נמכרים הפריטים שלנו – GANT היא GANT. אנחנו לא נסטה מהליבה של המותג ומה שהוא מציע, אבל אנחנו לא חוששים לקבל השראה ממקומות מסוימים ולהתאים את עצמנו למקום שבו אנחנו מציעים את עצמנו. אנחנו לוקחים בחשבון, כמובן, פרמטרים כמו מזג אוויר או תרבות לבוש. המעלה של המותג שלנו מבחינתי היא היכולת 'לעלות רמה' או 'לרדת רמה' בהתאם למקום שבו אתה נדרש להופיע, אם זו עבודה רצינית, עבודה קלילה, ארוחת ערב או אירוע מכובד אחר. אם גם בוול סטריט כבר לא הולכים עם חולצות מכופתרות ועניבות, אז גם אתה יכול ללבשו ג'ינס ופולו ועדיין להיראות מכובד. או שאתה יכול לשחק עם בדים, ממשהו דק ועד עבה. אנחנו צריכים להיות ורסטיליים ולהתאים את עצמנו כך שהצרכן יוכל לשחק עם זה איך שהוא רוצה, יכול ומכיר". 

7 נקודות מפתח משבעה עשורים של GANT >>

בחזרה למנטור – מתחם הגברים החדש של TheMarker Labels >>

כתבות שאולי פיספסתם

*#