"הרע ביותר עוד לפנינו": מעצבי האופנה כבר היו במצב קשה - ואז הגיע משבר הקורונה

כבר שנים מתקשים מעצבי אופנה בישראל לשרוד, בין היתר בגלל התחרות מול הרשתות הגדולות, עלויות הייצור הגבוהות, היעדר ניסיון ניהולי או גב כלכלי ■ משבר הקורונה הותיר את חלקם הגדול על סף קריסה ■ "לעצב אופנה, כמו לשוט בים סוער, זה כמעט בלתי אפשרי"

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה

לפני כמעט חודש, בשיאו של משבר הקורונה, יצאה רשת האופנה הוותיקה רזילי בהודעה דרמטית שעוררה דאגה רבה בענף. אחרי 25 שנות פעילות ועשרה סניפים במקומות מרכזיים, החליטו בעליה לסגור אותה. לאורך השנים היתה הרשת, שנחשבה יציבה ובטוחה, גורם מרכזי בהפצה ובשיווק של אופנה ישראלית.

מעצבים רבים זכו, בזכות רזילי, להגיע ליותר נקודות מכירה. אמנם, הרשת גם זכתה לביקורת רבה בגלל שיטה העבודה בקונסיגנציה, כלומר שהמלאי שייך למעצבים והם מקבלים עליו תשלום רק אם הוא נמכר, אבל היא נותרה הבמה המרכזית למעצבים ישראלים, ומי שבגדיו נמכרו בסניפיה יכול היה להגיע לקהל רחב, בלי להחזיק חנויות בעצמו. לכן הסגירה היתה קשה לא רק לבעלי הרשת, אורית ויאיר רזילי, ולבנם אורי, מנכ"ל הרשת, אלא גם עבור המעצבים שהיו תלויים בשירות שנתנה להם.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר TheMarker