40 הצעירים המבטיחים 2010 - היצירתיים והיזמים - קריירה - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

40 הצעירים המבטיחים 2010 - היצירתיים והיזמים

11תגובות

ליאור ויתקון וליאור ציונוב
בדרך למגרש של הגדולים

תפקיד: אדריכלים ובעלי משרד ציונוב-ויתקון
גיל: 38) (ויתקון), 35 (ציונוב)
מצב משפחתי: נשוי + 2, רווק

רזומה: ויתקון וציונוב הכירו כשהתחרו יחד במסגרת קורס בבית הספר לאדריכלות באוניברסיטת תל אביב. בתחרות התבקשו הסטודנטים לעסוק בפרויקט הרכבת הקלה בתל אביב. ההצעה של השניים כללה שימור של מבנה בשדרות ירושלים והפיכתו לתחנת רכבת. הם זכו במקום השני. החיבה לתחרויות לא נעצרה בהתנסות הזו ובמובן מסוים היא אחראית לפריצה של הצמד. השניים הקימו ב-2004 משרד והחלו את דרכם בתכנון וילות בכפר הס ובסביון. ב-2008 זכה המשרד שהקימו בשיתוף האדריכל אמנון בר אור, בתחרות לתכנון מוזיאון אום אל-פחם. כיום מצפים השניים להכרזה על תוצאות תחרות האדריכלים לתכנון מרכז המבקרים בשמורת החולה.

המודל שלי: ויתקון, שהוא גם אדריכל הבית של כישורית - יישוב קהילתי לבעלי צרכים מיוחדים - בוחר בדורון אלמוג "בזכות העשייה למען מבוגרים בעלי לקות שכלית והקמת הכפר השיקומי 'עלה נגב - נחלת ערן' שנקרא על שמו של בנו של אלמוג, שמת בגיל 23 ממחלת קסטלמן".

איפה אהיה בעוד 5-10 שנים: "יש לנו קושי לענות על השאלה הזו. אנחנו עדיין מנסחים את הדרך. מעדיפים להישאר סקרנים לעת עתה, לגבש את האני מאמין שלנו בשפת המקצוע בהתמדה עקבית".

ועוד משהו: ויתקון שוחה על בסיס יומי וציונוב מצייר בשעות הפנאי.

למה אנחנו חושבים שהם יעשו את זה: המשרד של ויתקון וציונוב הוא משרד צעיר המתאפיין בתכנון ברמה גבוהה תוך הקפדה על הפרטים הקטנים. הזכייה בתחרות על תכנון המוזיאון יצרה בעבורם הזדמנות להקפיץ את עצמם למגרש של הגדולים. העובדה שהשניים לא נחים על זרי דפנה וממשיכים לגשת לתחרויות, מרמזת על כך שנשמע עליהם עוד הרבה.



ניסן שור
תסריטאי ויוצר דוקומנטרי

גיל: 31
מצב משפחתי: בקשר

רזומה: שור הוא בנם של עולים מבריה"מ לשעבר שגדל בשכונת שער העלייה בחיפה. בגיל 21 בלבד היה עורך "ניוזיק", מגזין המוזיקה האלקטרונית הראשון בישראל, משם הגיע לעולם התקשורת הממוסד יותר: הוא שימש מבקר ב"וואלה תרבות" וב"תרבות מעריב" והיה כתב מגזין במוסף "סופשבוע". החל מ-2005 משמש שור תסריטאי ויועץ תוכן לתוכניות וסדרות בהן "ארץ נהדרת", "עונת החתונות" ו"תמרות עשן". ב-2008 הוא פירסם את הספר "לרקוד עם דמעות בעיניים" על ההיסטוריה של תרבות המועדונים והדיסקוטקים בישראל. שנה לאחר מכן יצר וביים סדרה המבוססת על הספר, ששודרה בערוץ 8. בימים אלה, לצד עבודה כתסריטאי בכמה תוכניות טלוויזיה, כותב שור טור שבועי ב"טיים אאוט תל אביב" ומביים סדרה על תולדות עולם הפרסום בישראל, שתשודר בערוץ 8 בסוף השנה. הוא בעל תואר ראשון בפילוסופיה ובספרות אנגלית מאוניברסיטת תל אביב.

המודל שלי: "אני סבור שתמיד חשוב לנוע בין קצוות מנוגדים. נאמר, בין האימפולסיביות החייתית של איגי פופ והתבונה המעודנת של ארתור שופנהאואר. האמת נמצאת איפשהו באמצע, בין החלציים לשכל הישר".

איפה אהיה בעוד 5-10 שנים: "מכיוון שאני רואה בעצמי אדם מולטי דיסציפלינרי, אני מקווה שאשלח את ידי בכל תחום שיתחשק לי, כמו תמנון רטוב ומלא תשוקה".

ועוד משהו: שור הוא מעריץ נלהב וקולני של הקומיקאי שחר חסון.

למה אנחנו חושבים שהוא יעשה את זה: כפי ששור מעיד על עצמו, הוא אינו מפחד לנוע בין קטבים מנוגדים לחלוטין בתפיסתו התרבותית. הוא אליטיסט לא מתפשר שמאוהב גם בטראש ולא פוחד לעסוק בתופעות נמוכות לכאורה באותה רצינות שבה הוא עוסק בתחומים רציניים יותר. שור התברך בעיניים ובאוזניים רגישות לניואנסים, ביכולת לאסוף חומר ביעילות להבדיל בין עיקר לטפל, בחדות מחשבה ובשפה פרובוקטיבית אך בהירה. כל אלה, לצד חריצות, התמדה ויכולת נדירה לנוע בקלילות בין תחומי תוכן שונים, צפויים להעמיק את השפעתו בשנים הקרובות על התרבות הישראלית.



מעוז ינון
מקדם את הדו קיום דרך תיירות

תפקיד: יזם תיירות בת קיימא
גיל: 35
מצב משפחתי: נשוי + 2

רזומה: לאחר שירות צבאי וטיול בן שנה בעולם, למד ינון כלכלה וניהול באוניברסיטה הפתוחה והתפרנס כמנהל מכירות בארגונים שונים, אך החיידק היזמי לא הרפה ממנו. רק לאחר ששב לישראל מטיול ארוך נוסף בארה"ב ובדרום אמריקה הוא מימש את תשוקת היזמות כשזיהה את הפוטנציאל התיירותי בישראל. בניגוד לדעת היועצים שעמם שוחח, הוא פתח לפני מעט יותר מחמש שנים את פאוזי עאזר אין בלב העיר העתיקה של נצרת. בהשקעה של מאות אלפי שקלים הצליח להפוך בניין נטוש לבית הארחה עטור תשבחות והכרה בינלאומית. זה לצד זה מתארחים במקום בכירי המשק הישראלי ותרמילאים מכל העולם וחווים את הקסם שבמפגש האנושי והתרבותי שנוצר בבית ההארחה הייחודי. ינון לוחם למען השמשת מבנים קיימים בעלי אופי ייחודי במקום הקמת מבנים חדשים. לכן, הקים את פאוזי עאזר בבניין הנטוש. לפני שנתיים פתח בבניין קיים, יחד עם שותפה, את אל מוטראן - בית הארחה נוסף בנצרת. כחלק מאג'נדת הדו קיום שבה הוא דוגל הושמשו שני הבניינים תוך שיתוף פעולה מלא עם האוכלוסייה המקומית. במקביל הגה יחד עם שותף אמריקאי את ג'יזס טרייל - מסלול הליכה בין אתרים בעלי חשיבות לנצרות. בימים אלה עוסק ינון בהקמת אכסניה שלישית בת 85 חדרים במרכז ירושלים, שתהיה האכסניה הפרטית הגדולה בישראל.

המודל שלי: "ההורים שלי: אמא בתחום היצירתי ואבא בחוסר הפחד מכישלון ובאומץ לבצע שינויים; וגם גיבור הספר 'למי צלצלו הפעמונים' של המינגווי שלמרות הסוף הצפוי חי את הרגע כאילו אין מחר".

איפה אהיה בעוד 5-10 שנים: "בעליה של רשת אכסניות בינלאומית, ומיזמים תיירותיים נוספים שיפרצו גבולות ודעות קדומות".

ועוד משהו: כאבא במשרה מלאה, ינון מוציא את הילדים מהגן שלוש פעמים בשבוע ולא עובד בסופי שבוע.

למה אנחנו חושבים שהוא יעשה את זה: ינון נמרץ, חרוץ ואינטליגנטי, בעל יחסי אנוש נפלאים ואג'נדה ברורה ומבודלת. הוא יודע לרתום קהלים שונים לעבודה משותפת בעבור מטרה שעד כה הוחמצה בישראל: העצמת תחום התיירות.



ג'אדה זועבי
מחברת את ערביי ישראל

תפקיד: מייסדת פורטל האינטרנט בוקרא
גיל: 33
מצב משפחתי: נשואה + 3

רזומה: הפגזת אזור הצפון במלחמת לבנון השנייה גרמה לזועבי להבין שהציבור הערבי בישראל מנותק ממידע מקוון, והובילה אותה להקים את בוקרא, הפורטל השני בפופולריות שלו במגזר הערבי. לפני כן למדה ספרות אנגלית והגישה תוכניות בקול ישראל בערבית במשך כמה שנים עד שפוטרה עקב קיצוצים. לאחר מכן עבדה עם חברות פרטיות שהפיקו תוכניות טלוויזיה בערבית.

המודל שלי: "מאבא שלי למדתי עקביות ודבקות במטרה - אחרי מעידה קמים נחושים יותר. מבעלי, שהוא איש עסקים, למדתי שאפתנות וראייה לטווח רחוק תוך כדי הגדרת מטרות. גם מלכת ירדן, ראנייה, היא בעיניי מודל לחיקוי ביחסי אנוש ובשימוש מושכל באמצעי התקשורת.

איפה אהיה בעוד 5-10 שנים: "אם בתוך שנים מעטות בניתי יסודות איתנים למעצמה תקשורתית, בעוד 10 שנים זו תהיה חייבת להיות אימפריה של מולטימידיה".

ועוד משהו: "באחת הישיבות של פורום נשות העסקים של המרכז היהודי-ערבי לפיתוח כלכלי הייתי האישה הערבייה היחידה. אחת המשתתפות, שלא הבחינה בכך שאני ערבייה, לא הסתירה שהיא 'לא מסתדרת עם ערביות מוסלמיות'. לא נשארתי חייבת, ואמרתי לה שאני גם ערבייה, גם מוסלמית ועוד אחת שמקיימת את מצוות הדת שלי. אפשר רק לתאר עד כמה הגברת הזו היתה המומה".

למה אנחנו חושבים שהיא תעשה את זה: לא פשוט להיות אשה בתחום טכנולוגי ולייסד פורטל אינטרנט מצליח בעבור מגזר שעדיין נדרש בו חינוך שוק. זועבי הצליחה עד היום במשימות שלקחה על עצמה, ונחישותה וראיית העתיד שלה יסייעו לה לגדול, להתפתח ולהצליח גם בעתיד.



ניר פלר
מחדד את הפשטות

תפקיד: שף פרטי וסו-שף במסעדת סלון
גיל: 35
מצב משפחתי: רווק

רזומה: פלר החל להתעניין בעולם המזון והבישול עוד כשהיה ילד וצפה באמו מבשלת, אבל התחנה הראשונה בקריירה שלו היתה כשהחל למלצר ב-1998 במסעדת אורנה ואלה בתל אביב. לאחר שנה בתפקיד, שבה התעניין יותר ויותר במנות שהגיש, הוא החל לעבוד כדייל אוויר באל על וב-2000 עבר לניו יורק. בתפוח הגדול החליט פלר להפוך את התחביב שלו למקצוע, למד ב-French Culinary Institute היוקרתי והחל לעבוד כסו-שף ב-Diner, מסעדת עילית הנמצאת בקרון רכבת ישן מתחת לגשר ויליאמסבורג בברוקלין. הוא חזר לישראל בסוף 2004 וסגר מעגל כשהחל לבשל באורנה ואלה. התחנות הבאות היו ג'וז ולוז, מסעדת אוטולנגי בלונדון ואסיף, שפתח ב-2008 בתל אביב עם עינב ברמן, אך עזב אותה לאחר זמן לא רב. מאז פלר מבשל בעיקר (אבל לא רק) עם השף אייל שני במסעדת סלון, שלדעת רבים היא המסעדה הטובה בישראל.

המודל שלי: "קרוליין פידנזה שהיתה השפית שלי בניו יורק במשך שלוש שנים, ואייל שני שחידד את היופי שבפשטות".

איפה אהיה בעוד 5-10 שנים: "במסעדה בבורגנדי או בצפון ישראל, עם בעל וילד בבית בכפר קטן שיש בו ארובה וגן ירק, עדר של עזים ומרתף יין עשיר".

ועוד משהו: במשך כשנה וחצי היה השף הפרטי של זוג מיליונרים חובבי מזון, שלא היססו לשלוח אותו לחו"ל עם צידנית קטנה כדי לקנות בשבילם חומרי גלם שלא ניתן להשיג בישראל.

למה אנחנו חושבים שהוא יעשה את זה: כמו הבוס שלו ואחד ממקורות ההשראה שלו, השף אייל שני, פלר הוא פרפקציוניסט שגאה להצהיר על עצמו כפיינשמקר. הוא נהנה לצלול לתוך עולמות קולינריים שזרים לו וללמוד אותם בשקדנות, אך למרות הקפדנות מעוררת ההשראה שלו, ברוב שנות הקריירה שלו פלר בישל כמעט תמיד אוכל פשוט מאוד, וברמה הגבוהה ביותר. בזכות חריצותו, סקרנותו והיכרותו עם כמה מהזללנים הגדולים במדינה הפוקדים את סלון לעתים קרובות, הוא ניצב על המסלול המהיר להצלחה.



ליטל סמוק-פביאן
משנה את פני המרחב הציבורי

תפקיד: אדריכלית נוף, בעלים משותף של משרד ת.מ.א. - תכנון מרחב אורבני
גיל: 39
מצב משפחתי: נשואה + 1

רזומה: סמוק-פביאן נולדה בפירנצה שבאיטליה ובגיל 16 עלתה לבדה לישראל וגרה בפנימיית הדסים. את שירותה הצבאי עשתה ביחידת המודיעין 8200. בתחילת לימודיה האקדמיים לא היתה בטוחה בהמשך דרכה, והחליטה לעשות תואר ראשון בתולדות האמנות באוניברסיטת תל אביב. ללימודי התואר השני כבר הגיעה עם חזון ברור. היא למדה אדריכלות נוף באוניברסיטת הרווארד וסיימה את התואר בהצטיינות. בסיום הלימודים עבדה כחמש שנים במשרדה של אדריכלית הנוף הידועה מרתה שוורץ ועסקה בפרויקטים מגוונים, בהם שיקום מכרה זהב בצפון קנדה, מערך הכניסה החדש של דיסנילד בקליפורניה, שכונת מגורים חדשה בפוקואוקה שביפן, כיכר הסחר במנצ'סטר שבבריטניה. במהלך הלימודים בהרווארד הכירה סמוק-פביאן את האדריכלית אורנה פרייפלד-בסט ועם חזרתה לישראל בשנת 2000, פתחו השתיים את משרד ת.מ.א המתמקד בפרויקטים שנמצאים על התפר בין אדריכלות הנוף לאדריכלות. בין הפרויקטים שבהם היה המשרד מעורב ניתן למנות את קמפוס המכללה האקדמית בבאר שבע, כיכר התרבות וגן יעקב בתל אביב, מרכז פרס לשלום ביפו ומוזיאון העיצוב בחולון.

המודל שלי:"אמי, פרופ' ניצה סמוק. התייחסותה לעבודה כנתח משמעותי בחייה, המחייב מסירות, חשיבה מעמיקה ובלתי פוסקת, והאזנה מתמדת לאינטואיציות, מאפיינת גם את גישתי לעבודה. גם הפסל הסביבתי דני קרוון הוא אדם יקר שהשפיע עלי רבות, חשף אותי לראשונה בגיל 12 לעיצוב נוף כמקצוע וכאמנות, ולימד אותי בשנים האחרונות איך ניתן וכמה חשוב לדבוק ביישום מושלם של רעיון".

איפה אהיה בעוד 5-10 שנים: "אני מקווה להצליח לשנות את התודעה של הציבור הרחב ביחס ליתרונות של מרחב ציבורי מתוכנן ומבוצע בקפידה. אני מאמינה שסביבה מעוצבת מביאה אנשים לכבד את המרחב הציבורי המשותף, ומשם יכול לצמוח חינוך של כבוד לאחר".

ועוד משהו: עוסקת בקדרות ומציירת על פורצלן.

למה אנחנו חושבים שהיא תעשה את זה: בעשור מאז נפתח משרד ת.מ.א הצליחו סמוק-פביאן ושותפתה פרייפלד-בסט לקבל על עצמן פרויקטים בעלי פרופיל גבוה ועניין רב. בעבודתה מאתגרת סמוק-פבאין את ההגדרות המקצועיות של אדריכלות הנוף ומצליחה לגרום למקצוע, שהפך לכמעט שקוף, להישאר רלוונטי ומשמעותי.




בחזרה לדף הראשי - 40 הצעירים המבטיחים 2010



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#